لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

علت ایجاد پوست مرغی و 6 راه برای از بین بردن آن

تاریخ انتشار : 1401/05/27نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 248

در ماه‌های تابستان، زمانی که بیشتر لباس‌های سبک می‌پوشیم، برخی از افراد ناخودآگاه متوجه برآمدگی‌های پوستی آزاردهنده روی بازوها و ران‌های خود می‌شوند. این بیماری شایع پوستی کراتوز پیلاریس نامیده می‌شود و اغلب به‌عنوان «پوست مرغی» توصیف می‌شود زیرا ظاهر آن ما را به یاد یک پرنده تازه پرکنده شده می‌اندازد. اگرچه بسیار بی‌ضرر است و مسری نیست، اما پوست مرغی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد؛ و اگر درمان نشود، ممکن است باگذشت زمان بدتر شود.

ما در بیزاَپ تصمیم گرفتیم بفهمیم که چه اقدامات روزانه‌ای ممکن است باعث ایجاد این وضعیت ناخوشایند شود و چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم تا این عارضه مزاحم را تحت کنترل نگه‌داریم.

بیشتر بخوانید:  مراقبت از پوست خشک

1. شما به‌اندازه کافی چربی نمی‌خورید

زمانی که می‌خواهید وزن اضافی خود را کاهش دهید، اولین چیزی که اغلب می‌خواهید از رژیم غذایی خود حذف کنید چربی است؛ اما در واقعیت، حذف چربی‌های سالم می‌تواند باعث افزایش وزن شود و ممکن است برخی از بیماری‌های پوستی را بدتر کند. وقتی بدن شما به‌اندازه کافی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و امگا 6 را دریافت نمی‌کند، ممکن است به التهاب پوست کمک کند و این برجستگی‌های مزاحم را بیشتر نمایان کند.

به‌جای آن چه باید کرد: سعی کنید بیشتر غذاهای غنی از اسیدهای چرب بخورید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند ماهی‌های وحشی (غیر پرورشی) و تخم‌مرغ‌های پرورش‌یافته در مراتع را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

2. شما از اسکراب‌های خشن برای بدن استفاده می‌کنید

2. شما از اسکراب های خشن برای بدن استفاده می‌ کنید

درحالی‌که لایه‌برداری روزانه می‌تواند به صاف شدن پوست مرغی کمک کند، اسکراب بدن خشن می‌تواند وضعیت موجود را بدتر کند. ذرات زبر موجود در اسکراب ها می‌توانند پوست را تحریک کرده و باعث خارش و پوسته‌پوسته شدن آن شوند. در عوض چه باید کرد: به‌جای استفاده از اسکراب هایی با ذرات درشت و نامنظم، سعی کنید پوست خود را به‌آرامی با یک سنگ لوفا یا سنگ‌پا ماساژ دهید.

3. دوش آب گرم می‌گیرید

اگرچه دوش آب گرم باعث ایجاد برآمدگی روی پوست شما نمی‌شود، اما ماندن طولانی‌مدت در آب داغ می‌تواند وضعیت را بدتر کند. دوش گرفتن طولانی‌مدت چربی‌های طبیعی پوست شما را از بین برده و آن را خشک و تحریک‌پذیر می‌کند.

به‌جای آن چه باید کرد: حمام‌های کوتاه و گرم ملایم بگیرید و به‌آرامی پوست خود را خشک کنید تا از تحریک بیشتر جلوگیری شود. دوش گرفتن هر دو روز یک‌بار نیز ممکن است به کاهش علائم کمک کند.

4. ممکن است بیش‌ازحد لبنیات مصرف می‌کنید

4. ممکن است بیش‌ ازحد لبنیات مصرف می‌ کنید

بسیاری از ما نمی‌توانیم روزی را بدون یک فنجان قهوه با شیر یا خامه تصور کنیم، اما محصولات لبنی اغلب باعث حساسیت غذایی می‌شوند و می‌توانند باعث ایجاد برخی شرایط ناخوشایند ازجمله پوست مرغی شوند.

بدن بسیاری از افراد به‌مرورزمان نسبت به پروتئین موجود در لبنیات تحمل‌ناپذیر می‌شود که می‌تواند منجر به تحریک پوست، آکنه و کراتوز پیلاریس شود.

در عوض چه باید کرد: خبر خوب این است که برای مبارزه با پوست مرغ مجبور نیستید محصولات لبنی را به‌طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. فقط سعی کنید حداقل به مدت 6 هفته از مصرف لبنیات پرهیز کنید تا ببینید آیا وضعیت بهبود می‌یابد یا خیر.

5. صابون‌های معطر استفاده می‌کنید

5. صابون‌ های معطر استفاده می‌ کنید

ازآنجایی‌که پوست مرغی به دلیل تجمع کراتین در منافذ ایجاد می‌شود، محصولات مراقبت از پوست کمدوژن دار می‌توانند آن را بدتر کنند. صابون موردعلاقه شما ممکن است بوی باغچه گل رز را بدهد، اما به‌احتمال‌زیاد حاوی مواد افزودنی مصنوعی است که می‌تواند منافذ شما را مسدود کند و منجر به التهاب پوست شود.

در عوض چه باید کرد: محصولات مراقبت از پوست ملایم و ضد حساسیت را انتخاب کنید که پوست حساس را تحریک نمی‌کند.

6. از لباس‌های تنگ استفاده می‌کنید

پوشیدن لباس‌های نامناسب به دلایل زیادی برای سلامتی شما مفید نیست و در کنار سایر عوارض، می‌تواند بثورات پوست مرغی را بدتر کند. لباس‌های تنگ به پوست شما اجازه تنفس نمی‌دهد و می‌تواند باعث اصطکاک شود که منجر به تحریک بیشتر پوست می‌شود.

به‌جای آن چه باید کرد: لباس‌های گشادی را در نظر بگیرید که از پارچه‌های سازگار با پوست، مانند پنبه ارگانیک ساخته‌شده‌اند.

آیا تابه‌حال پوست مرغی را تجربه کرده‌اید؟ آیا راه‌حل‌های بیشتری می‌شناسید که می تواند به خلاص شدن از شر آن کمک کند؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است