لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

خودتان کابینت‌ های آشپزخانه را نونوار کنید!

دسته بندی :خانه و ساختمان
تاریخ انتشار : 1400/12/23نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 15 دقیقهنظر: 0بازدید: 365

به دلیل رشد ناگهانی شرکت‌هایی که در عوض کردن ظاهر کابینت آشپزخانه و کمدهای داخل حمام و دستشویی تخصص دارند، در چند سال اخیر، عوض کردن درِ کابینت بسیار محبوب شده است.

عوض کردن ظاهر کابینت، گاهی به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگتر برای تغییر مدل آشپزخانه یا حمام انجام می‌شود. در دیگر موارد، صاحبخانه ممکن است تصمیم بگیرد که به جای تعویض همه کابینت‌ها، تنها ظاهر آنها را عوض کند زیرا آنها نمی‌خواهند هزینه بسیار زیادی برای خرید و نصب کابینت‌ها به صورت کامل متحمل شوند.

رنگ کردن کابینت، یکی از راه‌های قدیمی برای بهبود بخشیدن ظاهر کابینت‌های موجود است. در حالی که رنگ کردن کابینت هزینه کمتری از تعویض در کابینت یا عوض کردن ظاهر آن دارد، اما رنگ کردن کابینت‌ها ممکن است بیشترین چیزی که انتظارش را دارید، زمان ببرد، زیرا جهت چسبیدن رنگ باید در کابینت را کاملاً تمیز کنید.

عوض کردن ظاهر کابینت، گزینه‌ای جدیدتر برای باز کردن و جایگزین کردن کابینت است.

آیا خودتان می‌توانید ظاهر کابینت‌ها را تغییر دهید؟

به دلیل هزینه‌های زیاد، عوض کردن ظاهر کابینت توسط خودتان بسیار وسوسه کننده است. روکش کردن کردن کابینت روندی سخت و دقیق است و کاری نیست که بتوان آن را به راحتی انجام داد. با صبر و اشتیاق کافی برای یاد گرفتن یک مهارت جدید، می‌توانید ظاهر کابینت‌های آشپرخانه یا حمام و دستشویی خود را عوض کنید. قبل از انجام این پروژه، چند مورد را باید در نظر داشته باشید:

هزینه مواد اولیه: هنگامی که شما اشتباهی برای رنگ کردن دیوار یا کفپوش انجام می‌دهید، با وجود مغازه‌هایی که چنین تجهیزاتی دارند، دسترسی به مواد جایگزین راحت و ارزان است. اما هنگامی که هنگام کار با روکش چوبی دچار اشتباه می‌شوید، جایگزین کردن مواد لازم بسیار گران قیمت است و باید دوباره آن را آنلاین سفارش دهید.

ساختار کابینت: اگر کابینت ساختار سالم ندارد، نمی‌توان ظاهر آنها را عوض کرد. تعمیر کردن کابینت برای صاحب خانه‌ای‌هایی که مهارت یا ابزار مناسب برای کار کردن با چوب را ندارند، می‌تواند سخت باشد. اگر ساختار کابینت سالم نیست، باید خود کابینت را به صورت کامل عوض کنید.

خودتان کابینت‌های آشپزخانه را عوض کنید

دستورالعمل

1. لوازم مورد نیاز، در کابینت و کشو را سفارش دهید: از یک فروشگاه مناسب، در کابینت و کشوها را سفارش دهید. بسیاری از شرکت‌های آنلاین به شما اجازه می‌دهند که این تجهیزات را با سایز مناسب و همچنین طرح و نوع چوب مناسب خود سفارش دهید. تمام محصولات با اندازه مناسب کابینت‌های خانه شما به دستتان خواهند رسید.

2. کابینت‌ها را خالی کنید: هر چیزی در کابینت‌ها است، مانند کاسه، بشقاب، مواد غذایی، طبقه و غیره را از کابینت‌ها بیرون بیاورید. همه چیز باید بیرون آورده شود. کاغذهای گذاشته شده کف کابینت را هم بیرون آورید. 

3. در کابینت و کشوها را جدا کنید:   تمام درهای کابینت و کشوها را با پیچ گوشتی شارژی جدا کنید. پیچ‌ها را در پلاستیک قرار داده و پیچ هر کابینت و کشویی را با چسب به خود آن بچسبانید.

4. دستگیره درهای کابینت و کشو را جدا کنید: اگر قصد دارید دستگیره درهای کابینت و کشو را نگه دارید و دوباره از  آنها استفاده کنید، با پیچ گوشتی شارژی آنها را جدا کنید. در غیر اینصورت نیازی نیست که در این مرحله نگران باز کردن آنها باشید.

5. درهای کابینت و کشو را به روشی مناسب دور بیندازید: به درستی درِ کابینت و کشوهای قدیمی و همچنین دستگیره‌های آنها را دور بیندازید. تا جایی که می‌توانید از انداختن تکه‌های کابینت در آشغال‌ها خودداری کنید. برخی مغازه‌ها آنها را می‌خرند و یا به سادگی می‌توانید آنها را اهدا کنید.

6. سطح کابینت را سمباده بزنید: با یک سمباده نرم، آن سطحی از کابینت را که قرار است روکش کنید، سمباده بزنید. برای سطوح بزرگ مانند کنارهای کابینت از سمباده برقی استفاده کنید. برای سطوح کوچکتر، از سمباده معمولی یا فوم سمباده استفاده کنید.

7. کابینت را تمیز کنید: سطح کل کابینت را با پارچه‌ای پاک کنید که گرد و خاک را به خود می‌گیرد. همه قسمت‌های کابینت را (چارچوب و بقیه قسمت‌ها) با آب گرم مخلوط شده با تری سدیم فسفات (TSP) پاک کنید. مکرراً، آب را عوض کرده و  به آن تری سدیم فسفات اضافه کنید. سپس با آب سرد و تمیز آبکشی کنید. هنگامی که یک پارچه سفید را روی سطح کابینت کشیدید و پارچه کثیف نشد، کار شما تمام شده است.

8. به تمام سطح بیرونی کابینت روکش بچسبانید: روکش چوبی را به باکس‌ها کابینت بچسبانید. روکش را تنها به به سطح بیرونی کابینت بچسبانید، داخل کابینت نباید روکش داشته باشد. نوار لبه را می‌توانید به لبه‌های باریک بیرون کابینت بچسبانید که در معرض دید قرار دارند. اگر روکش بزرگ باشد آن را روی لبه‌ها نیز می‌توانید بچسبانید.

زیر قسمت بیرونی کابینت معمولاً روکش نمی‌شود. بالای کابینت معمولاً روکش می‌شود، حتی اگر دیده نشوند.

9. در کابینت و کشوها را وصل کنید: درهای جدید کابینت و کشو را وصل کنید. تغییر ظاهر قسمت‌های کوچک مانند در کابینت و کشو کار آسانی نیست و ممکن است روکش به مرور زمان خراب شود، مهم نیست که چقدر خوب نصب شده باشند.

10. وصل کردن دستگیرهای فلزی کابینت و کشو: دستگیرهای کابینت را وصل کنید. اگر دستگیره‌ها کابینت و کشو ارزش خاصی نداشته یا به صورت شخصی برای شما مهم نباشند، اکثر پروژه‌های تغییر کابینت شامل وصل کردن دستگیره جدید برای تمام کابینت و کشوهاست. این کار باعث می‌شود که با هزینه کم ظاهری جدید به آشپزخانه خود بدهید.

برای نصب، دستگیره در را با دریل سوراخ کنید. اتصال دهنده‌های فلزی را از پشت، از طریق سوراخ‌ها وارد کنید. اتصال دهنده‌ها را با دست داخل دستگیره قرار دهید. کار خود را با سفت کردن آنها با پیچ گوشتی دستی یا شارژی ادامه دهید.

بیشتر بخوانید:   7 اشتباه که در رنگ کردن کابینت مرتکب می‌شوید!


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است