لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه فت بمب دانه چیا و کره بادام کتوژنیک

تاریخ انتشار : 1400/09/26نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 2 دقیقهنظر: 0بازدید: 441

این فت بمب از سایر فت بمب‌هایِ پرچرب، کربوهیدرات و چربی کمتری دارد و آنقدر خوش طعم هستند که ارزش یکبار امتحان کردن را دارند. این فت بمب حاوی 83 درصد چربی، 5 درصد کربوهیدرات و 8 درصد پروتئین است که هنوز هم در نوع خود برای رژیم غذایی کتوژنیک مناسب به حساب می‌آید. این فت بمب، طعم لذیذ خود را از پودر بادام و برشته شدن تمام مواد تشکیل دهنده خود دارد. شما نیز طعم نارگیل را از روغن و تکه‌های نارگیل آن حس خواهید کرد.   می‌توانید تقریباً هر مغزی را جایگزین بادام (می‌توانید از ماکادمیا یا گردو برای چربی بالاتر استفاده کنید) و هر نوع طعم دهنده‌ای را که می‌خواهید، جایگزین وانیل کنید.

مواد لازم برای تهیه فت بمب بادام و دانه چیا

  • نصف فنجان بادام خام
  • 4 قاشق چایخوری روغن نارگیل
  • 4 قاشق غذاخوری اریتریتول
  • 2 قاشق غذاخوری کره
  • یک چهارم فنجان کرم سنگین زده شده
  • یک چهارم قاشق چایخوری استویا مایع
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • نصف فنجان تکه‌های نارگیل شیرین نشده
  • یک چهارم فنجان دانه چیا
  • نصف فنجان خامه نارگیل
  • 2 قاشق غذاخوری آرد نارگیل

طرز تهیه فت بمب دانه چیا و کره بادام

1. نصف پیمانه بادام خام را به یک تابه اضافه کرده و حدود 7 دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید. فقط به اندازه‌ای که بوی خوش آن را احساس کنید.

2. مغز را به غذاساز اضافه کرده و آسیاب کنید.

3. هنگامی که آنها به اندازه یکسان آسیاب شدند، 2 قاشق غذاخوری اریتریتول و 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل را به آن اضافه کنید.

4. آسیاب کردن بادام را تا زمان تشکیل شدن کره بادام ادامه دهید.

5. در یک ماهیتابه، 2 قاشق غذاخوری کره را در حالی که آنها را هم می‌زنید، روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید. این کار را تا زمان قهوه‌ای شدن کره انجام دهید.

6. وقتی کره سرخ شد، یک چهارم فنجان خامه سنگین، 2 قاشق غذاخوری اریتریتول، یک چهارم قاشق چایخوری استویا مایع و نصف  قاشق چایخوری عصاره وانیل را به کره اضافه کنید. شعله را کم کرده و در حالی که روی خامه حباب تشکیل می‌شود، آن را خوب هم بزنید.

7. یک چهارم فنجان دانه چیا را در آسیاب‌کن آسیاب کنید تا پودر شود.

8. دانه‌های چیا و نصف فنجان نارگیل شیرین نشده را در یک تابه روی شعله متوسط برشته کنید. پختن را تا زمانی ادامه دهید که نارگیل کمی قهوه‌ای شود.

9. کره بادام را به مخلوط کره و خامه سنگین اضافه کرده و آنها را خوب هم بزنید. بگذارید آنقدر پخته شوند تا ترکیبی خمیر مانند به دست بیاید.

10. در یک ظرف مربع (یا هر شکل دیگری که می‌خواهید) مناسب برای پخت و پز، مخلوط کره بادام، مخلوط دانه چیا و نارگیل تُست شده و نصف فنجان کرم نارگیل را اضافه کنید. می‌توانید خامه نارگیل را زودتر به تابه اضافه کنید تا قبل از افزودن مواد کمی ذوب شود.

11. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 2 قاشق غذاخوری آرد نارگیل را اضافه کرده و همه چیز را خوب با هم مخلوط کنید.

12. با استفاده از انگشتان خود، مخلوط را به خوبی در ظرف مورد نظر خود جای دهید.

13. مخلوط را حداقل به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید و سپس آن را از ظرف خارج کنید. حالا دیگر باید حالت گرفته باشد.

14. مخلوط را به صورت مربع یا هر شکل دیگری که می‌خواهید خرد کنید و حداقل برای چند ساعت دیگر در یخچال قرار دهید. می‌توانید از مواد ترکیب شده اضافی برای درست کردن مربع‌های بیشتر استفاده کنید یا اینکه آن را بخورید.

15. حالا دیگر می‌توانید آنها را سرو کرده و از خوردنشان لذت ببرید!

بیشتر بخوانیدطرز تهیه ترافل پنیر خامه‌ای و کاکائو کتوی یخچالی
 


این دستورالعمل، 14 وعده فت بمب دانه چیا و کره بادام به شما می‌دهد. هر وعده آن حاوی 145.72 کالری، 13.6 گرم چربی، 1.9 گرم کربوهیدرات خالص و 2.8 گرم پروتئین، یا به عبارت دیگر 83 درصد چربی، 5 درصد کربوهیدرات و 8 درصد پروتئین است.


بهترین مواد غذایی ارگانیک را  در بیزاَپ پیدا کنید.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است