لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

با استفاده از این پاک کننده براحتی سطح مبل چوبی را تمیز کنید

تاریخ انتشار : 1401/08/01نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 151

آیا یک میز یا صندلی چوبی مورد علاقه دارید، اما اصلا از وارنیش و رنگ چوب آن خوشتان نمی‌آید؟ این آموزش آسان به شما می‌آموزد که چگونه خودتان سطح رویی مبلمان را با استفاده از محلول‌های تمیزکننده خانگی- پاک کننده اجاق گاز-  بردارید! این یک تکنیک ساده است که یک مبلمان قدیمی و تیر‌ه‌تر را به ظاهری طبیعی و سفید تبدیل می‌کند.

اغلب هنگام تمیز کردن لایه‌ی رویی مبلمان، باید از یک پاک کننده وارنیش بسیار قوی استفاده کنید. در حالی که این محلول‌ها جواب می‌دهند، اما معمولا همراه با کثیفی بوده و وقت‌گیر هستند. استفاده از پاک کننده اجاق گاز سریع بوده و کثیفی کمتری خواهد داشت. نکته‌ای که هنگام استفاده از پاک کننده اجاق به عنوان حلال وارنیش مبلمان باید به آن توجه کرد این است که این محلول می‌تواند چوب را خشک کند. بنابراین، اگر در حال بازسازی یک میراث خانوادگی و قدیمی هستید، ما استفاده از این روش را توصیه نمی‌کنیم. از این روش بر روی وسایلی استفاده کنید که از مغازه‌های دست دوم فروشی خریده‌اید و می‌خواهید برای بازسازی و تعمیر آن مبلمان زیبا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: به مبلمان قدیمی ظاهری تازه ببخشید

چیزهایی که نیاز دارید

مبلمان چوبی

پاک کننده اجاق بدون گاز سمی

فرچه مخصوص شستشو با موهای نرم

مایع ظرفشویی

دستکش

پارچه با قدرت جذب بسیار بالا

شلنگ آب

سنباده دستی برقی

پلی کریلیک شفاف محافظ رویه‌ی چوب یا تاپ‌کات ژلی شفاف بر پایه روغن

برای چه نوع مبلمانی می‌توان از پاک کننده اجاق گاز استفاده کرد؟ شما به یک مبلمان چوبی محکم و مقاوم نیاز دارید. ما این روش را روی روکش چوب توصیه نمی‌کنیم. هرچه چوب طبیعی در اصل روشن‌تر باشد، این روش بهتر عمل می‌کند. بلوط ایده آل است. هرچه چوب تیره‌تر باشد، پس از فرآیند محلول پاک کننده اجاق، رنگ چوب در نهایت بیشتر روشن‌ خواهد شد.

مرحله 1: مبلمان را آماده کنید

مبلمان چوبی را با حوله پاک کنید تا هر گونه آلودگی و گرد و‌غبار پاک شود. یراق آلات و وسایل جانبی را از روی آن باز کنید.

مرحله 2: پاک کننده فر را اسپری کنید

قبل از شروع، حتماً اطلاعات ایمنی نوشته شده‌ی پشت قوطی پاک کننده فر را مطالعه کنید. سپس، یک لایه ضخیم از محلول پاک کننده فر را روی تمام مبلمان چوبی اسپری کنید. اجازه دهید محلول 15 تا 20 دقیقه در سایه بر روی آن وسیله چوبی بماند.

مرحله 3: پاک کننده فر را با استفاده از فرچه سابیده و تمیز کنید

با استفاده از یک فرچه شستشوی نرم، محلول اسپری شده را از روی کل وسیله چوبی پاک کنید. سپس، فرچه را در یک کاسه آب و صابون فرو کرده و به تمیز کردن مبلمان چوبی خود ادامه دهید تا رنگ یا لکه قدیمی پاک شود.

مرحله 4: برای شستن با آب از شلنک استفاده کنید

مبلمان را با شلنگ آب بشویید. حتما به خوبی آبکشی کنید تا مبلمان چوبی‌تان کاملا تمیز شود.

مرحله 5: اجازه دهید وسیله خشک شود و سپس سنباده بزنید

با استفاده از کاغذ سنباده 120 روی یک سنباده دستی برقی، چوب را سنباده زده و سطح آن‌ را صاف کنید. پس از سنباده زدن، می‌توانید از پلی اورتان یا درزگیر بر روی مبلمان‌تان استفاده کنید. لوازم جانبی آن را مجددا نصب کنید.

پس از استفاده از پاک کننده فر و تمیز کردن وسیله‌ چوبی، اگر انتظار داشتید که رنگ چوب روشن‌تر شود تا با دکوراسیون منزل شما مطابقت داشته باشد، می‌توانید برای داشتن رنگ روشن‌تر دوباره این مراحل را انجام دهید. 

هرچه بیشتر از پاک کننده فر برای برداشتن وارنیش و رنگ چوب استفاده کنید، چوب خشک‌تر خواهد شد.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است