لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

ترفندهای کاربردی تمیز کردن شیشه کابین حمام

تاریخ انتشار : 1401/04/25نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 348

بیشتر مردم از کارهای خانه متنفرند؛ اما آیا هر کار تمیزکاری دشوارتر از تمیز کردن دیوارها و درهای دوش بعد از استفاده است؟ قانون اسکاج، یک درخواست به‌ظاهر معقول برای کاهش لکه‌های آب سخت، تجمع مواد معدنی و کپک زدن، عالی است، مگر اینکه زمان، صبر، انرژی یا همه موارد بالا را کم داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  ترفندهای نظافت حمام 

درواقع، برای افرادی که از اسکاج بیزار هستند، استفاده از حمام مهمان و دوش آن با پرده به‌جای درب شیشه‌ای یک ترفند صرفه‌جویی در زمان است که غیرمعمول نیست. دوستان من اخیراً اعتراف کردند که در حمام مهمان خود دوش می‌گیرند تا مجبور نباشند دوش اصلی حمام تازه بازسازی‌شده و تمام شیشه خود را تمیز کنند. باید راه بهتری وجود داشته باشد و من فکر می‌کنم وجود دارد.

تمیز کردن حمام 

اول، خبر بد!

تجمع آب سخت و صابون روی سطوح دوش شیشه‌ای می‌تواند باعث ایجاد حکاکی و آسیب دائمی به شیشه شود. اگر درهای دوش شیشه‌ای ظاهری کدر دارند، ممکن است به این دلیل باشد. تمیز کردن رسوب را از بین می‌برد، اما لک را نه به همین دلیل است که اولین و بهترین دفاع این است که با پاک کردن دوش بعد از هر بار استفاده با یک اسکاج یا یک پارچه میکروفیبر، از وقوع آن جلوگیری کنید.

اسکاج و پارچه‌های میکروفیبر

 

اسکاج ابزاری شبیه برف‌پاک‌کن با یک دسته و یک تیغه لاستیکی صاف و بلند است که برای تمیز کردن یا حذف چیزی (در این مورد آب) از سطح استفاده می‌شود. برخی از اسکاج ها دارای مکنده برای اتصال به دیوار برای دسترسی و ذخیره‌سازی آسان هستند، درحالی‌که برخی از آن‌ها در رنگ‌های مختلف یا فولاد ضدزنگ برای افراد شیک‌پوش هستند. آیا همه آن‌ها یکسان کار می‌کنند؟ به‌طور خلاصه، بله.

تمیز کردن حمام 

برای بسیاری، ازجمله دبرا جانسون؛ کارشناس نظافت منزل برای شرکت خانه‌داری "مری میدز"، پارچه‌های میکروفیبر سلاح انتخابی در برابر لکه بینی و تجمع آب هستند و به دلیل توانایی آن‌ها برای ورود به بخش‌های سخت، مانند قسمت‌های زیرین و  دستگیره‌های در یا در گوشه‌های تنگ، ارزشمند هستند. پس از هر بار استفاده، کارشناسان توصیه می‌کنند، پارچه‌ها را محکم فشار داده و حداقل هفته‌ای یک‌بار آن‌ها را بشویید.

شوینده‌های روزانه

 

درهرصورت، پس از پاک کردن دوش، کار را با مه پاشی سریع از پاک‌کننده‌های روزانه مانند "روش روزانه"، دوش شوی روزانه تایلکس، وان و کاشی شوی خانم مایر یا ترکیب مدنظر خود به پایان برسانید.

بهترین بخش در مورد نگهداری روزانه: شما نیازی به تمیز کردن عمیق دوش نخواهید داشت و شیشه درخشان باقی می‌ماند.

تمیز کردن آشپزخانه 

اسپری دوش روزانه خود را بسازید

بورلی لیستما، کارشناس کارهای خود ساخته و نویسنده "قلمروی خودت رو بساز"، این دستورالعمل‌ها را برای اسپری دوش ارائه می‌دهد که هم در هزینه و هم در محیط‌زیست صرفه‌جویی می‌کند؛

نصف فنجان پراکسید هیدروژن، نصف فنجان الکل مالشی (یک چربی گیر طبیعی) را باهم مخلوط‌کنید. 1 قاشق چای‌خوری صابون ظرف‌شویی مایع و 1 قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی در یک بطری اسپری 907 گرمی ترکیب کنید. مرحله بعد، بطری را با آب پر کنید و پس از بستن بطری، بطری را به‌آرامی به سمت جلو و عقب تکان دهید تا مواد باهم ترکیب شوند بدون اینکه کف کند. دور از نور خورشید نگهداری شود.

تمیز کردن حمام 

پاک‌سازی‌های عمیق

بااین‌حال، زندگی در جریان است و وقتی اتفاق می‌افتد، چیزهایی مانند تعمیر و نگهداری روزانه می‌توانند حل شوند. برای کابین دوش شیشه‌ای، این به معنای تجمع، کثیفی در هنگام حمام است. متأسفانه، این بدان معناست که تمیز کردن دوباره به بیش از یک اسکاج ساده نیاز دارد.

تمیز کردن حمام 

برای تمیز کردن کف و لکه‌های آب سخت، بسیاری از مصرف‌کنندگان به محصولاتی مانند اسفنج پاک‌کن جادویی سوگند یاد می‌کنند، درحالی‌که دیگران پیشنهاد می‌کنند ورق‌های خشک‌کن را تغییر دهید (به‌سادگی مرطوب و تمیز کنید). ازآنجایی‌که این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند، برای محافظت از پوست خود از دستکش تمیزکننده استفاده کنید.

تمیز کردن حمام 

روش دیگر استفاده مجدد از نسخه پودر شده "دوست نگهبانان بار" (Bar Keepers Friend) در حمام است. برای استفاده، سطح شیشه را خیس کنید و پاک‌کننده را روی یک اسفنج غیر ساینده تکان دهید، سپس آن را بشویید. با آب ولرم یا سرکه بشویید، سپس آبکشی کنید تا به آخر برسد.

جان .ام دواِرتی، کارشناس نظافت و نویسنده کتاب "هنر گمشده‌ی تمیزکاری خانه"، استفاده از کرود کاتر (Krud Kutter) را توصیه می‌کند، یک پاک‌کننده و چربی زدایی زیست‌تخریب‌پذیر و غیر سمی.

توصیه او: یک قسمت کرود کاتر را با پنج قسمت آب در یک بطری اسپری مخلوط‌کنید.

ابتدا آب را در بطری بریزید و سپس محصول را. در غیر این صورت، حباب‌های کف زا می‌توانند کار را بیش‌ازپیش به یک کار طاقت‌فرسا تبدیل کنند

یک جایگزین طبیعی

تمیز کردن حمام 

مخلوطی از جوش‌شیرین و آب یک اسکراب برای مبارزه با آلودگی ایجاد می‌کند که بسیاری از کارشناسان به آن سوگند یاد می‌کنند. اندازه‌گیری مخلوط بسته به مقدار موردنیاز شما متفاوت است. برای شروع، سعی کنید از نصف فنجان جوش‌شیرین استفاده کنید، سپس به میزان لازم آب اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. با استفاده از یک اسفنج غیر ساینده، شیشه را بشویید و با سرکه بشویید. 

راه‌حل‌های بلندمدت

هنگامی‌که به یک سطح تمیز و درخشان دست‌یافتید، چند کار وجود دارد که می‌توانید برای ماندگاری بیشتر آن انجام دهید. ایده بزرگ در اینجا این است که آب سخت و کف صابون اگر نتوانند به سطح بچسبند، جمع نمی‌شوند. به دوش تفلون فکر کنید. چندین محصول برای حذف آب از سطوح طراحی‌شده‌اند و اگرچه برای استفاده در حمام ایجاد نشده‌اند، این مفهوم همچنان اعمال می‌شود. رِین-ایکس و واتر آرمور که هر دو در بخش خودرو یافت می‌شوند، برای دفع آب از شیشه جلو به بازار عرضه می‌شوند، اما می‌توانند همین کار را برای دوش های دیواری شیشه‌ای انجام دهند.

روش انجام: محصول را روی شیشه تمیز اسپری کنید (مراقب باشید از کاشی، فلز و کف دوش پرهیز کنید) و هر سه تا چهار هفته یک‌بار تجدید کنید. برخی از مردم قسم می‌خورند که پس‌ازاین درمان، می‌توانند از اسکاج بگذرند.

تمیز کردن آن خط‌های فلزی مزاحم 

برای تمیز کردن رسوبات و کثیفی که در مسیرهای فلزی که به‌سختی تمیز می‌شوند و اغلب درهای شیشه‌ای کشویی را قاب می‌کنند، جمع می‌شود، جیل شوف، نویسنده کتاب «پاک‌سازی خود را سبز کنید»، راه‌حلی دارد. به معنای واقعی کلمه. شوف در کتاب خود توصیه می‌کند که سوراخ‌ها یا شکاف‌های زهکشی مسیر را ببندید و آن را با سرکه پر کنید. بگذارید سرکه یک شب بماند و صبح آن را پاک‌کنید. معنای جدیدی به درخشش می‌دهد!

تمیز کردن حمام 

صابون نواری را ممنوع کنید

درنهایت، اگر می‌خواهید بدون حذف دوش یا استفاده از امکانات باشگاه به میزان قابل‌توجهی میزان کف صابون روی شیشه را کاهش دهید، کارشناسان نظافت و بیزاَپ به‌طور یکسان این توصیه را ارائه می‌دهند:

صابون را ممنوع کنید. تقریباً تمام صابون‌های نواری حاوی تالک هستند که باعث ایجاد تجمع می‌شوند. استفاده از صابون‌های بدون تالک (مانند دوو یا صابون طبیعی) را در نظر بگیرید یا به‌جای آن صابون مایع را انتخاب کنید. البته، هیچ نقطه‌ای خارج از دسترس آب وجود ندارد، بنابراین تعمیر و نگهداری منظم همچنان موردنیاز است.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است