لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

9 دستور پخت کره‌ کدو حلوایی به روش خانگی

تاریخ انتشار : 1401/02/29نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 844

بسیاری از دستورالعمل‌های غذایی شگفت‌انگیز، شیرین و خوش طعم وجود دارد که از کدو حلوایی برای پخت آن‌ها استفاده می‌کنند. با یک شیشه کره‌ی کدو حلوایی شیرین و برشته، تقریباً می‌توانید طعمی لذت بخش به هر غذایی بدهید. مطمئناً می‌توانید یک شیشه‌ی کوچک آن را از بازارهای محلی بخرید، اما درست کردن آن توسط خودتان مزه‌ی دیگری دارد. تنها چیزی که نیاز دارید پوره‌ی کدو تنبل است (کنسرو شده) و یک غذای اصلی مخصوص که به آن طعمی غنی ببخشد. چه بخواهید کدوی خود را در آرام‌پز درست کنید یا با روش سنتی اجاق گاز، مطمئناً در مجموعه‌ی دستورالعمل‌های زیر، دستور مناسبی را برای خود پیدا خواهید کرد.

کره کدو حلوایی

1- بهترین کره‌ی کدو تنبل با آرام‌پز

در این دستورالعمل آسان بعد از چند ساعت  یک کره‌ی خوشمزه خواهید داشت. به سادگی کنسرو کدو تنبل، شکر، ادویه جات و عصاره‌ی وانیل خود را داخل اجاق گاز به صورت آهسته بریزید، آن را روی درجه حرارت کم تنظیم کنید و ظرف چند ساعت، چاشنی کدو تنبل عالی را آماده خواهید کرد. فقط مطمئن شوید که کره‌ی کدو حلوایی را در حالی که پخته می‎شود، کاملاً هم بزنید.

 لیست مواد تشکیل دهنده

  • روغن یا اسپری پخت نچسب
  • 1 (290 گرم) قوطی پوره‌ی کدو تنبل
  • 1 تا1 ونیم پیمانه شکر قهوه‌ای
  • شکر سفید 1 پیمانه
  • 2 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • 1 قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده
  • 1 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده
  • نصف قاشق چایخوری میخک آسیاب شده
  • نصف قاشق چایخوری عصاره‌ی وانیل
  • نصف قاشق چایخوری نمک

مرحله‌ی 1

داخل یک آرام‌پز را با اسپری نچسب یا روغن اسپری کنید.

مرحله‌ی 2

پوره‌ی کدو تنبل، شکر قهوه‌ای، شکر سفید، دارچین، جوز هندی، زنجبیل، میخک، عصاره‌ی وانیل و نمک را در یک کاسه با هم مخلوط کنید تا به خوبی میکس شوند. به آرام‌پز منتقل کنید.

مرحله 3

روی حرارت کم قرار دهید، هر از گاهی هم بزنید تا کره‌ی کدو تنبل به مقدار دلخواه غلیظ شود، حدود 3 ساعت این کار را ادامه دهید.

یادداشت آشپز:

بسته به میزان شیرینی مورد نظرتان، می‌توانید شکر بیشتر یا کمتر اضافه کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 77 کالری؛ پروتئین 3/0 گرم؛ کربوهیدرات 5/19 گرم؛ چربی 1/0 گرم؛ سدیم 86/8 میلی گرم

کره کدو حلوایی

2- کره‌ی کدو تنبل

این دستور غذا برای کدو حلوایی به شدت کلاسیک و ساده است. پوره‌ی کدو تنبل کنسرو شده همراه با شکر سفید، آب سیب و ادویه‌های معمول قابل استفاده در هر غذا به یک چاشنی خوش طعم تبدیل می‌شوند. برای پخش کردن روی نان تست، ریختن روی خمیرهای مختلف و... بسیار مناسب است.

این چاشنی برای غذاها عالی است و همچنین برای نان تست و کلوچه نیز استفاده‌ی خوبی از آن می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای تهیه‌ی یک دسر مهمانی یا کیک پنیری کدو تنبل استفاده کرد.

لیست مواد تشکیل دهنده

  • 1 (290 گرم) قوطی پوره‌ی کدو تنبل
  • 3/4 فنجان آب سیب
  • 2 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده
  • نصف قاشق چایخوری میخک آسیاب شده
  • شکر سفید 1 پیمانه
  • 2 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • 1 قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

مرحله‌ی 1

کدو تنبل، آب سیب، ادویه جات و شکر را در یک قابلمه‌ی بزرگ ترکیب کنید. به خوبی هم بزنید. مخلوط را به جوش بیاورید. حرارت را کم کرده و به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که غلیظ شود، بجوشانید. مرتباً هم بزنید.

مرحله‌ی 2

به ظرف‌های مخصوص خود منتقل کنید و تا زمان سرو در یخچال بگذارید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 39 کالری؛ پروتئین 2/0 گرم؛ کربوهیدرات 9/9 گرم؛ چربی 1/0گرم؛ سدیم 2/49 میلی گرم

کره کدو حلوایی

3- کره‎ کدو حلوایی به روشی متفاوت

اگر کره کدو حلوایی استاندارد را کمی شیرین می‌دانید، این دستور پخت همراه با 5 ماده برای شما مناسب است! ریختن میزان کافی سرکه سیب کره را با طعمی خاص به تعادل می‌رساند تا کدو حلوایی شیرین شده با شکر قهوه‌ای را بیش از حد شیرین نکند.

کره‌ی کدو حلوایی را همراه با سیب‌های برش خورده سرو کنید.

لیست مواد تشکیل دهنده

  •  1 (290 گرم) قوطی پوره‌ی کدو تنبل
  • 3/4 پیمانه شکر قهوه‌ای
  • نصف پیمانه سرکه سیب
  • 2 قاشق چایخوری ادویه معمول کدو تنبل
  • 1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کره ماکادمیا خانگی؛ هم خوشمزه و هم رژیمی!

مرحله‌ی 1

پوره‌ی کدو تنبل، شکر قهوه‌ای، سرکه سیب، ادویه‌ی کدو تنبل و دارچین را در قابلمه‌ای روی درجه حرارت ملایم مخلوط کنید. سپس آن را به جوش بیاورید. مخلوط کدو تنبل را حدود 30 دقیقه بپزید تا به اندازه‌ی کافی غلظت پیدا کند.

مرحله‌ی 2

قبل از سرو در یخچال بگذارید تا خنک شود.

ارزش غذایی

در هر وعده: 18 کالری؛ پروتئین 2/0 گرم؛ کربوهیدرات 4/4 گرم؛ چربی 1/0 گرم؛ سدیم 9/49 میلی

4- کره‌ی کدو تنبل با سیب

در حالی که بسیاری از دستورالعمل‌های این غذا طعم کدو تنبل را با ریختن مقداری سیب، از طریق آب سیب یا سرکه سیب برجسته می‌کنند، این دستور غذا در واقع حاوی چند عدد سیب تازه است؛ بنابراین، در نهایت با کره‌ی سیبی کدو تنبل مواجه می‌شوید.

لیست مواد تشکیل دهنده

  • 3 عدد سیب قرمز یا زرد
  • نصف تا 2 پیمانه سیب‌های تقسیم شده
  • شکر 1 تا نصف پیمانه
  • چوب دارچین حدوداً دو عدد
  • 3/4 پیمانه کدو تنبل بسته‌ی جامد کنسرو شده

مرحله‌ی 1

سیب‌ها را پوست بگیرید،و خرد کنید؛ تکه‌های سیب را کنار بگذارید، پوست و هسته‌ها را دور نریزید و نگهداری کنید. پوست، هسته و 2 عدد سیب را در یک قابلمه با هم ترکیب کنید و اجازه دهید بجوشد. حرارت را کم کنید، در قابلمه را روی آن قرار دهید و 30 دقیقه‌ی دیگر بجوشانید.

کره کدو حلوایی

مرحله‌ی 2

در همین حین، سیب‌های خرد شده، شکر، باقی‌مانده‌ی سیب و چوب دارچین را در یک قابلمه‌ی بزرگ و غیر آلومینیومی با هم مخلوط کرده و اجازه دهید به جوش آیند. حرارت را کم کنید. در قابلمه را روی آن قرار دهید و مجدداً بجوشانید، گهگاهی هم بزنید تا سیب‌ها شروع به جدا شدن از هم کنند، حدود 20 تا 40 دقیقه این کار را ادامه دهید.

مرحله‌ی 3

مخلوط هسته و پوست را از طریق آسیاب یا الکی که روی یک ظرف قرار داده شده است، فشار دهید تا آب آن گرفته شود. آب میوه را نگهداری کنید و پوست و هسته را دور بریزید. آب سیب‌های پخته شده را در قابلمه اضافه کنید و مخلوط را به جوش بیاورید. حرارت را کم کنید و 40 تا 60 دقیقه بدون درب بجوشانید و گاهی هم بزنید تا غلیظ شود. چوب دارچین را برداشته و دور بریزید. کدو تنبل را مخلوط کنید.

مرحله‌ی 4

فر را با دمای 300 درجه‌ی فارنهایت (150 درجه سانتی گراد) گرم کنید.

مرحله‌ی 5

مخلوط کدو تنبل و سیب را در یک ماهیتابه‌ی بزرگ و کم عمق بریزید.

مرحله‌ی 6

ماهیتابه را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و در را کمی باز بگذارید. بپزید، هر 15 دقیقه هم بزنید، تا زمانی که به اندازه‌ی کافی غلیظ شود. حدود یک تا دو ساعت زمان نیاز است.

مرحله‌ی 7

پوره را بسته بندی کنید.

کره کدو حلوایی

مرحله‌ی 8

کره‌ی کدو تنبل سیب را با قاشق در ظرف بریزید و حدود 5 سانتی متر در بالای آن فضا قرار دهید.

مرحله‌ی 9

یک شیشه را در کف یک ظرف بزرگ قرار دهید و تا نیمه آن را با آب پر کنید. به جوش بیاورید و شیشه را با فاصله‌ی 5 سانتی متر از هم در آب در حال جوش قرار دهید . از آب جوش بیشتری استفاده کنید تا روی آن‌ها را حداقل تا دو  سانتی متر بپوشاند. به جوش بیاورید، روی آن را بپوشانید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید.

مرحله‌ی 10

شیشه‌ها را از قابلمه خارج کرده و به مدت 12 تا 24 ساعت با فاصله‌ی چند سانتی متر از هم استراحت دهید. مرکز هر درب را با انگشت فشار دهید تا مطمئن شوید که درب بالا یا پایین نمی رود. در محل تاریک و خنک نگهداری کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 197 کالری؛ پروتئین 7/0 گرم؛ کربوهیدرات 8/50 گرم؛ چربی 3/0 گرم؛ سدیم 93 میلی گرم

5- کره‌ی کدو تنبل

چیزی که این دستور ساده‌ی کره‌ی کدو تنبل را متمایز می‌کند، استفاده از ژلاتین برای ایجاد یک قوام فوق‌العاده خوب، ضخیم و صاف است. (اگر یک بسته ژلاتین بدون طعم در دسترس ندارید، می‌توانید از پکتین نیز برای همان تاثیر استفاده کنید). ادویه‌های مورد علاقه‌ی خود را اضافه کنید می‌توانید میزان شکر را کاهش دهید یا نیمی از مقدارشکردر دستور العمل را با شکر قهوه‌ای را جایگزین کنید.

کره کدو حلوایی

لیست مواد تشکیل دهنده

نصف پیمانه پوره‌ی کدو تنبل

شکر سفیدنصف پیمانه

1 قاشق غذاخوری ادویه معمول کدو تنبل

1 (250 گرم) پاکت ژلاتین بدون طعم

مرحله‌ی 1

در یک قابلمه‌ی 2 لیتری کدو تنبل، شکر، ادویه معمول کدو تنبل و ژلاتین را با هم مخلوط کنید. به خوبی هم بزنید تا میکس شوند.

مرحله‌ی 2

روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید به جوش آید. حرارت را کم کنید و به مدت 5 دقیقه مدام هم بزنید.

مرحله‌ی 3

به ظرف‌های استریل منتقل کنید و تا زمان سرو در یخچال قرار دهید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 46 کالری؛ پروتئین 2/0 گرم؛ کربوهیدرات 8/11 گرم؛ سدیم 3/0 میلی گرم

6- کره‌ی کدو حلوایی قدیمی

پای کدو تنبل به گفته‌ی سرآشپزهای معروف برای مهمانی‌ها بی‌نظیر عمل می‌کند. بهترین کیک کدو تنبلی را که تا به حال خورده‌اید را به یاد آورید و سپس تصور کنید که این دستور 10 برابر طعم بهتری دارد.

حتی قوی ترین اراده‌ها در خوردن دسر که به  ندرت هوس خوراکی‌های شیرین خاصی می‌کنند، همیشه مشتاقانه منتظر تکه‌ای از پای کدو تنبل هستند. این یکی از غذاهای مورد علاقه‌ی بیشتر مردم است، چه شیرین و چه با طعمی ملس  همیشه طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد.

کره کدو حلوایی

درست کردن این پای نمی‌تواند آسان باشد، اما همانطور که هشدار دادم، اگر درستش کردید هر روز مقدار زیادی از آن را می‌خورید! در حین پخت توجه کنید که با کم شدن و غلیظ شدن حجم مواد ،مخلوط شروع به پاشیدن به بالا و خارج از قابلمه می‌کند و نباید پوست در معرض آن باشد؛ پس در صورت امکان از یک ظرف عمیق خوب استفاده کنید و یا اگر اهل آرام‌پز هستید و وقت کافی دارید، برای درست کردن پای کدو از آن‌ها کمک بگیرید.

من همیشه هنگام چاشنی کردن دستورالعمل‌هایی مانند این بسیار محافظه کار هستم؛ زیرا کمی ادویه‌ی کدو حلوایی کمک زیادی به طعم غذا می‌کند. همیشه می‌توانید موارد بیشتری اضافه کنید؛ بنابراین از یک مقدار کم استفاده کنید. من نمی‌توانم غذای بهتری را برای مهمان‌ها یا هدیه دادن به عنوان یک خوراکی جایگزین کنم، اما مهم نیست انگیزه‌ی شما چیست. واقعاً امیدوارم که این را به زودی امتحان کنید و لذت بردن را تجربه کنید.

مواد اولیه‌ی مورد نیاز

  • 2 (150 گرم) قوطی پوره کدو تنبل خالص
  • 3/4 پیمانه شکر سفید
  • 4/1 فنجان شربت افرای خالص
  • 1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • نصف قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده
  • 1/4 قاشق چایخوری جوز هندی تازه رنده شده
  • 1 عدد میخک آسیاب شده
  • 1 پیمانه نمک
  • 1 فنجان آب سیب
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 1 قاشق غذاخوری کره‌ی سرد بدون نمک

مرحله‌ی 1

پوره‌ی کدو تنبل، شکر، شربت افرا، دارچین، زنجبیل، جوز هندی، میخک، نمک، فلفل هندی، آب سیب و سرکه سیب را در یک قابلمه‌ی عمیق و با کف سنگین ترکیب کنید. هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و هر از گاهی هم بزنید تا به جوش آیند.

کره کدو حلوایی

مرحله‌ی 2

حرارت را تا حد متوسط ​​کم کنید و بپزید، گهگاهی هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود و تقریباً به نصف کاهش یابد، 45 تا 60 دقیقه این کار را ادامه دهید. اگر طعم سس در این مرحله بسیار بیشتر از حد معمول خواهد بود، پس دستکش فر بپوشید و با دقت هم بزنید. همچنین ممکن است بخواهید از محافظ استفاده کنید تا سس به بیرون  از ظرف نپاشد.

مرحله‌ی 3

پس از کم شدن از روی اجاق گاز بردارید و اجازه دهید 10 دقیقه خنک شود. کره را بریزید و هم بزنید تا به خوبی ذوب شود. اجازه دهید تا دمای اتاق، حدود 2 ساعت خنک شود.

مرحله‌ی 4

کره‌ی کدو حلوایی را داخل ظرف دربسته بریزید و در یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود و طعم واقعی آن به دست آید، حدود 8 ساعت تا یک شب کامل در یخچال نگهداری شود.

یادداشت‌های سرآشپز:

می‌توانید به جای پوره‌ی کدو تنبل از کدو تنبل تازه و شیرین استفاده کنید، اما این کار آنقدر زمان و کار اضافی می برد که به نظر من ارزشش را ندارد.

ممکن است از سیب برای آب سیب و آب لیمو برای سرکه سیب استفاده کنید.

افزودن کره اختیاری است، اما بافت آن را بهبود می‌بخشد.

ارزش غذایی

در هر وعده: 33 کالری؛ پروتئین 2/0 گرم؛ کربوهیدرات 6/7 گرم؛ چربی 4/0 گرم؛ کلسترول 8/0 میلی گرم؛ سدیم 8/61 میلی گرم

7- کره‌ی کدو تنبل تازه

اگر قصد دارید از کدو تنبل تازه برای تهیه‌ی کره کدو تنبل خود استفاده کنید، این دستور را امتحان کنید. پخت آهسته روشی عالی برای شکستن کدو تنبل تازه و خام به یک غذای لذیذ و کره‌ای است. طعم آن به قدری لذیذ است که فراموش خواهید کرد که قند آن نیز کم است!

مواد اولیه‌ی مورد نیاز

  • شکر سفید 1 پیمانه
  • 2 قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده
  • 1 قاشق غذاخوری میخک آسیاب شده
  • نصف قاشق چایخوری فلفل دلمه ای آسیاب شده
  • 1 (50 گرم) کدو تنبل تازه‌ی دانه شده، پوست کنده و به صورت مکعب‌های کوچک بریده شده

طرز تهیه و پخت

شکر، دارچین، میخک و فلفل دلمه‌ای را در یک ظرف متوسط با هم مخلوط کنید. حدود 1 / 4 از کدو تنبل را در ته یک قابلمه‌ی آرام‌پز قرار دهید و 1 / 4 قاشق چایخوری از مخلوط شکر را روی آن بپاشید. این ترتیب را 3 بار دیگر تکرار کنید. درب آرام‌پز را ببندید ، آن را روی حالت Low قرار دهید، سپس به مدت 8 ساعت یا یک شب بپزید. در طول پخت یک یا دو بار هم بزنید. وقتی کدو به رنگ تیره و طلایی شد، به کمک یک مخلوط‌کن کره‌ی کدو را با هم مخلوط کنید تا یک دست شود.

ارزش غذایی

در هر وعده: 11 کالری؛ پروتئین 2/0 گرم؛ کربوهیدرات 9/2 گرم؛ سدیم  3/0 میلی گرم

8- کره‌ی کدو تنبل نانسی

با فرض این که امروز برای پختن غذا وقت کافی ندارید، دستور پخت کره‌ی کدو تنبل نانسی میانبر مناسبی را ارائه می‌دهد. به سادگی پوره‌ی کدو تنبل کنسرو شده را با مارگارین نرم شده (یا کره)، پودر قند و ادویه جات مخلوط کرده و سپس کمی از مخلوط کدو تنبل را روی وافل، رول داغ، کلوچه و غیره بچکانید. مخلوط برای ریختن روی شیرینی‎ها و کلوچه‌های رولی داغ بسیار مناسب است.

مواد تشکیل دهنده

نصف فنجان مارگارین، نرم شده

نصف فنجان پوره‌ی کدو تنبل کنسرو شده

1/4 پیمانه شکر قنادی

1/4 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

1/4 قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

مرحله‌ی 1

در یک کاسه‌ی متوسط، با استفاده از همزن برقی، مارگارین را به مدت 30 ثانیه یا تا زمانی که کرم رنگ شود، بزنید. به تدریج کدو حلوایی، شکر قنادی، دارچین و جوز هندی را با آن مخلوط کنید.

مرحله‌ی 2

یک شب کامل روی ظرف را بپوشانید و خنک کنید. اجازه دهید 30 دقیقه در دمای اتاق بماند تا راحت‌تر پخش شود.

ارزش غذایی

در هر وعده: 61 کالری؛ پروتئین 2/0 گرم؛ کربوهیدرات 2/7 گرم؛ چربی 7/5 گرم؛ سدیم 2/84 میلی گرم

9- کره‌ی سیب کدو تنبل

دلیلی وجود دارد که این ترکیب کدو تنبل و کره‌ی سیب امتیاز 5 ستاره را کسب می‌کند و آن مزه‌ی بی نهایت خوب آن است. استفاده از کدو تنبل تازه رنده شده و سس سیب (می‌توانید از فروشگاه خریداری کنید یا به صورت خانگی تهیه کنید)، بافتی لذت بخش را ایجاد می‌کند. این یک کره‌ی کدو تنبل است که فوق‌العاده سالم به نظر می‌رسد و مخلوط کردن آن نمی‌تواند ساده‎تر از این باشد.کدو تنبل رنده شده، سس سیب، شکر، و ادویه جات ، این غذای شیرین را به یک غذای عالی تبدیل کرده است.

لیست مواد تشکیل دهنده

  • 2 فنجان کدو تنبل ریز رنده شده
  • نصف فنجان سس سیب شیرین نشده
  • شکر سفید 1 پیمانه
  • 2 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • 1/4 قاشق چایخوری فلفل دلمه‌ای آسیاب شده

طرز تهیه و پخت

کدو تنبل، سس سیب، شکر، دارچین و فلفل دلمه‌ای را با هم در قابلمه‌ای روی حرارت متوسط ​​هم بزنید. به جوش بیاورید. حرارت را کم کنید و با حرارت ملایم بجوشانید تا غلیظ شود، حدود 90 دقیقه این کار را ادامه دهید.

ارزش غذایی

در هر وعده: 31 کالری؛ پروتئین 1/0 گرم؛ کربوهیدرات 8 گرم؛ سدیم 3/0 میلی گرم


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است