لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

دستور پخت تخم‌ مرغ ایتالیایی

دسته بندی :آشپزی
تاریخ انتشار : 1401/06/17نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 2 دقیقهنظر: 0بازدید: 182

یک ظرف تخم‌مرغ پخته مانند این را برای یک پیش‌غذای دل‌چسب در نظر بگیرید که در عرض 25 دقیقه آماده می‌شود. پس از برشته کردن مقداری موزارلا روی نان باگت، سوسیس بوقلمون را در ماهیتابه سرخ می‌کنید، سپس پیاز و سیر را تفت می‌دهید. این یک ماده پایه خوش‌طعم برای سس گوجه‌فرنگی (یک قوطی گوجه‌فرنگی له‌شده با پونه کوهی تازه) ایجاد می‌کند. سس را کمی بجوشانید، سپس چهار تخم‌مرغ را مستقیماً روی سس بشکنید و بپزید تا سفت شود. مرحله آخر، کل تابه در یک فر گرم قرار دهید، کمتر از 10 دقیقه طول می‌کشد که زمان مناسبی برای ریختن قهوه یا آب‌پرتقال و چیدن میز باقی می‌گذارد.

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه ساندویچ اسفناج و تخم مرغ کتوژنیک

زمان آماده‌سازی: 15 دقیقه
زمان کل: 25 دقیقه
برای 4 نفر
مواد لازم
1 عدد نان باگت نصف شده و از طول ورقه شده
1 ½ قاشق غذاخوری روغن‌زیتون فوق بکر
113 گرم موزارلای کم رطوبت، به 8 قطعه بریده‌شده است
340 گرم سوسیس بوقلمون ایتالیایی داغ
1½ فنجان پیاز زرد خردشده
3 حبه سیر، خردشده
1 قوطی 794 گرمی گوجه‌فرنگی خردشده
1 ½ قاشق چای‌خوری پونه کوهی تازه، به‌علاوه مقداری برای سرو
4/3 قاشق چای‌خوری نمک کوشر
4 عدد تخم‌مرغ بزرگ
¼ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه

طرز تهیه

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم‌کنید. برش‌های باگت را روی یک ورقه پخت قرار دهید؛ برس را به روغن آغشته کنید و روی هرکدام 2 تکه موزارلا قرار دهید. حدود 12 دقیقه تا زمانی که پنیر حباب‌دار و قهوه‌ای طلایی روشن شود بپزید.
در همین حال، یک تابه نچسب بزرگ را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم‌کنید. سوسیس را اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه هم بزنید و آن را با قاشق چوبی جدا کنید تا تقریباً پخته شود. پیاز و سیر را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه تفت دهید و هم بزنید تا پیاز شفاف شود. گوجه‌فرنگی، پونه کوهی و نمک را هم اضافه کنید. بگذارید بجوشد و بپزد، هرازگاهی هم بزنید تا کمی غلیظ شود، حدود 3 دقیقه این کار را انجام دهید.
دمای فر را به 375 درجه فارنهایت کاهش دهید.
تخم‌مرغ‌ها را داخل سس بشکنید و بین آن‌ها فاصله بگذارید. فلفل را بپاشید. به فر منتقل کنید و 7 تا 9 دقیقه بپزید تا سفیده‌ها سفت و زرده‌ها نرم شوند. روی آن پونه کوهی بزنید. با نان تست موزارلا در کاسه‌ها سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر وعده:
610 کالری؛ چربی 26 گرم؛ کلسترول 266 میلی‌گرم; سدیم 2146 میلی‌گرم; پروتئین 37 گرم؛ کربوهیدرات 57 گرم؛ شکر 11 گرم؛ فیبر 6 گرم؛ آهن 6 میلی‌گرم؛ کلسیم 322 میلی‌گرم


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است