لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آموزش اصلاح رفتار بد در بچه گربه‌ ها

دسته بندی :حیوانات خانگی
تاریخ انتشار : 1401/02/04نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 285

به بچه‌گربه‌ها هم مثل کودکان باید نحوه زندگی در خانه آموزش داده شود و شما می‌توانید قوانینی را به این منظور تنظیم کنید. پس از انجام این کار، باید بچه‌گربه‌تان را برای پیروی از آنها آماده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بچه گربه شما در رختخواب خودش بخوابد، باید یک مکان خواب مناسب برای او بخرید یا آن را بسازید.

نکته اصلی این است که شما باید به بچه گربه خود یاد بدهید که از قوانین شما پیروی کند. مانند هر حیوان خانگی، آموزش شامل ترکیبی از پاداش برای رفتار خوب و عواقب ناشی از رفتار نامطلوب است. مهم‌ترین مسئله هنگام آموزش بچه گربه صبر و حوصله است.

چرا بچه‌گربه‌ها بدرفتاری می‌کنند؟

بچه‌گربه‌ها مانند نوزادان هستند. دائماً در حال یادگیری در مورد جهان پیرامون خود و اینکه چه رفتاری قابل قبول است، هستند. بیشتر بچه‌گربه‌ها از استفاده از جعبه خواب خوشحال می‌شوند. گاهی اوقات آنها شروع به استفاده از جعبه خواب می‌کنند و سپس ناگهان این کار را متوقف می‌کنند. ایجاد نظم در رفتار گربه‌ها شامل عیب‌یابی برای کشف دلیل رفتارهای نامطلوب و  اصلاح شرایطی است که آن را ایجاد کرده است.

بچه گربه روی مبل

6 مشکل رفتاری رایج در بچه گربه‌ها

خراشیدن و چنگ زدن

بچه‌گربه‌ها و گربه‌ها باید پنجه‌های خود را سالم نگه دارند. این پنجه‌ها برای سالم ماندن باید خراشیده شوند. برای این کار باید گربه‌ها را از مبلمان و اشیا دیگر به سطوح مناسب‌تری برای خراش دادن چنگال‌هایشان هدایت کنید.


نکته اصلی آموزش بچه گربه این است که از خراشیدن اشیاء خانه و تخریب آنها جلوگیری کنید.


آموزش جعبه خواب

اکثر بچه‌گربه‌ها به راحتی اگر با یک گربه مادر بزرگ شده باشند با یک جعبه خواب سازگار می‌شوند. در غیر این صورت، معمولاً برای استفاده از جعبه می‌توان یک بچه گربه را آموزش داد. اطمینان حاصل کنید که جعبه به راحتی قابل دسترسی است و حداقل روزی یک بار تمیز می‌شود.

بلافاصله بعد از غذا، بچه گربه خود را در جعبه قرار دهید. ممکن است مجبور شوید با پنجه کشیدن او برای ایجاد چند خراش در جعبه مواجه شوید، اما بچه گربه به سرعت سازگار می‌شود. به احتمال زیاد، در شرایط مناسب، بچه گربه شما را اذیت نمی‌کند و استفاده منظم از جعبه را یاد می‌گیرد. در موارد نادر بچه گربه شما به جعبه نمی‌رود، نگهداری ضعیف جعبه خواب، کثیف بودن یا راحت نبودن آن ممکن است دلیل این امر باشد.

جویدن و گاز گرفتن

مانند بچه‌های انسان، بچه‌گربه‌ها هم همه چیز را با دهان خود امتحان می‌کنند؛ به خصوص هنگامی که دندان در می‌آورند. همانند کودکان نوپا، مهم است که موارد مضر را از دسترس بچه‌گربه‌ها دور نگه دارید. بچه‌گربه‌ها عاشق "جنگ بازی" هستند؛ این بازی به شکل کشمکش با گربه، چنگ انداختن و گاز گرفتن است و اگر گربه‌های دیگر در اطراف نباشند، به دست یا مچ پای انسان رو می‌آورد؛ به خصوص اگر این شکل بازی را تشویق کرده باشید.

پریدن

بچه‌گربه‌ها عاشق ارتفاع هستند و بسیاری از آنها متخصص پرش هستند! آنها می‌توانند با کمی توجه و به ظاهر تلاش اندک، خود را به سمت بالا پرتاب کنند. مشکلات زمانی رخ می‌دهند که مرتباً روی یک میز یا صندلی می‌پرند و شما ترجیح می‌دهید این کار را نکنند.

نافرمانی برای جلب توجه

بعضی از بچه‌گربه‌ها مخصوصاً خودنمایی می‌کنند. در حالی که انتظار می‌رود بچه‌گربه‌ها کنجکاو و بازیگوش باشند، بعضی از آنها می‌توانند این صفات را به یک رفتار بد تبدیل کنند. آنها احتمالاً به دنبال جلب توجه صاحبانشان هستند یا بی‌حوصله و کم تحرک شده‌اند (یا هر دو).

رفتارهای شبانه

گربه‌ها و به خصوص بچه‌گربه‌ها می‌توانند در شب رفتارهای بیش‌فعالی از خود نشان دهند. بیشتر گربه‌ها شب بیدار و فعال خواهند بود، اما نکته اصلی این است که باید به آنها بیاموزید که شما را تنها بگذارند و دوباره بخوابند.

بچه گربه آرام و خواب

چگونه می‌توان رفتار بد گربه را متوقف کرد

تکنیک‌های رفتاری بی‌شماری برای ابراز نارضایتی از گربه وجود دارد. همیشه عاقلانه‌ترین راه این است که با دامپزشک گربه‌تان مشورت کنید تا مطمئن شوید مشکلی در سلامتی او ایجاد نشده است. یک گزینه ساده این است که یک بطری اسپری پر از آب را نگه دارید. وقتی رفتار بدی را دیدید، به بچه گربه خود آب بپاشید.

گزینه‌هایی جذاب برای خراشیدن در دسترس گربه بگذارید

برای جلوگیری از خراشیدن مبلمان یا مکان‌هایی که گربه متعلق به آن نیست، سطوح خراشیده مناسبی را ایجاد کنید. صفحات خراش از لحاظ قیمت و مدل متفاوت هستند و مجموعه‌ای متنوع از صفحه‌های خراش را برای بچه گربه شما فراهم می‌کنند. یکی از گزینه‌های محبوب و ارزان قیمت، مدل مقوایی راه راه است.

پنجه‌های بچه گربه خود را کوتاه کنید

بهتر است هر چند وقت یکبار پنجه‌های بچه گربه خود را کوتاه کنید. این مسئله نه تنها باعث کم شدن خراشیدن وسایل خانه‌تان می‌شود، بلکه احتمال اینکه شما را اذیت کند و پوستتان را بخراشد نیز کاهش پیدا می‌کند. گزینه دیگر استفاده از درپوش پلاستیکی ناخن است. کاربرد آنها آسان است و با کشش و عقب کشیدن طبیعی پنجه گربه شما تداخل ندارد.

جعبه خواب را تمیز نگه دارید

تهیه یک جعبه خواب تمیز برای گربه مهم است. گزینه دیگر اسپری کردن جعبه خواب بچه گربه با رایحه‌ای جذاب مانند Cat Attract است که در فروشگاه‌های حیوانات خانگی به فروش می‌رسد. چندین جعبه برای گربه خود تهیه کنید. همچنین ممکن است لازم باشد چندین مارک و انواع جای خواب را امتحان کنید. مطمئن باشید که هیچ مشکل اساسی در زمینه سلامتی مانند عفونت ادراری وجود ندارد که باعث شود بچه گربه شما از جعبه خواب زده شود یا آسیب ببیند. دامپزشک شما باید بتواند با یک آزمایش ساده ادرار، این بیماری و سایر بیماری‌ها را به راحتی تشخیص دهد و درمان کند.

از بازی همراه با درگیری خودداری کنید

در حالی که بازی درگیری با بچه گربه شما می‌تواند سرگرم کننده باشد، اما می‌تواند باعث تشدید بدرفتاری او شود. بچه‌گربه‌ها  از بقیه گربه‌ها و مادرشان یاد می‌گیرند که شدت گاز گرفتن و خراشیدن را چگونه تنظیم کنند. اگر بچه گربه شما خیلی زود از خانواده‌اش جدا شده باشد، ممکن است رفتار مناسب در بازی کردن و جنگیدن را یاد نگرفته باشد. استفاده از دستکش یا استفاده از اسباب‌بازی به جای دست می‌تواند مفید باشد. این به گربه کمک می‌کند حتی در بازی از گاز گرفتن و خراشیدن جلوگیری کند. گیاهان وسوسه‌انگیز را بردارید یا آنها را در منطقه‌ای قرار دهید که برای بچه گربه شما ممنوع است.

بچه گربه در حالت نشسته

مرزها را برای پریدن تعیین کنید

در حالت ایده‌آل، قبل از شروع پریدن بچه گربه، قوانینی را در نظر داشته باشید. کدام پیشخوان‌ها، کاناپه‌ها و قفسه‌ها برای بازی مجاز هستند؟ کدام یک جزئی از محدودیت‌ها هستند؟ یک روش آموزش ساده شامل تعریف و تمجید و نوازش بچه گربه در زمانی است که از قوانین پیروی می‌کند. بطری اسپری به شما کمک می‌کند تا بچه گربه شما از سطوح خاصی دور بماند. نوارچسب دوطرفه می‌تواند بعضی از گربه‌ها را از پریدن منصرف کند؛ زیرا آنها از احساس نوار چسب روی پنجه‌هایشان بیزارند.

فعالیت روزانه

برخی از جلسات بازی تعاملی را با بچه گربه خود در شب برنامه‌ریزی کنید. بازی را ادامه دهید تا اینکه بچه گربه شما خسته شود. قبل از خواب یک وعده غذایی بزرگ‌تر به آنها بدهید. بیشتر گربه‌ها بعد از غذا خوردن می‌خوابند. گربه خود را در طول روز با اسباب‌بازی‌ها یا بازی‌های چالش برانگیز مشغول کنید تا شب‌ها کمتر بازیگوشی کند و به خواب رود.

توقف رفتارهایی که برای جلب توجه انجام می‌شوند

هر روز با بچه گربه خود بازی کنید. ممکن است مقداری صرف زمان باکیفیت در جلوگیری از رفتارهای بدی که برای جلب توجه انجام می‌شوند، مفید باشد. گربه‌هایی که نافرمانی می‌کنند نیز ممکن است خسته شوند؛ بنابراین تحرک و فعالیت‌هایی را فراهم کنید. سرانجام، وقتی گربه رفتار خوبی دارد او را تشویق کنید. برای تشویق و تقویت رفتارهای خوب از کلام محبت‌آمیز، نوازش و جایزه استفاده کنید.

بیشتر بخوانیدطرز تهیه 8 غذای خانگی برای گربه
 

بچه گربه در پاکت کاغذی


بهترین و نزدیکترین پت شاپ رو در بیزاَپ پیدا کن.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است