لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

دستور پخت دسر فلن

دسته بندی :آشپزی
تاریخ انتشار : 1401/07/14نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 253

به نظر ما، فلن (با نام مستعار کاسترد پخته شده کلاسیک، که اغلب در آمریکای لاتین و اسپانیا سرو می‌شود) هرگز از مد نمی‌افتد. پس برای خودتان یک فنجان قهوه تازه دم بریزید و یکی از خامه‌ای‌ترین و مجلل‌ترین دسرهای تاریخ را بپزید.
اضافه کردن زرده تخم‌مرغ یک نسخه غنی از آن را درست می‌کند و برای شما به اندازه کافی سفیده تخم‌مرغ برای تهیه ماکارون نارگیل یا ماکارون فرانسوی باقی می‌گذارد. (مطمئن شوید که فلن خود را روی بشقاب‌هایی با یک لبه کوچک از قالب خراج می‌کنید تا هیچ چیزی از آن را از دست ندهید!)

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه دسر شکلات و نارگیل

آموزش تهیه کارامل
اگرچه این دستور پخت آسان است، اما اگر قبلاً آن را انجام نداده باشید، درست کردن کارامل می‌تواند گیج کننده باشد
1.    کارامل مرطوب در مقابل کارامل خشک- کارامل درست شده با آب و شکر را کارامل مرطوب می‌نامند. درست کردن کارامل مرطوب معمولاً قابل کنترل‌تر از کارامل خشک است زیرا آب از متبلور شدن شکر در لبه‌های قابلمه جلوگیری می‌کند.
2.    بچرخانید، هم نزنید- چرخاندن قابلمه، به جای هم زدن آن، تضمین می‌کند که کریستال روی قاشق یا کاردک شما شکل نمی‌گیرد تا بعد دوباره با کارامل ترکیب شود.
3.    به دنبال چه چیزی باشید- کارامل باید بوی غلیظ با رنگ کهربایی تیره، شبیه شربت افرا داشته باشد.
4.    مراقب دستان خود باشید- هنگام کار با کارامل داغ بسیار مراقب باشید. همانطور که آن را در ظرف می‌ریزید، ظروف گرم می‌شوند، بنابراین برای محافظت از دستان خود از یک حوله آشپزخانه تمیز استفاده کنید.
خامه‌ای‌ترین کاسترد
کاسترد صاف ابریشمی بدون شک ستاره نمایش اینجاست. برای رسیدن به چنین چیزی، زمانی که داخل آن هنوز کمی تکان می‌خورند و شل است، فلن را از فر خارج کنید. کاسترد با سرد شدن سفت می‌شود، بنابراین بیرون کشیدن آن از فر قبل از آن که کامل خود را بگیرد، بسیار مهم است. سرد شدن کاسترد و رسیدن به دمای اتاق قبل از خارج کردن از قالب باعث می‌شود تا مطمئن باشید که فلن کاملاً سفت شده و به طور کامل از ظرف خارج می‌شود. برای کمک به خارج کردن کامل آن، قبل از این که ظرف‌ را از روی بشقاب بلند کنید، به کف آن ضربه بزنید.
وسایل خاص
برای این دستور به ظروفی (ترجیحا رمکین) با گنجایش 170 گرمی نیاز دارید! 
این دسر را پخته‌اید؟ در بخش نظرات زیر به ما بگویید که چگونه پیش رفت!

 

زمان کلی زمان آماده سازی تعداد
15 دقیقه 15 دقیقه 7 عدد

مواد اولیه

  • 1 و 4/3 فنجان خامه غلیظ
  • 1 فنجان شیر کامل
  • 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
  • مقدار بسیار کمی نمک کوشر
  • 1 و نیم فنجان شکر دانه ریز
  • 3 عدد تخم‌مرغ کامل بزرگ

طرز تهیه

1.    فر را با دمای 350 درجه سانتی‌گراد از قبل گرم کنید. در یک کاسه بزرگ، خامه، شیر، وانیل و نمک را مخلوط کنید.
2.    در یک قابلمه متوسط روی حرارت متوسط، 1 فنجان شکر را با 3/1 فنجان آب مخلوط کنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه، قابلمه را به آرامی بچرخانید اما هم نزنید تا مخلوط به رنگ طلایی درآید. (نکته: از یک برس شیرینی پزی که با آب خیس شده است برای تمیز کردن قسمت‌های داخلی تابه استفاده کنید تا در حین درست کردن کارامل نسوزد.) کارامل را به سرعت داخل 7 رمکین به طور مساوی بریزید. رمکین‌ها را به آرامی بلند کرده و بچرخانید تا داخل آن‌ها به طور کامل به کارامل آغشته شود. (اگر شکر در این مرحله سفت شد نگران نباشید! در حین پخت آب می‌شود.) رامکین‌ها را در یک سینی بزرگ فر قرار دهید.
3.    تخم‌مرغ‌ها، زرده‌‌ی تخم‌مرغ‌ها و ½ فنجان شکر باقیمانده را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. به آرامی با مخلوط خامه ترکیب کنید تا کاملا مخلوط شوند. مخلوط را به طور مساوی بین رمکین‌ها تقسیم کنید؛ در هر کدام حدود ½ فنجان از مخلوط را بریزید.
4.    به اندازه‌ای آب داغ را در سینی فر بریزید تا به نیمه‌ی رمکین‌ها برسد. 45 تا 50 دقیقه بگذارید در فر بپزد تا زمانی که فلن‌ها کمی سفت شده ولی همچنان تکان می‌‌خوردند. ر‌مکین‌ها را از فر خارج کرده و بگذارید حدود 2 ساعت کاملاً خنک شوند. اگر بلافاصله سرو نمی‌کنید، روی آن را با پلاستیک بپوشانید و در یخچال بگذارید تا زمانی که بخواهید سرو کنید.
5.    وقتی آماده سرو شد، از یک چاقوی کوچک یا کاردک استفاده کنید تا لبه‌های فلن را با دقت از دیواره‌ی رمکین جدا کنید. در صورت نگهداری در یخچال، آن را در مایکروویو به مدت 30 ثانیه گرم کنید. فلن را روی یک بشقاب کم عمق که لبه دارد برگردانید، به آرامی تکان دهید تا فلن از رمکین جدا شده و سپس رمکین را بردارید.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است