لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق غذاخوری با ترکیب رنگ آبی

تاریخ انتشار : 1401/05/01نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 250

آسمان تابستانی آفتابی، به خانه آورده شده است

وقتی کیت درایر، وبلاگ‌نویس و متخصص دکوراسیون، تصمیم گرفت تا دکور اتاق غذاخوری خود را تغییر دهد، به‌خوبی می‌دانست که چند چیز خاص می‌خواهد. اول: او می‌خواست فضای اتاق را به‌عنوان اتاق هنری برای دو فرزندش که برای بازی و سرگرمی فقط در خانه حضور داشتند، طراحی کند. دوم: او قصد داشت تا با یک طرح زیبا، حس‌وحال تعطیلات روشن و آفتابی تابستانی را برای کودکان خود به ارمغان آورده و فضا را با رنگ آبی زیبا بسازد.

بیشتر بخوانید:  9 رنگ جذاب و متفاوت برای اتاق خواب: حتما امتحانش کنید

آماده‌اید تا یاد بگیرید که او چگونه این کار را کرد؟ ما با کیت تماس گرفتیم تا همه جزئیات، ازجمله نکاتی برای اینکه فضای شما هم مثل اتاق هنری به‌نظر برسد! این نکات را در پرسش‌وپاسخ زیر مطالعه کنید.

آسمان تابستانی آفتابی به خانه آورده شده است 

در مورد روش خود به ما بگویید! از نظر زیبایی‌شناسی ظاهر اتاق غذاخوری آبی خود را چگونه توصیف می‌کنید؟

"من کاملاً معتقدم که باید خانه خود را طوری تزئین کنید که حضور در آن شما را خوشحال کند. رنگ‌ها و الگوهای روشن من را بسیار خوشحال و شاداب می‌کنند! وقتی تصمیم گرفتیم اتاق غذاخوری خود را تغییر دهیم، می‌خواستم نه‌تنها ظاهر عالی را ایجاد کنم، بلکه می‌خواستم آن را به‎‌عنوان تداعی‌کننده تعطیلات تابستانی سرگرم‌کننده طراحی کنم. به‌همین‌ دلیل است که با طراحی مجدد خود به رنگ‌های‌روشن، اشباع و تعداد زیادی آثار هنری رنگارنگ و معنادار متمایل شدم.".

در مورد روش خود به ما بگویید! 

ایده‌ رنگ تداعی‌کننده جمعه تابستانی چگونه به ذهن شما رسید؟

"می‌دانستم که می‌خواهم یک رنگ آبی در اتاق ناهارخوری‌مان وجود داشته باشد تا آب یا هوا را تداعی کند، اما نمونه‌های رنگ آبی که درگذشته انتخاب کرده بودم، همیشه احساس می‌کردم که سایه مناسبی ندارند. من رنگ آبی واقعی، آبی خاکستری و آبی سبز را بررسی کردم و هیچ‌کدام دقیقاً همان چیزی نبود که من دنبالش بودم. بنابراین، من یک نمونه از جمعه تابستانی کلر خریدم و بقیه ماجرا...".

 "استفاده از طرح جمعه تابستانی به‌عنوان پس‌زمینه‌ی اتاق، به نظر می‌رسد که بتونه مناسبی برای دستیابی به ظاهری ساحلی، روشن و آرام است که به دنبالش بودم. فقط به‌اندازه کافی اشباع شده است تا کمی ویژگی خاص بیشتری بیفزاید، اما فضا را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد.".

ایده‌ رنگ تداعی‌ کننده جمعه تابستانی چگونه به ذهن شما رسید؟ 

چرا اتاق غذاخوری و اتاق هنری خود را ترکیب کردید؟ چگونه به این نتیجه رسیدید؟

ما چندین مکان برای غذا‌خوردن در آشپزخانه خود داریم، به‌این معنی که اغلب نیازی به استفاده از اتاق ناهارخوری خود نداریم، مگر اینکه میزبان خانواده و دوستان زیادی باشیم. در طول همه‌گیری کرونا، زمانی‌که وقت کافی برای انجام کارهای هنری داشتم، متوجه شدم که میز ناهارخوری 2متری برای مونتاژکردن قطعات بر روی آن و پروژه‌های هنری عالی است  و با برخی از چیزهایی که قبلاً دور از چشم و دسترس بودند و از آن‌ها استفاده نمی‌کردیم، می‌توانم به‌راحتی رنگ‌ها، نشانگرها، و کیت‌های هنری را ایجاد کنم.

قطعاتی که به‌این منظور استفاده شده‌اند:

 یک میز ناهارخوری عالی: میز بلند و مستطیلی ما هم برای مهمانی‌های شام و هم برای شب‌هایی که نقاشی می‌کشیم عالی است.

 فرش بادوام: خرابی‌هایی اتفاق می‌افتند، و فرش تمیزکردن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

 قطعات ذخیره‌سازی با درب: من دو کابینت مختلف در این اتاق دارم. داخل یکی ظرف و کارد و چنگال و داخل دیگری مداد رنگی و چسب هست.

 رومیزی ضد‌آب: اگر می‌خواهید روی میز ناهارخوری کار هنری انجام دهید، وجود یک رومیزی ضدآب ضروری است! من یک بسته چندتایی رومیزی ضدآب را از  آمازون گرفتم که ماندگاری ابدی دارند.

قطعاتی که به‌ این منظور استفاده شده‌ اند: 

به‌غیراز رنگ‌آمیزی دیوارها، چه کارهای دیگری برای بهبود این فضا انجام دادید؟

"بسیاری از عناصر بزرگ این اتاق در طول سال‌ها ثابت مانده‌اند. به‌عنوان‌مثال، من بیش‌از 10 سال است که لوستر و میز ناهارخوری را در اختیار دارم، و زمانی که تزیین مجدد می‌کنم، معمولاً روی به‌روزرسانی عناصر تزئینی کوچک‌تر تمرکز می‌کنم. برای این تغییر خاص، صندلی‌های ناهارخوری جدیدی خریدم که احساس می‌کردم به‌خوبی در مقابل بچه‌ها و کاردستی‌ها ایستادگی می‌کنند، و همچنین یک بوفه کلاسیک خریدیم را از یک فروشگاه محلی خریدم که خیلی دوستش دارم."

به‌غیراز رنگ‌ آمیزی دیوارها، چه کارهای دیگری برای بهبود این فضا انجام دادید؟ 

چگونه اتاق غذاخوری آبی خود را با بقیه قسمت‌های خانه خود ست کردید؟

"وقتی حرف از طبقه اول خانه ما باشد، سعی می‌کنم هر اتاق را حول یک طیف رنگی یکسان (یا حداقل مشابه) بسازم. من بیشتر به سراغ رنگ‌های آبی و سبز، با رنگ‌های صورتی و نارنجی می‌روم. چوب‌های طبیعی و همین‌طور بافت‌های دیگری مانند  حصیر، ضروری هستند. من همیشه یک خط مشکی هم اضافه می‌کنم—فکر می‌کنم این باعث می‌شود تیپ غیررسمی من کمی ظریف‌تر به نظر برسد."

چگونه اتاق غذاخوری آبی خود را با بقیه قسمت‌ های خانه خود ست کردید؟ 

نکات مهم برای ترکیب رنگ در خانه چیست؟

با استفاده کم از چندین رنگ مشابه در یک اتاق شروع کنید. اگر در مورد استفاده از رنگ در خانه خود اطمینان ندارید، معمولاً آبی یا سبز ساده‌ترین راه برای شروع هستند. وقتی صحبت از آبی به‌میان می‌آید، به طیف آبی، کبالتی یا آبی آسمانی فکر کنید. یا اگر فردی متمایل به رنگ سبز هستید، سبز یشمی، لیمویی یا خزه را امتحان کنید. استفاده از طیف‌های مختلف یک رنگ برای راحتی روانی بهتر است، بنابراین یک استراتژی خوب برای ورود به دنیای شگفت‌انگیز تزئینات رنگارنگ است.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است