لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

سیر تا پیاز طراحی و دکوراسیون آشپزخانهٔ ساحلی

تاریخ انتشار : 1401/05/13نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 292

پالت‌های ساحلی، قفسه‌های باز و پنل‌های همپوشان اغلب در این آشپزخانه‌های روشن و دلباز به کار می‌روند.

چه با کمک یک طراح آشپزخانه، آشپزخانه را بازسازی کنید و چه معمار یا پیمانکار استخدام کنید، این که بتوانید سبک موردعلاقه خود را مشخص کنید، به شروع پروژه شما کمک می‌کند. اگر به ظاهری ساده و با الهام از شن و دریا علاقه دارید، احتمالاً با سبک ساحلی احساس راحتی خواهید کرد. برای اطلاعات لازم در مورد این سبک محبوب آشپزخانه، از جمله عناصر کلیدی، پالت‌های رنگی، وسایل و کارهای تکمیلی، ادامه مطلب را بخوانید.

آشپزخانه به سبک ساحلی در یک نگاه 

بیشتر بخوانید:  قبل و بعد طراحی و دکوراسیون یک آشپزخانه 9 متری

آشپزخانه به سبک ساحلی در یک نگاه: از آنجا که آشپزخانه‌های ساحلی، سبک، روشن و دلباز هستند، فضای جزیره‌ای فراخی و سبکی خودمانی و راحتی دارند و برای دورهمی خانوادگی و دوستانه عالی هستند. برخی عناصر رایج این سبک، به شرح زیر هستند؛

چراغ‌های آویز جلب توجه کننده

پیشخوان‌های سبک از جنس سنگ مرمر، کوارتز یا شیشه بازیافتی و سیمان

پالت‌های رنگ ساحلی

پنل‌های همپوشان (هر چوب روی چوب دیگر قرار می‌گیرد) یا کام و زبانه (اتصال دو شیء صاف به یکدیگر برای ایجاد یک سطح صاف یکتا است که عمدتاً در نجاری کاربرد دارد)

کابینت‌های درب شیشه‌ای و قفسه‌های باز 

آنچه در آشپزخانه‌های ساحلی پیدا نمی‌کنید

سبک ساحلی می‌تواند هم به سمت سبک معاصر میل پیدا کند و هم به سمت سبک سنتی و حتی می‌تواند تلفیقی از این دو باشد، وجه آسوده آن مهم‌تر از برخی جزئیات است. این موارد را در سبک ساحلی نخواهید دید؛

آنچه در آشپزخانه‌ های ساحلی پیدا نمی‌ کنید

فرش‌های سنگین یا  پنجره مجلل

لوازم رسمی

معماری پیچیده

نوآوری‌های عجیب‌وغریب

پالت‌های رنگی تیره و گرفته

پالت رنگ ساحلی 

پالت رنگ ساحلی

آشپزخانه‌های ساحلی از رنگ‌های شن، دریا و آسمان الهام می‌گیرند تا حس ساحل را ایجاد کنند.  دیوارها و کابینت‌ها معمولاً به رنگ سفید است زیرا پس‌زمینه‌ای پرطراوت برای رنگ‌های الهام گرفته از دریا ایجاد می‌کند. اگرچه مطمئناً رنگ سفید تنها گزینه شما نیست. برای داشتن تصویری پرجنب‌وجوش‌تر، می‌توانید از رنگ‌های سبز و مرجانی استفاده کنید تا به آشپزخانه خود حس و حال سواحل گرمسیری بدهید.

رنگِ آشپزخانه‌های ساحلی:

رنگ‌های خنثیِ ساحلی: قهوه‌ای روشن مایل به خاکستری، بژ ملایم، سفید، سبز آبی کدر

طیف رنگی آبی و سبز: سبز متمایل به آبی، شیشه دریایی، فیروزه‌ای، سبز آبی، سبز دریایی، سرمه‌ای

رنگ‌های مکمل: نارنجی، زرد مایل‌به‌سبز، لیمویی، مرجانی، قرمز خرچنگی

جزئیات طراحی: لوازم‌ خانگی رنگارنگ 

جزئیات طراحی: لوازم‌خانگی رنگارنگ

لوازم رنگارنگ قطعاً مناسب فضای آشپزخانه‌ای به سبک ساحلی هستند. به دنبال  اجاق و یخچال آبی، سبز متمایل به آبی یا مرجانی باشید تا به فضای خود پویایی و جنب و جوش ببخشید. فقط توجه داشته باشید که همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید باید وسایل رنگی را با رنگ‌های سفید و چوبی متعادل کنید.

پیشخوان‌ های روشن

پیشخوان‌های روشن

رنگ‌های روشن در سنگ‌هایی مانند مرمر و کوارتز ظاهری جذاب، ظریف و درعین‌حال دلباز دارند که مناسب آشپزخانه‌های ساحلی هستند. کوارتز مهندسی شده (در اینجا نشان‌داده‌شده است) که دارای سطحی غیر متخلخل است، و شیشه و سیمان بازیافتی که در برابر حرارت و خراش مقاوم هستند، هر دو گزینه‌های خوبی هستند و برای مراقبت آسان‌تر هستند.

اتصال داخل و خارج خانه

اتصال داخل و خارج خانه

اتصال به فضای باز یک مزیت بزرگ برای آشپزخانه‌ای ساحلی است، حتی اگر خانه شما نزدیک به ساحل نباشد. می‌توانید یک پنجره یا در شیشه‌ای را که به ایوان باز می‌شود در نظر بگیرید. دلخواهتان نیست؟ با برگ‌های بریده‌شده استوایی در گلدان، گیاهان گلدانی،  تزیینات بافته شده طبیعی و ویترین میوه‌های تازه، به آشپزخانه جو فضای باز را بدهید.

جزئیات طراحی نورپردازی دریایی

جزئیات طراحی نورپردازی دریایی

در آشپزخانه‌های ساحلی از چراغ‌های قفس فلزیِ محکمی استفاده می‌شود که نمونه آنها در اسکله‌ها و قایق‌ها یافت می‌شوند. بعلاوه می‌توانید آویزهای معلق بافته شده، طراحی‌های شیشه‌ای ظریف و فانوس‌های کلاسیک استفاده کنید.

جزئیات طراحی کاشی طرح‌ دار

جزئیات طراحی کاشی طرح‌دار

می‌توانید از کاشی سیمانی به‌عنوان بین کابینتی یا پایه جزیره (مثل عکس بالا) استفاده کنید تا به طرح و رنگ آشپزخانه ساحلی، جلوه‌ای متفاوت دهید.

جزئیات طراحی قفسه‌ های باز

جزئیات طراحی قفسه‌های باز

قفسه‌های باز، ساده هستند و استفاده کردن از آنها آسان است. بعلاوه این قفسه‌ها برای دم دست نگه‌داشتن اقلام زیبا و روزمره ایده‌آل هستند. به دنبال قفسه‌های شناور ساده باشید که روی دیوار ناپدید می‌شوند، یا قفسه‌هایی را انتخاب کنید که با چوب‌های زیبای جدید یا بازیابی شده خودنمایی کنند. ظاهر دلباز این نوع قفسه‌ها را دوست دارید اما می‌ترسید گردوغبار بگیرند؟ به‌جای آن، کابینت‌های درب شیشه‌ای را در نظر بگیرید.

کارهای پایانی 

کارهای پایانی

از بافت طبیعی استفاده کنید تا به آشپزخانه ساحلی، حس گرمی و سرزندگی بدهید. به دنبال یک فرش جوت (کنف هندى) یا علف دریایی، چراغ‌های آویز بافته شده، چهارپایه‌های حصیری و رنگ‌های چوب طبیعی باشید. قطعات شیشه‌ای و سرامیکی در رنگ‌های آبی و سفید کلاسیک یکی دیگر از کارهای تکمیلی برای آشپزخانه‌های ساحلی است.

کارهای پایانی 

حالا نوبت شماست: آیا طرفدار سبک ساحلی هستید؟ در نظرات آشپزخانه ساحلی موردعلاقه خود را برای ما توصیف کنید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است