لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

11 ایده طراحی داخلی که ممکن است در آینده بی‌فایده باشد

تاریخ انتشار : 1401/08/15نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 1بازدید: 56

هر یک از ما تلاش می‌کنیم تا خانه خود را نه تنها جایی دنج بلکه راحت تبدیل کنیم. اخیراً، بسیاری از سایت‌های تجاری در اینترنت، بیلبوردها، در سینماها و سریال‌های تلویزیون ما را با ایده‌های مختلف روبرو کرده‌اند که چطور محل زندگی خود را طراحی کنیم. متاسفانه، برخی ایدههای مدرن معلوم است که از دیدگاه عملی بی‌فایده است و ممکن است بعداً به خاطر از دست دادن زمان و پولمان افسوس بخوریم.

ما در بیزاپ تلاش داریم تا خوانندگان خود را حین بازسازی نسبت به تصمیم‌گیری عجولانه در خانه بر حذر داریم و به همین دلیل است که برآنیم تا چیزهای بی‌فایده مد روز را به شما نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: 12 روش فوق العاده برای بزرگ جلوه دادن آشپزخانه

سینک سنگی با زیر مسطح

 

در حقیقت، این نوع سینک تمیز و به روز به نظر می‌رسد، اما عیب فاحشی دارد که افراد پس از مدتی متوجه آن می‌شوند. تمیز نگه داشتن آن به سبب زیر مسطح بسیار سخت است، آب کاملاً تخلیه نمی‌شود و مقدار کمی از آن باقی می‌ماند که منجر به ایجاد ظاهری نامناسب می‌شود. بعلاوه، تمیز کردن باقیمانده کف از گوشه‌های سینک همیشه آسان نیست. یعنی باید بین زیبایی و کاربردی بودن یکی را انتخاب کنید.

فرش در ورودی

 

اغلب، ما می‌بینم در ورودی‌ها خانه‌ها در فیلم‌های سینمایی یا شوهای تلویزیونی فرشی انداخته شده است. همیشه تمیز به نظر می‌رسند. اما تمام کشورها خیابان‌های تمیز ندارند و اگر مقداری کثیفی زیر کفشتان باقی مانده باشد، فرش کردن کریدورها در واقع بهترین تصمیم نیست. بعلاوه، اگر در خانه حیوان خانگی دارید که گاهی بیرون می‌رود، باکتریهای زیادی را با خود به خانه می‌آورد و روی فرش می‌ماند. بنابراین، این کفپوش فقط در صفحه نمایش بزرگ زیبا به نظر می‌رسد و ظاهراً نیازی به نگهداری دقیق نیست، اما در واقع، باید هر هفته یا هر 2 هفته یکبار تمیز شود. حیف است که مردم فقط زمانی که شروع به استفاده از آن کرده باشند، در مورد این موضوع بدانند.

درزهای کمرنگ بین کاشی‌ها در حمام

 

حمام روشن همیشه در عکس‌ها زیبا به نظر می‌رسد خصوصاً زمانیکه کف سفید باشد. ولی، به سبب رطوبت پایدار و آب سخت، درزهای بین کاشی‌ها شروع به تیره شدن می‌کند، همانطوریکه پلاک و قارچ رشد می‌کنند. در نتیجه، حمام ظاهر جذاب خود را از دست می‌دهد. سعی کنید به جای آن از دوغاب تیره‌تر استفاده کنید تا حمام خود را برای مدت طولانی‌تری شاداب نگه دارید.

میز شیشه‌ای در آشپزخانه

میز شیشه‌ای شیک به نظر می‌رسد چراکه نور از آن می‌گذرد. اما همزمان، چیزهایی مثل اثرانگشت، گردوخاک و رگه‌ها را می‌توان روی سطوح آن دید. احتمال ندارد که بتوانید به خوبی این نوع میز را با یک پارچه معمولی پاک کنید. شما باید از مواد پاک کننده مخصوص و دستمال‌های میکروفایبر استفاده کنید یا روی آن سفره بیندازید ـ اگرچه، در این مورد ایده خرید میز شیشه‌ای بی‌معناست.

فضای بالای کابینت آشپزخانه شما

فضای خالی بالای کابینت آشپزخانه ما در حقیقت بلااستفاده است. به همین بهتر است کابینت‌ها تا سقف کشیده شوند. سپس، نه تنها می‌توانید از نظر بصری طول سقف را بزرگتر نشان دهید، بلکه خودتان را از تمیزکردن جاهای سختی مثل این راحت می‌کنید. هم‌چنین، به خاطر داشته باشید که مهم است فضای کوچکی بین باز شدن درهای کابینت و روشنایی توکار بماند.

قفسه‌های باز

همه عبارت «جای زیادی برای گذاشتن وسایل وجود ندارد» را زیاد شنیده‌ایم. به دنبال این قاعده، ما در نهایت قفسه‌های متعددی را برنامه‌ریزی می‌کنیم که می‌خواهیم همه چیزهای ضروری را در آن قرار دهیم. در نگاه اول، ممکن است راحت و زیبا باشد ـ می‌توانید همه چیز را ببینید و با طراحی کلی مناسب است. اما زمانیکه می‌خواهید تمیز کنید، این قفسه‌ها به خاطر خاک زیادی که رویشان انباشته شده‌است تبدیل به معضل می‌شوند.

جکوزی با هیدروماساژ

سخته که تصور کنیم کسی هرگز رویای داشتن جکوزی را نداشته است. جکوزی می‌تواند به شما کمک کند ریلکس شوید و درحالیکه در آب گرم دراز کشیده‌اید پس از یک روز کاری سخت استرس‌تان را از بین می‌برد. برخی افراد حتی حمام‌هایشان را اطراف این وان طراحی می‌کنند که با این روش هزینه بالا می‌رود. اما در طول زمان، معلوم می‌شود که سیستم‌ها در این وان نیاز به مراقبت مخصوصی دارد. هر چه قسمت‌های بیرون زده عناصر هیدروماساژ روی سطح سفید برفی حمام وجود داشته باشد، پلاک و قارچ بیشتری در آنجا انباشته می‌شود.

ملحفه های ابریشمی

 

ما فکر می‌کنیم که ملحفه‌های ابریشمی نشانه لوکس و نفیس بودن است. شرط می‌بندیم حتی به خرید ستی مثل این حداقل یکبار در زندگیتان فکر کرده‌اید. فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها به ما نشان می‌دهند که افراد ثروتمند هنگام خرید ست تختخواب خود به دنبال پارچه‌های ابریشمی هستند. اما این انتخاب کاربردی نیست چراکه ملحفه‌های ابریشمی چروک می‌شوند و وقتی لمس می‌کنید سرد هستند. و عیب اصلی آنها این است که بسیار لیز هستند.

تخت‌هایی با پایه پهن

ما یک سوم زندگی‌مان را در خواب سپری می‌کنیم به همین خاطر باید در انتخاب تخت‌مان دقت زیادی کنیم. اخیراً، تا حدی به لطف تبلیغات، افراد کم‌کم تخت‌های سبک سلطنتی را انتخاب می‌کنند به خاطر اینکه ظاهری غیرمعمول و شیک دارند. لکن، عمل نشان می‌دهد که خوابیدن روی آنها چندان راحت نیست.

قفسه‌ها با آیینه‌های بزرگ

قفسه‌ها با درهای آیینه‌ای بزرگ در ورودی خانه بسیار محبوب است که کمک می‌کند مرزهای خانه از نظر بصری بزرگ به نظر بیایید. ولی، این ترفند بصری معایب خودش را هم دارد، رد دست و گرد و خاک خیلی زیاد روی این سطوح بزرگ معلوم می‌شود. حتی تمیزکردن آن چند بار در هفته به خلاص شدن از این معضل کمک نمی‌کند. بعلاوه، درهای آیینه‌ای بسیار پرهزینه هستند.

کانتر سنگی براق مشکی

زمانیکه به کانتر سنگی براق مشکی نگاه می‌کنیم، شیک، به روز و غنی اولین لغاتی هستند که به ذهن متبادر می‌شوند. به همین خاطر اکثر مردم آن را انتخاب می‌کنند. ولی، پس از مدتی مشخص می‌شود که این انتخاب قطعاً اشتباه بود چراکه هر قطره آب که روی سطح آن ریخته می‌شود و خشک می‌شود باعث ایجاد لکه و رگه رگه شدن می‌شود. بعلاوه، یعنی باید دائماً ناحیه اطراف سینک را دائماً بشویید و پاک کنید.

 


برای دسترسی به بیش از 10000 متخصص خدمات خانه و ساختمان روی لینک کلیک کنید

نظرات
تصویر کاربر
نسرین کمانی
بسیار عالی وکار بردی سپاسگزارم👏👏👏👏
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است