لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

تا به حال به گیاه به عنوان یادگار یک خانواده فکر کردید؟

تاریخ انتشار : 1400/12/15نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 479

هنگامی که به یادگار یا میراث یک خانواده فکر می‌کنید، چیزهایی مانند جواهرات، ظرف و کتاب به ذهن شما می‌آید. اما آیا تا به حال به گیاه به عنوان یادگار یک خانواده فکر کردید؟ در حال حاضر، قدیمی‌ترین گیاه خانگی زنده یک سرخس نخلی با 242 سال قدمت است که در باغ‌های کیو در لندن واقع شده است. در شرایط مناسب، بسیاری از گیاهان آپارتمانی برای مدت زمان طولانی رشد می‌کنند. کسانی هستند که بیش از 30 سال گیاهی را در خانه خود دارند، اما آیا می‌توان این گیاه را به بچه‌ها یا نوه‌های خود به عنوان یادگاری از خانواده داد؟ البته که می‌توانید! در ادامه اطلاعاتی در رابطه با انواع گیاهانی خواهیم دید که بیشتر از سایر گیاهان برای میراث خانوادگی مناسب هستند.

یک گیاه به عنوان میراث خانوادگی!

تعریفی دقیق از یک گیاه به عنوان یادگار خانواده وجود ندارد. میراث خانوادگی شما می‌تواند گیاهی باشد که برای شما ارزش زیادی دارد و مدتی بسیار طولانی است که از آن نگهداری می‌کنید. اگر این گیاه از پدربزرگ و مادربزرگ یا اجداد قبلی یا یکی دیگر از اعضای خانواده منتقل شده باشد، بهتر است اما این شرط برای داشتن گیاهی به عنوان میراث خانوادگی الزامی نیست. این گیاه می‌تواند خاص و بسیار گران قیمت یا ارزان و بسیار رایج باشد. نتیجه اینکه همه گیاهان می‌توانند میراث خانوادگی شما باشند، اما برخی از انواع گیاهان با طول عمر زیاد خود شناخته می‌شوند.

یک میز با گل آپارتمانی

انواع محبوب گیاه برای میراث خانوادگی

احتمالاً یکی از گیاهانی که در میان خانواده‌ها به عنوان میراث و یادگار خانوادگی نسل به نسل می‌چرخد، کاکتوس کریسمس است. کاکتوس کریسمس یک گیاه هوازی است که در طول فصل زمستان شکوفه می‌دهد. یافتن این کاکتوس برای خرید سخت است؛ زیرا آنها به طور گسترده ترکیبی شدند. کاکتوس‌های کریسمسی را در فضای مجازی مربوط به گیاهان آپارتمانی می‌توانید پیدا کنید که بیش از 100 سال سن دارند. گیاهان دیگری که با طول عمر طولانی خود معروف هستند، شامل انواع سرخس، سانسوریا، دراسنا، گیاه گندمی یا عنکبوتی، کاکتوس، گیاهان گوشتی و زاموفیلیا می‌شوند. طول عمر این گیاهان کاملاً به میزان مراقبت از گیاه، هرس و اغلب تکثیر آن برای افزایش عمر آن ربط دارد.

مطالب مرتبط:   5 گیاه آپارتمانی خوش‌بو برای خانه + شرایط نگهداری

کاکتوس کریسمس

نکاتی جهت کمک به زنده نگه داشتن گیاه برای چند سال

نگهداری از گیاهان خانگی به عنوان یادگار خانوادگی با مراقبت صحیح شروع می‌شود. استین کوپف که تجربه زیادی در زمینه گیاهان خانگی دارد، از گیاهان زیادی به عنوان میراث خانوادگی مراقبت می‌کند و اغلب آنها بیش از 35 سال عمر دارند. گیاهان خانگی او شامل یک لیندا است که آن را در سال 1984 هنگام تحصیل در کالج خریده است و یک سرخس که مادرش آن را در سال 1985 به عنوان هدیه به او داده است؛ این سرخس در واقع در سال 1957 توسط مادر او خریداری شده است. اما راز او برای نگهداری طولانی از این گیاهان چیست؟ در ادامه برخی از مهم‌ترین رازهای نگهداری از گیاهان برای سال‌های طولانی را خواهیم دید:

  • نور: به نیازهای گیاهان خود توجه کنید، مخصوصاً مطمئن شوید که گیاه در شرایط نوری مناسبی قرار دارد. گیاهان شما در صورت نداشتن شرایط مناسب، نشانه‌هایی مانند مقدار زیادی برگ زرد، ریختن برگ‌ها یا قهوه‌ای شدن نوک برگ و دیگر موارد را از خود نشان خواهند داد.
  • وجود آفات: به جای اینکه منتظر بمانید تا کل گیاه از آفت پوشیده شده و دیگر قابل نجات نباشد، سعی کنید زمانی که فقط تعداد کمی از آنها وجود دارد، آفت را ریشه کن کنید.
  • همیشه با یک برنامه‌ریزی به گیاهان خود آب ندهید: نیاز یک گیاه به آب در طول سال متفاوت خواهد بود و هر گیاه ترجیح متفاوتی برای آب دارد. بهترین کار این است که مرتباً گیاه خود را بررسی کنید و ببینید که آیا به آب نیاز دارد یا خیر.
  • به هر گیاه به صورت کامل آب دهید: هنگامی که به گیاه آب می‌دهید، تا زمان بیرون آمدن آب از زیر گلدان کار خود را ادامه دهید. البته این مورد بستگی به نوع گیاه هم دارد.
  • گیاه را در شرایط مرطوب قرار ندهید: هرگز نگذارید گیاه بیشتر از یک ساعت در آب بماند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که آب در ظرف زیر گلدان باقی بماند که برای برخی گیاهانی مانند بنفشه آفریقایی مناسب است. با این حال، در این کار زیاده‌روی نکنید. زمانی که گیاه آب مورد نیاز خود را دریافت کرد، آب باقی مانده در ظرف زیر آن را خالی کنید.

گل آپارتمانی کنار پنجره

ساختن یک کلکسیون گیاه به عنوان میراث خانوادگی

شروعِ ساختن کلکسیون راحت‌ترین قسمت است. بیشتر والدین دوست دارند قلمه‌های گیاهان خود را به اشتراک بگذارند و این یک روش فوق العاده برای جمع آوری گیاهان از گونه‌های موجود است. استین کوپف می‌گوید: «من یک سرخس دارم که از مادربزرگِ مادرم به او رسیده و مادرم نیز آن را به من داد که من نیز در حال حاضر قلمه‌های آن را به دخترانم دادم. هر یک از ما یک قطعه از این سرخس را داریم.»


برای پیدا کردن  بهترین خدمات باغبانی، به  بیزاَپ  سر بزن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است