لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آموزش دو نوع گل آرایی جذاب با گل‌ رز

تاریخ انتشار : 1401/02/15نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 369

چیدمان گل رز می‌تواند یک کار سخت باشد؛ بنابراین ما در این مقاله از راهنمایی‌های چند نفر دارای تخصص گل استفاده کرده‌ایم. آن‌ها دو آرایش زیبا از رز را با ما به اشتراک گذاشتند.

گل رز یکی از متنوع‌‎ترین و سازگارترین گیاهان است. اشکال و اندازه‌های  متفاوت همراه با رنگ‌های مختلف برگ و گل، گزینه‌های زیادی را برای استفاده از آن‌ها در بسیاری از تزیینات و دسته‌گل‌ها فراهم می‌کند. رزها به خوبی با بسیاری از گل‌ها ترکیب می‌شوند تا رنگی جذاب برای فصل یا مراسم‌ها ایجاد کنند.

آموزش قدم به قدم تزیین با گل رز

دسته گل اروپایی

  1. برای شروع دودسته گل رز بخرید
  2. سپس با یک گل رز به عنوان مرکز، گل دوم را با زاویه مناسب در کنار آن، از ساقه‌ها عبور دهید.
  3. در صورتی که ساقه یک رز را مقابل گل رز دیگر قرار دهید می‌بینید که ساقه‌های رز شروع به ایجاد یک ظاهر حجمی و گسترده می‌کنند.
  4. این کار را به صورت دایره‌ای ادامه دهید و گل‌ها را به صورت زاویه‌دار در کنار یکدیگر قرار دهید و ساقه‌ها را به سمت بیرون دسته‌گل هدایت کنید.
  5. هنگامی که به اندازه دلخواه رسیدید یا از همه رزهای خود استفاده کردید، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از یک نخ در پایه ببندید یا ساقه‌ها را با گلدانی که استفاده می‌کنید اندازه بگیرید و ساقه‌های اضافی را قطع کنید.
  6. دقت داشته باشید که گلبرگ‌های گل کاملاً باید در بالای گلدان قرار بگیرند؛ بنابراین آن را نزدیک گلدان نگه دارید تا اندازه‌ی دقیق آن را به صورت چشمی بسنجید و ساقه‌های اضافی را نه کمتر و نه بیشتر ببرید.
  7. شما یک آرایش رز به هم چسبیده و در عین حال جذاب خواهید داشت که بسیار زیبا است!

دسته گل رز در گلدان

آرایش نوع دوم - دسته‌گل توری مانند

  1. با استفاده از نوار چسب معمولی شکلی مانند یک توری بر روی گلدان خود ایجاد کنید و با دقت بچسبانید.
  2. شبکه ایجاد شده به شما اجازه می‌دهد که گل رز را در جایی که باید ثابت بماند، قرار دهید و به گل ثبات می‌بخشد.
  3. دقت کنید که این چیدمان به تنهایی کافی نیست و احتیاج به رنگ سبز دارد؛ بنابراین می‌توانید از برگ‌های گیاه بو استفاده کنید.
  4. شما باید چند قسمت از طیف‌های برگ سبز را که از یک طرف و چند تکه از طرف دیگر، اضافه کنید.
  5. سپس شروع به افزودن گل‌های خود کنید تا یک ترکیب شگفت‌انگیز بسازید. ابتدا گل رز را در مقابل گلدان اندازه بگیرید، سپس برش را در زاویه 45 درجه انجام دهید.
  6. شروع به قرار دادن آن‌ها در اطراف برگ‌ها کنید، سپس طیف سبز بیشتری به آن اضافه کنید تا از نتیجه نهایی راضی باشید!

آموزش بستن دسته گل رز

آماده‌سازی آرایش‌ها و ترکیبات گل رز

  1. قبل از شروع به چیدن گل رز، باید برای آماده‌سازی کارهای مقدماتی را انجام دهید. درست زمانی که از خرید گل‌های رز خود کاملاً شاداب به خانه برمی‌گردید، در حالی که هنوز در حالت پیچیده شده قرار دارد و آن‌ها را در آب می‌گذارید، کافی است قسمت پایینی گل‌ها را در زاویه 45 درجه قرار دهید. هنوز نیازی به پیچیدن یا جدا کردن برگ‌ها نیست، شما با این کار می‌خواهید ساقه گل، آب کافی مناسب برای خود را در مدت زمان حدود 30 دقیقه تا یک ساعت جذب کند.
  2. پس از خیس شدن می‌توانید از آب جدا کرده و برگ‌ها و خارها راجدا کنید. اطمینان حاصل کنید که ساقه را به صورت زاویه مناسب برش دهید. این باعث می‌شود سطح بیشتری از آن در تماس با آب باقی بماند و مصرف آب آن را افزایش دهید.
  3. رزهای خود را برای آرایش دسته‌گل‌های خود باز کنید
  4. برای باز کردن گل رز، کمی آن‌ها را بچرخانید! توصیه می‌کنیم آن‌ها را صورت وارونه نگه دارید و سپس بچرخانید، این باعث می‌شود هوا از بین گلبرگ‌ها و ساقه‌های آن عبور کرده و شکوفه‌ها به آرامی باز شوند. نکته مهم این است که سر گل‌ها را با انگشتان خود لمس نکنید. روغن‌ها و آب دستان شما باعث ا گل رز کپک‌زده و پژمرده می‌شود و مدت زیادی برای شما دوام نمی‌آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای رشد بیشتر گل ارکیده

 

گل رز تا چه اندازه باید در گلدان باشد؟

این موضوع در واقع بسته به ترجیح و سلیقه‌ی شخصی شما دارد، اما از نظر و سلیقه ما چنین است که وقتی سر گل رز درست بالای گلدان قرار دارد به راحتی می‌توانید قبل از برش آن‌ها را در مقابل گلدان نگه دارید تا به درستی اندازه‌گیری شوند.

استفاده از چسب برای قرار دادن گل در گلدان

نکات مهم

  • قسمت پایین و ساقه‌ی گل رز خود را حتماً با زاویه‌ی 45 درجه کوتاه کنید.
  • برای جدا کردن خارها می‌توانید از چاقوی مخصوص گل‌ها یا ناخن‌گیر استفاده کنید.
  • برای باز کردن دسته‌ی گل رز خود، از چرخش وارونه آن‌ها استفاده کنید!
  • قبل از برش، گلدان را برای اندازه گیری نگه دارید تا رزها در گلدان شما به خوبی و در اندازه‌ی مناسب خود جا بگیرند.

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است