لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آشپزخانه ی رویایی در سال 2021

تاریخ انتشار : 1401/03/07نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 8 دقیقهنظر: 0بازدید: 843

چه در حال برنامه ریزی برای بازسازی کل آشپزخانه در سال جاری باشید و چه در فکر به روز رسانی آشپزخانه برای عوض کردن روحیه‌ی خود هستید، احتمالاً کنجکاو هستید که چه روندی را پیش بگیرید و کدام یک به روزتر است. امروزه طراحی آشپزخانه از فضای استاندارد سفید یا خنثی دور می‌شود و صاحبان خانه به جای آن از رنگ‌های تندتر و روشن‌تر استفاده می‌کنند.

در اینجا، ما بهترین ایده‌هایی را که طراحان برای سبک آشپزخانه در سال 2021 در نظر داشته‌اند، گردآوری کرده‌ایم. اگر به دنبال الهام گرفتن از آن برای تغییر در آشپزخانه هستید، ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

1- تاریک شدن در آشپزخانه را امتحان کنید

در دهه‌ی گذشته به روز بودن در آشپزخانه‌های سفید و روشن بوده است. صاحبان خانه از کابینت‌های چوب طبیعی و گرانیت تیره دور شدند و در عوض همه چیز را سفید رنگ کردند. طراح آنه سیج (Anne Sage) می‌گوید: "امسال سالی است که آشپزخانه‌های سفید بالاخره در رده‌ی آشپزخانه‌های قدیمی قرار می‌گیرند. پس از سال‌ها که آشپزخانه‌های روشن و سفید جزو شیک‌ترین و زیبا‌ترین‌ها بودند، کابینت‌ها و میزهایی با رنگ تیره امسال مد می‌شوند."

آیا می‌خواهید بدون بازسازی کامل ظاهر منزل‌تان را تغییر دهید؟ سیج رنگ کردن کابینت‌ها را توصیه می‌کند. تاریک کردن هر فضایی کار ساده‌تری نسبت به روشن کردن آن است؛ بنابراین نیازی نیست با افراد حرفه‌ای تماس بگیرید.

2- یک درب هلندی اضافه کنید و یا در قبلی را رنگ بزنید

از آنجایی که بسیاری از صاحبان خانه تصمیم می‌گیرند در خانه‌ی فعلی خود بمانند،به دنبال راهی هستند که همه‌چیز را از نو بسازندو تغییری ایجاد کنند. ویل براون از Will Brown Interiors  رنگ آمیزی درب‌ها را پیشنهاد می‌کند.

او می‌گوید: "اخیراً به یک مشتری کمک کردم تا آشپزخانه‌اش را از حالت غم‌انگیز و قدیمی به چیزی که کاملاً متحول و کاربردی و در عین حال مقرون‌به‌صرفه است، بازسازی کند. "کلید حفظ جذابیت و در عین حال تغییر فضا، رنگ آمیزی دوباره درب‌ها بود."

رنگ کردن دیوار

3- دیوارهای کاشی کاری شده‌ی خود را تغییر دهید

اگر از ظاهر کاشی‌های افقی خود خسته شده‌اید، برای ایجاد ظاهری عمودی‌تر، آن‌ها را تغییر دهید. او توضیح می‌دهد: گاهی نیاز نیست تمام آشپزخانه را تغییر دهیم بلکه فقط یک تغییر جزیی در کاشی ها تمام جلوه‌ی آشپزخانه را دگرگون می‌کند.

بیشتر بخوانید:   فوت و فن طراحی بهترین آشپزخانه!

4- قفسه‌های باز را امتحان کنید

سارا فولتز شرح می‌دهد: "اگرچه قفسه‌بندی باز یک مفهوم  جدید نیست، انتظار می‌رود امسال شاهد محبوب‌تر شدن آن باشیم. مردم زمانی فقط از کمد و کابینت بسته استفاده می‌کردند، و از خطر کردن درباره‌ی طراحی های مدرن‌تر می‌ترسیدند اما اکنون می‌بینند که چگونه این عنصر طراحی در واقع زیبایی و عملکرد را به هم پیوند می‌دهد.

قفسه‌بندی باز یک راه عالی برای مجبور کردن خود به نگه داشتن وسایل ضروری در آشپزخانه است و نه همه چیز.

5- تعویض شیشه و دستگیره‌ها

اگر تصمیم دارید امسال یک آشپزخانه‌ی جسورانه و چشم نواز با رنگ ایجاد کنید، شیشه‌ها را کمی مات کرده و دستگیره‌های خود را نیز عوض کنید.

6- آشپزخانه را طبیعی نگه دارید

ویل براون یادآور می‌شود: "یکی دیگر از تغییرهای بزرگی که در کابینت‌های امسال انتظار می رود، ظهور مجدد چوب طبیعی است. در حالی که صاحب خانه‌ها کابینت‌های چوبی و قهوه‌ای رنگ را قبول نداشتند اکنون، دقت کنید که بیشتر آن‌ها به اصول اولیه روی می‌آورند و ظاهر طبیعی را بهتر می‌پذیرند."

اگر آماده نیستید به یک آشپزخانه‌ی کاملاً قهوه ای یا چوبی عادت کنید، یک جزیره‌ی چوبی طبیعی را در وسط در نظر بگیرید یا فقط روی کابینت‌های پایینی تمرکز کنید تا ظاهری دو رنگ را ایجاد کنید.

دکوراسیون آشپزخانه

7- هنر را به آشپزخانه خود اضافه کنید

اگر هرگز به اضافه کردن آثار هنری به آشپزخانه‌ی خود فکر نکرده‌اید، امسال سالی است که باید آن را امتحان کنید. پرتره‌های قاب‌بندی شده و قطعات هنری بیشتری در آشپزخانه استفاده کنید. این یک راه سرگرم‌کننده برای اضافه کردن طرح و رنگی  بیشتر به آشپزخانه‌ی شما و ایجاد ظاهری ساده بدون بازسازی است.

اگر قفسه‌بندی را در معرض دید قرار داده‌اید، ما  پیشنهاد می‌دهیم برای ظاهری زیباتر این وسایل هنری را در قفسه ها بگذارید.

8- کابینت‌های کارآمد را در نظر بگیرید

همانطور که بیشتر طراحان عاشق یک کابینت متحرک و خوب هستند، بسیاری از صاحبان خانه این روزها از ظاهری ساده‌تر و مدرن‌تر استقبال می‌کنند. ممکن است انتظار داشته باشید که آشپزخانه‌های زیادی را با تزئینات کمتر و خطوط ساده ببینید.

9- اپن هرگز مدرن نیست

اگرچه روزی مشاوران املاک فکر می‌کردند تنها آشپزخانه‌ای که می‌تواند به فروش بهتر خانه کمک کند آن است که اپن داشته باشد، اما دیگر اینطور نیست. امسال، صاحبان خانه‌های بیشتری از فرهنگ خانه استقبال می‌کنند و این به معنای تمایل به افزودن حس حریم خصوصی بیشتر در سراسر خانه است.

جزیره در آشپزخانه

پیش‌بینی می‌کنیم که امسال شاهد بازگشت اتاق غذاخوری رسمی باشیم. اگرچه خانه‌های دارای اپن برای بسیاری از خانواده‌ها عملکرد خوبی دارند، اما آن‌هایی که زمان بیشتری را در خانه سپری می‌کنند ممکن است به جای آن فضاهای اختصاصی بیشتری بخواهند.

10- کابینت دو رنگ را امتحان کنید

یکی دیگر از روندهای کابینت که ویل براون انتظار دارد ببیند آشپزخانه‌هایی با  بیشتر از دو رنگ در دکوراسیون آن است. او می‌گوید: "این ظاهر نه تنها بعداً  کمی جذابیت بصری را برای آشپزخانه شما ایجاد می‌کند، انرژی بیشتری به شما برای ادامه‌ی کار روزمره در آشپزخانه‌تان می‌دهد."

وقتی به دنبال انتخاب دو رنگ هستید، کابینت‌های بالایی را با رنگی سبک‌تر از پائینی‌ها انتخاب کنید. این ترفند فضا را متعادل می‌کند و به آن کمک می‌کند تا احساس گسترده‌تر و جادارتر بودن داشته باشد، به خصوص اگر نور طبیعی در آن فضا کم است.

11- اگر طرفدار یک رنگ هستید

اگر امسال به لوازم جدید نیاز دارید،و در عین حال از چند رنگ بودن فضا فراری هستید، سعی کنید یک رنگ خنثی انتخاب کنید. ما بسیار دیده‌ایم که صاحب خانه‌ها بیشتر از وسایلی استفاده می‌کنند که طول عمر بیشتری داشته و ضد زنگ‌اند اما وقت آن است جسور باشید. یخچال سفید تقریباً با هر رنگی از کابینت ترکیب می‌شود تا آشپزخانه‌تان بزرگ‌تر و بازتر به نظر برسد.

اگر به ظاهر قدیمی علاقه دارید، می‌توانید لوازم مدرنی را بیابید که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت قدیمی به نظر می‌رسند. این یک راه سرگرم‌کننده برای اضافه کردن زیبایی به فضای شما بدون دست کشیدن از تجملات مدرنی است که نیازمند لوازم هوشمند است.

دکوراسیون چوبی آشپزخانه

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است