لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

معرفی 30 کوکی خانگی آسان و خوشمزه

تاریخ انتشار : 1400/09/26نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 543

بسیاری از شما با کوکی آشنا هستید؛ شیرینی‌های کوچک و لذیذی که می‌توانند یکی از میان وعده‌های ما را تشکیل دهند. بسیاری از کوکی‌ها دستور پخت‌های دشوار، وقت‌گیر و مواد عجیب و غریبی دارند که بسیاری از ما را از امتحان کردن پخت کوکی منصرف می‌کنند. در این مقاله قصد داریم دستور پخت 30 کوکی خوشمزه و آسان  را به شما معرفی کنیم که تنها چند ماده ساده دارند و تهیه آن‌ها بسیار آسان است. 

معرفی 30 کوکی آسان و ساده

کوکی کره‌ای مغزدار

کوکی‌های کره‌ای برای زمانی که به یک شیرینی کوچک نیاز دارید، یک گزینه عالی هستند. این کوکی‌ها ترد، شیرین و کمی نمکی هستند. بادام زمینی‌های موجود در آن، این کوکی‌ها را تبدیل به یک میان وعده مغذی و خوش عطر کرده است. برای تهیه کوکی کره‌ای مغزدار  به تجهیزات و مواد خاصی نیاز ندارید.

کوکی کره‌ای مغزدار

کوکی افرا

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما برای تهیه کوکی افرا، تنها به 5 ماده غذایی نیاز دارید! شربت افرا، شیرینی طبیعی و عطر خوشی به این کوکی می‌بخشد. اگر می‌خواهید کوکی‌های تردتری داشته باشید، اجازه دهید کوکی‌ها کمی خنک شوند تا تردی مورد نظر شما حاصل شود. همچنین می‌توانید از قالب‌های برگ افرا استفاده کنید و کوکی‌های خود را به شکل برگ برش بزنید و یک کوکی افرای واقعی داشته باشید.

کوکی افرا با تزئین دارچین

کوکی هیولا

کوکی‌های هیولا یکی از دستورالعمل‌های استاندارد تهیه کوکی هستند. می‌توانید هر ماده‌ای که دوست دارید را به این کوکی اضافه کنید؛ از شکلات و میوه گرفته تا انواع مغزها. پیشنهاد ما جو دوسر، چیپس شکلات و بادام زمینی است اما در نهایت انتخاب با شما است. روی آنها کمی اسمارتیز بریزید تا در نهایت کوکی‌های بامزه‌ای داشته باشید.

کوکی جو دوسر با ترافل رنگی

کوکی بارهای اسپشیال کِی

در دستور پخت کوکی‌های اسپشیال کِی، از غلات صبحانه برند Special Kay برای ترد شدن کوکی استفاده می‌شود. البته می‌توانید از انواع دیگر غلات صبحانه نیز استفاده کنید. این کوکی همراه با کره بادام زمینی و فراستینگ خامه‌ای در حدود 1 ساعت آماده می‌شود.

کوکی بارهای اسپشیال کِی با روکش شکلات

کوکی چیپس سیب زمینی

کوکی چیپس سیب زمینی نه تنها بسیار خوش‌مزه است، بلکه به سرعت تهیه می‌شود و مواد غذایی خاصی نیاز ندارد. اگر می‌خواهید خوش‌مزگی این کوکی‌ها را بیشتر کنید، آن را به کمی شکلات ذوب شده آغشته کنید و چیپس سیب زمینی خرد شده روی آن بپاشید.

کوکی چیپس سیب زمینی

کوکی شکلات و کره بادام زمینی بدون فر

یکی از ساده‌ترین دستور پخت‌های کوکی، کوکی بدون پخت شکلات و کره بادام زمینی است. به خصوص اگر می‌خواهید یک شیرینی خوش‌مزه درست کنید اما احساس تنبلی می‌کنید و حوصله امتحان کردن دستور پخت‌های طولانی را ندارید، این رسپی را امتحان کنید. کوکی شکلات و کره بادام زمینی را با اندازه‌های یکسان برش بزنید تا یک شیرینی زیبا و خوش‌مزه داشته باشید.

کوکی شکلات و کره بادام زمینی

کوکی کدو تنبل

پوره کدو تنبل، مقداری چیپس شکلات و بقیه مواد این کوکی را با هم مخلوط کنید و منتظر یک طعم لطیف و شگفت‌انگیز باشید. ساده‌تر از این دستور پخت پیدا نمی‌کنید و می‌توانید هر زمان که هوس کوکی کدو تنبل کردید، به سرعت آن را تهیه کنید.

کوکی کدو تنبل

کوکی دبل چاکلت وگان

این کوکی‌های دبل چاکلت، کاملاً غیر لبنی، بدون تخم مرغ و صد در صد وگان هستند، اما از عطر و طعم آن‌ها چیزی کم نشده است. اگر طرفدار کوکی‌های ترد هستید، می‌توانید کمی مغزیجات خرد شده را به آن اضافه کنید و از کوکی‌های مغزدار و دبل چاکلت وگان خود لذت ببرید.

کوکی دبل چاکلت وگان

کوکی ترد زنجبیلی

با استفاده از کمی زنجبیل و مواد دیگر یک کوکی کلاسیک قرن سیزدهمی را بپزید که از آن زمان تا کنون در اروپا بسیار محبوب بوده است. بوی دلپذیر این کوکی آشپزخانه شما را پر می‌کند و بعد از چشیدن آن متوجه می‌شوید که چرا پس از قرن‌ها، این شیرینی هنوز هم طرفدار دارد.

کوکی ترد زنجبیلی

کوکی شکری کتوژنیک

این که از رژیم کتوژنیک پیروی می‌کنید، به این معنا نیست که باید از همه دسرها دور شوید! این کوکی‌های شکری و کم کربوهیدرات  از آرد نارگیل و بادام و استویا تهیه می‌شوند و هیچ آسیبی به رژیم شما نمی‌زنند. این کوکی‌ها بافتی بسیار لطیف و نرم دارند؛ بنابراین باید مراقب باشید که پودر نشوند.

کوکی شکری کتوژنیک

اسنیکردودل کلاسیک

اسنیکر دودل کلاسیک نوعی شیرینی خوش‌مزه با بوی بسیار مطبوع است که با دارچین تهیه می‌شود. تهیه اسنیکر دودل حتی برای افرادی که هیچ تجربه‌ای در آشپزی ندارند بسیار ساده است؛ بنابراین حتماً آن را امتحان کنید.

اسنیکردودل کلاسیک

کوکی بدون آرد کره بادام زمینی

بسیاری از افرادی که دارای رژیم بدون گلوتن هستند، عاشق بادام زمینی‌اند. این افراد حتماً عاشق این کوکی‌های بدون آرد کره بادام زمینی خواهند شد. از آنجا که این کوکی‌ها فاقد آرد گندم، تخم مرغ و لبنیات هستند، حتی برای گیاه‌خواران نیز گزینه مناسبی هستند.

کوکی بدون آرد کره بادام زمینی

کوکی اسنیکرز

این کوکی‌های لذیذ، از پیچیدن خمیر کوکی اطراف شکلات‌های کوچک اسنیکرز تهیه می‌شوند. عطر و طعم این کوکی‌ها همه را شیفته خود می‌کند. اگر عاشق شکلات هستید، حتما این کوکی را امتحان کنید.

کوکی شکلاتی

کوکی یخچالی شکلات چیپسی

کوکی‌های یخچالی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای صرفه‌جویی در زمان هستند. تنها کافی است خمیر را تهیه کنید، فرم دهید و در یخچال قرار دهید. کوکی یخچالی شکلات چیپسی کمی ترد است و مزه شکلات در آن به خوبی می‌درخشد.

کوکی یخچالی شکلات چیپسی

کوکی کورن فلکس و کره بادام زمینی

یکی از آسان‌ترین کوکی‌های این لیست، کوکی کورن فلکس و کره بادام زمینی است که نیاز به پخت ندارد. این کوکی در عرض 10 دقیقه آماده می‌شود و یک میان وعده سالم، مقوی و خوش‌مزه برای کودکان است. همچنین اگر زمان زیادی برای تهیه شیرینی و کوکی ندارید اما عاشق آن‌ها هستید، کوکی کورن فلکس و کره بادام زمینی را امتحان کنید.

کوکی رژیمی با مغزیجات

کوکی کره‌ای شکلاتی

کوکی کره‌ای شکلاتی را در کم‌تر از 40 دقیقه آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید. اگر تجربه اولتان در آشپزی است، این کوکی‌ها را امتحان کنید. همچنین می‌توانید فرم دلخواه را به خمیر بدهید تا کوکی‌ها همان شکلی بشوند که می‌خواهید.

کوکی کره‌ای شکلاتی

کوکی وگان اوتمیل

کوکی وگان اوتمیل یکی از سالم‌ترین کوکی‌های این لیست است. در این کوکی‌ها از موز، شیر سویا و میوه‌های دیگر استفاده شده و یک میان وعده مغذی و سالم را تشکیل داده است. چربی و قند این کوکی‌ها بسیار کم است و انرژی زیادی برای صبحانه به شما می‌دهد.

کوکی وگان اوتمیل

ماکارون نارگیلی

این کوکی‌ها تنها با نارگیل خرد شده، شیر عسلی و وانیل تهیه می‌شوند. تهیه این کوکی‌ها بسیار آسان و سریع است. آن‌ها را روی کاغذ روغنی در سینی فر بگذارید و در کم‌تر از 30 دقیقه از طعم و عطر آن لذت ببرید. برای آشنایی با این شیرینی می‌توانید دستور پخت ماکارون نارگیلی را در بلاگ بیزاَپ مشاهده کنید.

ماکارون نارگیلی

کوکی نرم شکلات چیپسی

مخلوط پودینگ وانیل با شکلات چیپسی، یک کوکی نرم و لطیف شکلاتی را به وجود آورده است که بسیار لذیذ و خوش عطر است. برای این که این کوکی را بهترین شکل آماده کنید، اطمینان حاصل کنید که همه مواد اولیه به دمای اتاق رسیده‌اند و هیچ یک بیش از حد سرد یا گرم نیست.

کوکی شکلات چیپسی خانگی

کوکی بارهای جادویی

ممکن است همیشه زمان نداشته باشید که کوکی‌ها را به فرم مناسب و یک شکل برش بزنید؛ این جا است که کوکی‌بارهای جادویی متولد می‌شوند. گردو، نارگیل و چیپس شکلات بافتی شگفت‌انگیز و جادویی به این کوکی می‌دهند که مستقیماً با اسم آن در ارتباط است.

کوکی رژیمی مقوی

کوکی جو و خرما

شیرینی طبیعی خرما باعث شده است این شیرینی علاوه بر این که قند و کالری کم‌تری دارد، عطر و طعم خود را حفظ کند و یک میان وعده مقوی را تشکیل دهد. این کوکی‌ها نیاز به قالب یا شکل دادن خاصی ندارند و می‌توانید آن‌ها را به هر شکلی که مایل هستید تهیه کنید.

کوکی جو و خرما

کوکی شکوفه‌ای کره بادام زمینی

قرار دادن شکلات در میان خمیر گرم کوکی شکوفه‌ای کره بادام زمینی و سپس چشیدن آن‌ها بسیار وسوسه‌کننده به نظر می‌رسد. این کوکی یکی از شیرینی‌های کلاسیک اروپایی است که طرفداران زیادی دارد.

کوکی شکوفه‌ای کره بادام زمینی

کوکی پشته علف!

اگر یک بسته رشته ماکارونی یا ورمیشل دارید، می‌توانید این کوکی را درست کنید. تنها کمی چیپس شکلات، کره بادام زمینی و مقداری بادام زمینی نیاز دارید تا یکی از بهترین و لذیذترین کوکی‌های این لیست را به شکل پشته علف تهیه کنید.

کوکی ترد رشته‌ای

کوکی اوتمیل شکلاتی بدون پخت

جو دوسر اساس این کوکی‌های بدون گلوتن شکلاتی هستند که هیچ نیازی به روشن کردن فر ندارند. یکی از ویژگی‌های  این کوکی این است که می‌توانید آن‌ها را مطابق سلیقه خود تغییر دهید. مثلاً می‌توانید آجیل، میوه‌های خشک، گرانولا یا هر ماده دیگری که دوست دارید به آن اضافه کنید.

کوکی اوتمیل شکلاتی

کوکی کابوی (گاوچران)

در این کوکی می‌توانید مزه‌های مختلفی را تجربه کنید. بلغور جو دوسر و شکلات مزه‌های اساسی این کوکی هستند. حتی می‌توانید نارگیل، مغزیجات، میوه‌های خشک و هرچه دوست دارید به آن اضافه کنید و از مزه کوکی‌های گاوچران لذت ببرید.

کوکی شکلاتی

کوکی توپی کره و گردو

این کوکی‌های شکری توپی تنها با چند ماده ساده آماده می‌شوند و مزه کره و گردو در آن می‌درخشد. اگر گردو دوست ندارید، به سادگی آن را با بادام یا بادام زمینی جایگزین کنید و از کوکی‌های گرد کره‌ای و خوش‌مزه خود لذت ببرید.

شیرینی توپی کره و گردو

کوکی کراست پای

گرچه ممکن است ظاهر این کوکی‌ها فانتزی و آماده سازی آن‌ها دشوار به نظر برسد اما در واقع کوکی‌های کراست پای با کراست (پایه کیک) یخچالی تهیه می‌شوند و با چند ماده دیگر می‌توانید به سادگی آن‌ها را تهیه کنید. اگر طرفدار طعم و مزه بیشتری هستید، کمی کشمش، دارچین، آجیل خرد شده و ... به خمیر آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید این کوکی را از اضافه خمیر پای نیز تهیه کنید.

رول دارچین

کوکی آب‌نباتی

اگر مقداری آب‌نبات و شکلات در خانه دارید که کسی آن‌ها را نمی‌خورد و نمی‌دانید با آن‌ها چه کار کنید، همه را بیاورید و با آن‌ها این کوکی‌های آب‌نباتی خوش‌مزه را درست کنید. ساده، سریع و بدون هیچ وسیله و مواد خاصی می‌توانید یک کوکی متفاوت و جذاب در خانه تهیه کنید.

شیرینی رژیمی سالم

کوکی با شکلات تکه‌ای

کوکی‌های شکلات تکه‌ای، کوکی‌هایی با تکه‌های بزرگ شکلات هستند که به ندرت کسی پیدا می‌شود که طرفدارش نباشد. این کوکی‌های شکلاتی کلاسیک را می‌توانید به صورت خمیر در فریزر نگهداری کنید و هر زمان که خواستید هر تعداد از گلوله‌های خمیر منجمد را در فر یا ماکروفر قرار دهید تا بپزند.

کوکی با شکلات تکه‌ای

کوکی قطره‌های شکلات

این کوکی‌های قطره‌ای و آسان شکلاتی بافتی نرم و لطیف دارند که به لطف گردو کمی ترد شده است. اگر به مغزیجات علاقه‌ای ندارید می‌توانید شکلات یا میوه اضافه کنید و از طعم بهشتی کوکی‌های قطره‌ای شکلاتی لذت ببرید.

کوکی کاکائویی


بهترین شیرینی فروشی نزدیک خودت رو در بیزاَپ پیدا کن.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است