لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آموزش آسان و کاربردی کم کردن صدای لولای در

تاریخ انتشار : 1401/02/01نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 750

درب هایی که صدای خشکی می‌دهند ممکن است برای هشدار دادن به نوجوانان در اواخر شب خوب باشد چرا که این یعنی والدین به سمت اتاق شما می‌آیند و دیگر وقت خداحافظی با گوشی و خواب است!  اما در غیر این صورت، آنها فقط آزار دهنده هستند. اولین گام در از بین بردن صدای گوش خراش لولای در، شناسایی جایی است که صدا از آن خارج می شود. باز کردن و بستن درب به طور مکرر برای مشخص کردن منبع صدا اولین و در عین حال راحت ترین روش ممکن است.

صدای خشکی یا جیغ لولای در در واقع به این معناست که زیر لولا کثیف یا خشک (بدون روان کننده) یا زنگ زده است، که همه آنها باعث افزایش اصطکاک قطعات فلزی می شود. راه حل مناسب در همه موارد تمیز کردن لولا است. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید و یا اگر درگیر هستید از یک متخصص کمک بگیرید.

راهکارهایی موثر برای رفع صدای لولای درب

برای کاهش صدای لولای درب شاید قدیمی ترین ولی کارآمدترین راه این است که یک دستمال کاغذی را آغشته به روغن مخصوص کرده و به لولا بکشید.اگر اسپری مخصوص در دسترس دارید می‌توانید درب را بسته و از یک اسپری روغنی با فاصله­‌ی ۱۵ سانت از محل لولا استفاده کنید.

روش بهتر در رفع صدای گوش خراش لولا این است که پین ​​های لولا را جدا کنید، آنها را کاملا تمیز کرده و قبل از نصب مجدد ،تمام آن‌ها را به روغن مخصوص آغشته کنید.

این راهکارها موقت بوده و اصولی نیستند اما اگر می‌خواهید برای همیشه از شر این صدا خلاص شوید می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. هر پین لولا را با ضربه زدن بوسیله‌ی یک چکش و یا یک پیچ گوشتی کوچک سر تخت بردارید. پین ممکن است کثیف یا چرب باشد، بنابراین مراقب باشید که آن را بر روی فرش قرار ندهید.
  2. پین را با یک پارچه تمیز کنید و اگر، اسپری روان کننده یا روغن مخصوص داریداز آن استفاده کنید تا پین مجدد قابل استفاده شود
  3. اگر دسترسی به روغن مخصوص ندارید از روغن‌های لیتیوم دار موجود در بازار استفاده کنید که با اینکه کمی زمان بر است تا خشک شود اما استفاده‌ی آسان‌تری دارد.
  4. پین را دوباره وصل کنید و درب را چند بار بسته و باز کنید تا مطمئن شوید صدا قطع شده است.
  5. در صورتی که صدا قطع نشده باشد باید بقیه‌ی پین‌ها را نیز مجددا بررسی کنید و تمام مراحل را طی کنید.

چرا رفع صدای لولای در الزامی است؟

به جز آرامشی که ندارید اگر بیش از حد به لولای در بی اعتنا باشید در طولانی مدت این لولا حتی می‌تواند به بدنه‌ی در آسیب برساند و اگر در چوبی باشد پس از مدتی چوب را پوک کند.

اگر صدا از لولا نباشد چه احتمالی وجود دارد؟

اگر به نظر می رسد لولا خوب کار می‌کند، درب ممکن است مشکلی مربوط به دیگر اجزا مثل اجزای اتصال دهنده درب داشته باشد که در واقع قطعه‌های باریک از فلز است که درب به کمک آن بسته می‌شود. این مشکل معمولا زمانی اتفاق می افتد که در مکان‌های مرطوب زندگی کنید. برای رفع سریع این مشکل، یک شمع سفید را در امتداد سطح قطعه‌ی فلزی ذوب کنید تا به کمک پارافینی که دارد هم رطوبت را جذب کند و هم حالتی روغنی به این قطعه بدهد و باز و بسته شدن درب را آسان کند. البته به یاد داشته باشید که این راهکار موقت خواهد بود، اما ممکن است به اندازه کافی موثر باشد تا چوب به عقب برگردد و حداقل تا زمانی که رطوبت هوا کم بشود از صدای جیغ لولا جلوگیری کند.

 

بیشتر بخوانید: دکوراسیون بهاری زیبا برای درب ورودی خانه
 


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است