لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

مشارکت اقتصادی برای دو برابر کردن سودآوری کسب و کار

دسته بندی :کسب و کارها
تاریخ انتشار : 1401/02/13نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 608

این موقعیت را تصور کنید: دو شرکت از هر نظر دقیقاً یکسان هستند و تنها در یک مورد با هم تفاوت دارند. کارکنان شرکت اول برای دستمزدشان کار می‌کنند و فقط آنچه به آنها گفته شده را انجام می‌دهند. در حالی که کارکنان شرکت دوم افرادی قابل اعتماد هستند . در اقتصاد کسب و کار مشارکت می‌کنند.

به نظر شما کدام شرکت روابط بهتری با مشتریان خود دارد؟ کدام یک گردش مالی کمتری دارد و مشارکت کمتری از کارکنان خود دریافت می‌کند؟ کدام کسب و کار رشد سریع‌تر و سودآوری بیشتری خواهد داشت؟

در این مقاله اطلاعاتی درمورد نحوه کار چنین کسب و کارهایی به شما می‌دهیم که شما را شگفت‌زده خواهد کرد و البته اگر این مقاله را به درستی عملی کنید می‌توانید سودآوری کسب و کارتان را دو برابر کنید!

سود آوری در کسب وکار

مجله Inc در سال 2020 تصمیم گرفت شرکت‌ها را از این طریق ردیابی کند و مشارکت اقتصادی و تأثیر آن بر رشد و سودآوری را بررسی کند. این مجله با همکاری دنیس کمپبل، استاد دانشکده تجارت هاروارد و یولیانا موگوسانو، 5 جنبه اصلی یک کسب و کار دارای مشارکت اقتصادی را شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک کسب و کار را با داشتن شغل تمام وقت شروع کنیم؟

مشارکت با مشتریان نقطه شروع است. زیرا مشتریان ارزش و در نتیجه سودآوری هر کسب و کاری را تعیین می‌کنند.

درک اقتصادی همه کارکنان را در درک مشترکی از آنچه به عنوان موفقیت برای کسب و کار تعریف می‌شود، هماهنگ و سازگار می‌کند.

شفافیت اقتصادی همه کارکنان را قادر می‌سازد تا ببینند که شرکت چگونه پیش می‌زود و از موفقیت‌ها و شکست‌ها درس می‌گیرند.

جبران اقتصادی به همه کارکنان سهم مشترکی در نتایج می‌دهد و آنها را شریک اقتصادی شرکت می‌کند.

مشارکت کارکنان منجر به گردش مالی کمتر و روابط بهتر بین مدیران و کارکنان می‌شود.

صدها شرکت دارای مشارکت اقتصادی بالا در انواع مختلف صنایع، موقعیت جغرافیایی و اندازه‌های مختلف هستند و در هر مورد، بهبود ملموس اقتصادی یک هنجار بوده است. تعداد از مواردی که مجله Inc با آنها کار کرده است در ادامه آمده است:

شرکت مهندسی Feuborn: 300 درصد رشد درآمد و 400 درصد رشد سود در هفت سال در کل شرکت بدون هیچ‌گونه تعدیل نیرو

خطوط هوایی Southwest: طرح مشارکت اقتصادی “Plane Smart Business” با Orlando Pilots طی 6 ماه باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و بهره‌وری به ارزش 2 میلیون دلار شد.

شرکت Boardman Fabrication: پس از اعمال اصول مشارکت اقتصادی، فروش در سال اول دچار رشد 55 درصدی شد و سود به دست آمده برابر با سود بیش از سه سال گذشته در کل شرکت بود.

شرکت Adam Beasley Associates: در اولین سال اجرای مشارکت اقتصادی فروش این شرکت دو برابر شد و سود آن به سرعت رشد کرد. در این مدت شرکت هیچ‌گونه تعدیل نیرویی نداشت.

به باور این مجله، این اتفاق تصادفی نیست. هر 5 عامل مؤثر در مشارکت اقتصادی بر کارکنان مؤثر است و نتایجی را به دنبال دارد. گرچه این مسئله امری واضح است اما بررسی تحقیقات انجام شده در این زمینه خالی از لطف نیست.

مجله inc با 27 شعبه از شرکت Carlson Wagonlit Travel (در روچستر، نیویورک، سنت لوئیس، میسوری و هوستون، تگزاس) در یک پروژه 12 مشارکت اقتصادی همراه شد و به نتایج بسیار جالبی رسید. سه شعبه آزمایش شده به ترتیب 10 درصد، 17 درصد و 20 درصد از میزان سود خود فراتر رفتند و 1.7 میلیون دلار سود، بیش از بودجه اولیه به دست آوردند. هیچ یک از 24 شعبه دیگر، به چنین سودی دست نیافتند. پروژه آزمایشی اولیه پس از این که به این نتایج رسید، در بقیه شعبه‌ها هم راه‌اندازی شد.

همچنین کمپانی Inc با موسسه تحقیقاتی Filene، انجمن اتحادیه‌های اعتباری نیز وارد همکاری شد تا نتایج مشارکت اقتصادی بر کسب و کار را بررسی کند. هنگامی که نتایج بر اساس مشارکت اقتصادی رتبه‌بندی شدند، نتایج نشان داد که 6 برابر رشد سریع‌تر، 50 درصد سودآوری بیشتر و 20 درصد ریسک کمتری نسبت به سایر مواقع داشت. کمپانی Inc از ابزار مشارکت اقتصادی برای بررسی گروه‌های مدیر عامل شرکت‌های مختلف نیز استفاده کرد که نتایج آن به شرح زیر است:

افزایش مقیاس‌پذیری (پلتفرمی از شرکت‌های دارای رشد سریع در طیف وسیعی از صنایع): شرکت‌های برتر در رتبه‌بندی مشارکت اقتصادی دارای رشد متوسط سود 106 درصدی طی سال‌های 2017 تا 2019 بودند. در حالی که میانگین گروه 37 درصد بود. مدیران عامل همگی موافق بودند که این نظرسنجی وضعیت شرکت آنها را به طور دقیق بیان کرده است.

کلینیک‌های AFC (گروهی از کلینیک‌های اورژانس در سراسر ایالات متحده): کلینیک‌هایی با بالاترین مشارکت اقتصادی دارای میانگین نرخ رشد سود 88 درصدی بودند که رقم چشمگیری است.

انجمن رستوران‌های کالیفرنیا: 30 عضو هیئت مدیره در نظر سنجی شرکت کردند. متوسط رشد سه ماهه سود برای سال‌های 207 تا 2019، 20 درصد بود در حالی که میانگین رشد سایر گروه 10 درصد بود.

مرکز ملی مالکیت کارکنان (NCEO): شرکت Inc تقریباً 5 درصد از اعضای NCEO را مورد بررسی قرار داد. متوسط رشد سه ماهه سود 13 درصد بود. این در حالی است که میانگین گروه 9 شاهد 9 درصد سود در این بازه زمانی بوده است.

شرکت‌های Swiss B-Corp: این شرکت‌ها در زمینه مدرسه تجارت سنت گالِن در سوئیس نشان دادند که میانگین رشدشان دو برابر شده است.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است