لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

8 تأثیر افسردگی بر بدن انسان که نمی دانستید!

تاریخ انتشار : 1401/05/06نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 566

افسردگی یک اختلال روانی است که ۲۶۴ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری نه‌تنها روان بلکه بدن را نیز تغییر می‌دهد؛ بر سلامت جسمانی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند باعث بیماری‌های جدی دیگری شود؛ و ما در بیزاَپ می‌خواهیم در مورد پیامدهای فیزیکی احتمالی افسردگی به شما بگوییم.

بیشتر بخوانید:   تاثیر ویتامین دی در درمان افسردگی

1. کاهش عملکرد کلیه

1. کاهش عملکرد کلیه 

افسردگی هم افرادی که بیماری مزمن کلیوی دارند و هم افرادی که کلیه‌های سالم دارند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین پیشرفت بیماری را تسریع می‌کند. یکی از دلایل احتمالی ممکن است افزایش پروتئین‌های التهابی باشد که باعث تحریک فرآیندهای خود ایمنی می‌شود.

2. مشکلات دستگاه گوارش

2. مشکلات دستگاه گوارش 

مغز ما ارتباط نزدیکی با دستگاه گوارش دارد. به احساسات حساس است، احساسات دستگاه گوارش را تحریک می‌کنند و می‌توانند باعث ناراحتی شوند. افسردگی می‌تواند بر انقباضات و حرکات در دستگاه گوارش تأثیر بگذارد؛ و کسانی که قبلاً با دستگاه گوارش مشکل‌دارند می‌توانند درد شکم بیشتری را احساس کنند.

3. دیابت 

افسردگی سطح هورمون‌های استرس را افزایش می‌دهد و آن‌ها به‌نوبه خود می‌توانند بر سطح قند خون و مقاومت به انسولین تأثیر بگذارند. این ارتباط دوطرفه است و افراد مبتلابه دیابت بیشتر از افسردگی رنج می‌برند.

4. خطر سکته قلبی

4. خطر سکته قلبی 

افرادی که از افسردگی رنج می‌برند می‌توانند فشارخون بالا و افزایش ضربان قلب را تجربه کنند. همه این‌ها می‌تواند منجر به بیماری قلبی شود. هورمون‌های استرس که قبلاً به آن‌ها اشاره کردیم نیز می‌توانند بر روی قلب تأثیر منفی بگذارند.

5. مشکلات رگ‌های خونی

5. مشکلات رگ‌ های خونی 

این موضوع تهدید خطرناکی برای سلامت قلب می‌باشد. فشارخون بالا باعث کاهش جریان خون در عروق می‌شود. آن‌ها منقبض‌شده و آسیب پذیرمی شوند. این امر به عروق آسیب می‌رساند و آن‌ها نمی‌توانند مواد مغذی و اکسیژن کافی را به سلول‌ها و بافت ها برسانند.

6. کمردرد 

البته کمردرد همیشه با افسردگی مرتبط نیست. وضعیت نامناسب و عضلات ضعیف از دلایل شایع این امر هستند؛ اما موضوع این است که افسردگی می‌تواند باعث درد مزمن شود. ممکن است دلیل وجود التهاب پاسخ بدن به افسردگی باشد.

7. مشکلات حافظه و سردرد

7. مشکلات حافظه و سردرد 

افسردگی می‌تواند باعث از دست دادن حافظه کوتاه‌مدت و سردرگمی شود. این عارضه باعث فراموشی بیشتر افراد می‌شود و توانایی آن‌ها را برای تمرکز مهار می‌کند. همچنین می‌تواند باعث سردرد مزمن ضربان دار شود که به آن «سردرد تنشی» می‌گویند که به شکل ضربان های خفیف عمدتاً در اطراف ابروها ظاهر می‌شود.

8. التهاب مفاصل (آرتریت)

8. التهاب مفاصل (آرتریت) 

هر دو شرایط ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. افسردگی می‌تواند باعث آرتریت شود و بالعکس. عامل اصلی التهابی است که به دلیل این بیماری‌ها اتفاق می‌افتد. افسردگی همچنین می‌تواند بر روند بیماری تأثیر بگذارد و درنتیجه آرتریت را بدتر کند.

خلق بد ممکن است برای همه اتفاق بیفتد و همیشه به معنای اختلال روانی نیست؛ اما اگر چندین نشانه افسردگی را تجربه کردید، توصیه می‌کنیم با پزشک مشورت کنید.

آیا شما یا یکی از اطرافیانتان افسردگی را تجربه کرده‌اید؟ چگونه با آن کنار آمدید؟


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است