لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

با خوردن شیرینی زنجبیلی چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

تاریخ انتشار : 1401/05/10نویسنده: مسعود سلجوقیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 520

به ایام عید نزدیک‌تر می‌شویم و تقریباً همه شیرینی‌پزی‌ها یک خوراکی فصلی خوشمزه به نام شیرینی زنجبیلی ترد و خوشمزه را ارائه می‌کنند. اگر تمام سال صبر کردید تا بالاخره آن‌ها را امتحان کنید، خبرهای خوبی برای شما داریم. شیرینی زنجبیلی حاوی ادویه‌های سالم زیادی مانند میخک، دارچین و زنجبیل هست و اگر در حد اعتدال از آن‌ استفاده کنید، درواقع می‌تواند به طرق شگفت‌آوری برای سلامتی شما مفید باشد.

ما در اینجا  اغلب در طول فصل تعطیلات هوس شیرینی زنجبیلی داریم و  تصمیم گرفتیم دریابیم که چگونه ادویه‌های موجود در آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بیشتر سالم بمانید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کوکی زنجبیلی خوش عطر و خوشمزه

دردهای قاعدگی را کاهش می‌ دهد 

دردهای قاعدگی را کاهش می‌دهد

شیرینی زنجبیلی علاوه بر خوشمزه‌بودن، ممکن است به‌عنوان یک راه طبیعی برای تسکین دردهای قاعدگی مفید باشد. دارچین موجود در شیرینی زنجبیلی درد پریود و سایر علائم ناخوشایند قاعدگی مانند حالت تهوع و خستگی را تسکین می‌دهد. کلوچه‌های شیرینی زنجبیلی حاوی زنجبیل هستند که وقتی در ابتدای پریود مصرف می‌کنید، می‌تواند در برابر درد پریود بسیار مؤثر باشد.

به عملکرد بهتر کبد شما کمک می‌ کند 

به عملکرد بهتر کبد شما کمک می‌کند

سخت است که در خوردن شیرینی زنجبیلی خوشمزه  زیاده‌روی نکنید، اما وقتی از خوردن مقادیر متوسط آن  لذت ببرید، ترکیبات خاص  آن می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. به‌عنوان‌مثال، میخک یکی دیگر از گیاهان موجود در شیرینی زنجبیلی است که می‌تواند درد کبد را تسکین دهد. این شیرینی حاوی اوژنول است که عملکرد کبد را بهبود بخشیده و به کاهش علائم بیماری کبد چرب کمک می‌کند. 

به سوءهاضمه کمک می‌کند

اگر تابه‌حال در قسمت بالای معده خود احساس ناراحتی کرده‌اید، ممکن است از سوءهاضمه رنج ببرید. این حالت ناخوشایند می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد که یکی از آن‌ها تأخیر در تخلیه معده است. ثابت شده است که زنجبیل این روند را تسریع کرده و می‌تواند به شما در کاهش علائم ناراحتی معده کمک کند.

برای پوست شما مفید است 

برای پوست شما مفید است

افرادی که به‌طور منظم دارچین می‌خورند، احتمال کمتری برای پیری زودرس پوستشان وجود دارد. ازآنجایی‌که دارچین حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است، از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مضری محافظت می‌کند که به سلول‌های پوست آسیب زده و باعث ایجاد خاصیت ارتجاعی در پوست می‌شوند. راه‌های زیادی برای گنجاندن دارچین در رژیم غذایی شما وجود دارد که لذت‌بردن از چند شیرینی زنجبیلی در فصل تعطیلات یکی از آن‌هاست.

عملکرد مغز را بهبود می‌ بخشد 

عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

آنتی‌اکسیدان‌ها، جدا از اینکه پوست شما را برای مدت طولانی‌تری صاف‌ نگه می‌دارند، می‌توانند به جوان‌تر ماندن مغز شما نیز کمک کنند. استرس اکسیداتیو و التهاب مداوم می‌تواند روند پیری مغز را تسریع کند که یکی از دلایل اصلی بیماری آلزایمر است. نشان داده شده است که زنجبیل حافظه و عملکرد مغز را بهبود بخشیده و از سلول‌های مغز در برابر زوال ناشی از افزایش سن محافظت می‌کند.

برای استخوان‌ های شما مفید است 

برای استخوان‌های شما مفید است

میخک طعم گرم و کمی تند به شیرینی زنجبیلی می‌دهد و علاوه بر خوشمزه‌بودن، این گیاه سالم دارای خواص ضدالتهابی قوی نیز هست. این گیاه می‌تواند خطر ابتلا به آرتریت را کاهش داده و ازآنجایی‌که سرشار از مواد معدنی منگنز است، به بدن شما کمک کند تا آنزیم‌های ترمیم‌کننده استخوان‌های شما را تنظیم کند.

کیک زنجبیلی دوست دارید؟ آیا ترجیح می‌دهید خودتان آن‌ها را بپزید یا از فروشگاه‌های مواد غذایی بخرید؟

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است