لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

موثرترین راه های کنترل رطوبت خانه

تاریخ انتشار : 1401/03/24نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 713

قطعاً فضای داخل خانه شما باید از لحاظ دما و رطوبت برای آنکه بتوانید حتی به خوبی کار کنید و یا از در خانه ماندن لذت ببرید متناسب باشد اگرچه که یکی از وظایف مهم شما تمیز نگه داشتن منزل‌تان است اما همیشه باید بدانید برای آن که فضای منزل خوب و تمیز بماند ۴۰ تا ۶۰ درصد رطوبت باید در هوا وجود داشته باشد اگر رطوبت بیش از حد مجاز باشد برای ریه ها مشکل به وجود آورده و همچنین خطر رشد قارچ را افزایش می‌دهد و اگر این میزان رطوبت زیر ۴۰ درصد باشد باعث می‌شود که وسیله‌های چوبی دچار خشکی شده و تنفس شما نیز دچار مشکل شود اما واقعاً معنای رطوبت در هوا چیست؟ زمانی که از رطوبت صحبت می‌کنیم منظور ما وجود بخار آب در هواست بخار آب اگر به میزان کم در هوا وجود داشته باشد به این معنی است که رطوبت خانه شما می‌تواند مشکلات عمده‌ای برایتان پدید آورد بنابراین توصیه ما به شما این است که به طور مرتب رطوبت منزل‌تان را چک کنید مخصوصاً در فصول سرد سال چراکه اصولا سرما باعث کاهش میزان رطوبت خواهد شد مهمترین کاری که شما باید بکنید این است که میزان رطوبت منزل را مداوم چک کنید.

چگونه رطوبت هوا را چک کنیم؟

برای اینکه بدانید رطوبت خانه در چه وضعیتی قرار دارد بهترین کار این است که ابتدا از خودتان شروع کنید با پاسخ دادن به سوالات زیر قطعا متوجه خواهید شد که در چه وضعیتی قرار دارید ابتدا تنفستان را چک کنید آیا به راحتی نفس می کشید؟

آیا سرفه های طولانی و یا خشک ندارید؟

 شب‌ها خواب آرامی را تجربه می‌کنید؟

 آیا گل‌ها و گیاهان منزلتان سبز و با نشاط هستند؟

 آیا به محض ورود به خانه حس می‌کنید که هوای خانه سبک است؟

 اگر پاسخ به این سوالات مثبت باشد به این معنی است که رطوبت در منزل شما مناسب است اما اگر برای این سوالات پاسخ منفی را دارید باید بدانید که احتمالاً رطوبت منزل شما زیر ۴۰ درصد است و این به این معنی است که در معرض آسیب قرار گرفته اید.

رطوبت کم چه تاثیری بر فضای خانه می گذارد؟

اکثریت  ما درون منزل خود از وسایل چوبی بی‌نظیری استفاده می‌کنیم که ممکن است بسیاری از آنها حتی گران هم باشد کمبود رطوبت موجود در هوا باعث می‌شود که وسایل چوبی در معرض خطر قرار گرفته و پوسته‌پوسته شود همچنین به یاد داشته باشید که اگر رطوبت هوا کم باشد کاغذ دیواری‌ها نیز ممکن است ورقه شوند حتی اگر از بهترین جنس‌ها هم استفاده کنید باز هم رطوبت هوا چیزی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید:  راهکارهایی برای از بین بردن نم و رطوبت دیوارهای زیرزمین

 دلایل کمبود رطوبت هوا

دلایل بسیار زیادی برای کمبود رطوبت هوا وجود دارد اما مهمترین دلیل آن محلی است که در آن زندگی می‌کنید اگر جایی زندگی می‌کنید که نزدیک بزرگراه یا اتوبان‌ها باشد مطمئناً آلودگی هوا بیش از حد مجاز است وقتی پنجره ها را باز می‌کنید آلودگی هوا رطوبت را می‌خورد همین باعث می‌شود که رطوبت موجود در منزل شما کاهش پیدا کند حتما در نظر داشته باشید که رطوبت در فصول مختلف سال متفاوت است فصل های سرد رطوبت کمتری را خواهند داشت.

 هدف ما از ایجاد رطوبت در منزل چیست قطعاً باید بدانید که یک زندگی هوشمندانه نیاز به صرف انرژی بر روی تمام ابعادش دارد دیگر مانند گذشته نیست که ما قادر باشیم با بی توجهی به رطوبت منزل راحت نفس بکشیم چرا که امروزه اطراف ما غرق در آلودگیست و بی‌توجهی به رطوبت کافی ما را بیمار می‌کند.

چگونه رطوبت منزل را افزایش دهیم؟

چگونه رطوبت منزل را افزایش دهیم؟

راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد اما عمده‌ترین راه‌هایی که هست این است که شما می‌توانید از دستگاه‌های بخور استفاده کنید این دستگاه‌ها با تولید هوای مطبوع باعث می‌شود که رطوبت خانه تامین شود. اگر خرید این دستگاه برای شما مقرون به صرفه نیست می‌توانید از گیاهان زینتی به میزان زیاد استفاده کنید گیاهان با تنفس خود قادر خواهند بود مقداری آب تولید کنند که این آب می تواند رطوبت منزل را تا حد نسبتاً خوبی فراهم آورد.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است