لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

این 11 وسیله را نباید با جوش شیرین تمیز کنید!

تاریخ انتشار : 1401/02/18نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 262

به نظر می رسد که جوش شیرین می‌تواند هر کاری را انجام دهد ، اما در واقع می‌تواند در هنگام تمیز کردن برخی از سطوح باعث آسیب آن‌ها نیز بشود.

جوش شیرین یک پاک کننده چند منظوره عالی با انواع کاربردهای هوشمندانه است. این ماده‌ی جادویی حتی می‌تواند هنگام پخت و پز نیز مفید باشد. اما چند مورد وجود دارد که جوش شیرین بیش از آن که مفید باشد باعث آسیب به یک وسیله می‌شود. این در حالی است که در اغلب موارد جوش شیرین باعث تمیز شدن و راحت تر کردن تمیزکاری می‌شود.

11 وسیله که نباید با جوش شیرین تمیز شود

1. تمیزکردن شیشه‌ها با جوش شیرین

تمیز کردن پنجره ها مخصوصاً زمانی که شیشه‌ای باشند شاید سخت ترین کاری باشد که در منزلمان انجام می‌دهیم فراموش نکنید که استفاده کردن از جوش شیرین به علت خاصیت سایشی آن شانس ایجاد خط و خش روی شیشه یا آینه را به شدت افزایش می‌دهد یکی از متخصصین بیزاپ به شما پیشنهاد می‌کند که از مواد دیگری نظیر سرکه برای سطوح شیشه‌ای استفاده کنید.

2.  تمیز کردن آلومینیوم با جوش شیرین

 استفاده از آلومینیوم برای بسیاری از مصارف در منازل رایج است بسیاری از ما ظروف آلومینیومی داریم که برای تمیز کردن آن‌ها ممکن است از جوش شیرین استفاده کنیم اما به یاد داشته باشید که جوش شیرین باعث اکسایش آلومینیوم می‌شود این اکسایش موجب می‌شود که سطح آلومینیوم تغییر رنگ داده و از رنگ نقره ای به قهوه ای تبدیل شود.

3. تمیز کردن گازهای سرامیکی با جوش شیرین

برای تمیز کردن پشت قابلمه ها بسیار رایج است که از جوش شیرین استفاده می‌کنند اما اگر شما بخواهید گازی را که روی آن پخت و پز می‌کنید و جنس آن سرامیک است را با جوش شیرین تمیز کنید مطمئناً به سطح آن آسیب می‌زنید چرا که جوش شیرین به علت زبر بودن باعث ایجاد خط و خش شده و حتی یک لایه سفید رنگ ممکن است بر روی سطح سرامیکی ایجاد کند. اگر دوست دارید که از مواد طبیعی برای تمیز کردن گاز استفاده کنید ما مجدداً استفاده از سرکه را پیشنهاد می‌کنیم.

4. تمیز کردن مرمر با جوش شیرین

 فراموش نکنید استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن مرمر یا کوارتز از بدترین مواد است روزگاران زیادی است که استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن سطوح سنگی پیشنهاد می‌شود اما در مقاله‌ای به تازگی اثبات شده است که استفاده کردن از جوش شیرین بر روی سطوح مرمری یا کوارتزی فقط موجب می‌شود که ساختمان سنگ دچار خراشیدگی شده و پس از مدتی سطح آن تغییر رنگ دهد به علاوه ممکن است سنگ بیش از حد نازک شده و در صورتی که از جوش شیرین به صورت مداوم استفاده کنید حتی ممکن است باعث شوید که سطح شکننده شود.

 

بیشتر بخوانید:قسمت هایی از خانه که فقط یکبار در سال باید تمیز شوند!

تمیز کردن مرمر با جوش شیرین

5.  تمیز کردن سطوح چوبی با جوش شیرین

جوش شیرین برای استفاده بر روی سطوح چوبی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود سطوح چوبی را می‌توان با یک پارچه نمدار و چند قطره مایع تمیز کننده به راحتی تمیز کرد. هر نوع مایع صابونی دیگری هم می‌تواند سطوح چوبی را به خوبی تمیز کند.

 6. تمیز کردن کردن نقره های قدیمی با جوش شیرین

شاید برای پرداخت نقره به شما پیشنهاد کنند که از مواد زبری استفاده کنید تا جلای مجدد به نقره های سیاه شده برگردد اما استفاده از جوش‌شیرین به هیچ عنوان برای این کار توصیه نمی‌شود جوش شیرین نمی‌تواند رنگ و جلای نقره را به آن بازگرداند.

7.  استفاده از جوش شیرین برای سطوح گود

 جوش شیرین به راحتی از سطوح گود خارج نمی‌شود چرا که مقدار خاصیت چسبندگی دارد بنابراین برای تمیز کردن جایی مثل کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر به هیچ عنوان نباید از جوش شیرین استفاده کنید چرا که تا زمانی که سطح تر باشد لایه ای که جوش شیرین بر روی سطوح ایجاد می‌کند اصلاً مشخص نیست اما به محض اینکه سطح کاملاً خشک شود یک لایه سفید رنگ بر روی کیبورد ایجاد خواهد شد.

8. جوش شیرین برای پوست

جوش شیرین معمولاً برای اکثر پوست ها به صورت اسیدی عمل می‌کند اگر از جوش شیرین به صورت مکرر برای پوست صورتتان استفاده کنید باعث می‌شود که پوست صورت خشک و آسیب دیده شود.

9. جوش شیرین برای موها

 همانند پوستتان استفاده کردن از یک روتین که در آن جوش شیرین به صورت روزانه یا هفتگی باشد موجب می‌شود که تارهای موی شما نازک شده و همچنین روغن طبیعی موی شما از بین برود وقتی که روغن طبیعی مو از بین می‌رود موها به شدت خشک و مستعد موخوره خواهند شد.

موی کم پشت

 10. تمیز کردن سطوحی با آبکاری طلا بوسیله جوش شیرین

 آبکاری طلا،  کاری ظریف است که برای تزیین ظروف مختلف انجام می‌شود آبکاری طلا (به علت آنکه کاری عمقی نیست )در صورتی که از جوش شیرین برای تمیز کردن آن استفاده کنید ممکن است به سرعت از روی ظرف شما پاک شود.

11.  تمیز کردن کف پوش های چوبی با جوش شیرین

همانند آنچه که در مورد وسایل چوبی گفته شد استفاده کردن از جوش شیرین برای سطوح پارکت یا چوبی نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود بهترین کار برای تمیز کردن سطوح چوبی که به عنوان کفپوش استفاده می‌شوند این است که از مواد شیمیایی استفاده کنید چرا که این سطوح در اثر برخورد با پا و کفش بسیار آلوده هستند و شاید بهتر است که از شوینده های شیمیایی قوی برای تمیز کردن اصولی آن‌ها استفاده شود


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است