لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

تمیز کردن این قسمت ها در اتاق خوابتان ضروری است!

تاریخ انتشار : 1401/03/12نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 1204

 ممکن است شما محلفه‌هایتان را به صورت هفتگی تمیز کنید و اجازه ندهید که گرد و غبار بیش از حد بر روی آن‌ها بنشیند ممکن است که هر روز اتاق خواب‌تان را گردگیری کنید اما مطمئناً مکان‌های مخفی در اتاق خواب شما وجود دارد که شما فراموش می‌کنید که آن‌ها را تمیز کنید در این مقاله سری به آن‌ها می‌زنیم تا دیگر از چشم ما دور نمانند!

 بالشت‌هایتان

بعد از یک روز خسته کننده مطمئناً اولین چیزی که برای آرامش خودتان از آن کمک می‌گیرید خوابیدن است متاسفانه بالشت‌ها خیلی زود می‌توانند از باکتری قارچ چربی و آلودگی پر شوند. بالشت‌های تان را باید حداکثر بعد از یک سال به طور کامل تعویض کنید اما شستن پارچه روی بالشت باید هر دو روز یکبار انجام شود نگران این نباشید که بعضی از بالشت‌ها در اثر شست و شو خراب شوند یا تغییر شکل دهند سلامت شما و پوست تان بسیار مهمتر از تغییر شکل بالشت‌هاست.

 رسیدگی به گیاهان اتاق خواب

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که در اتاق خواب خود گیاهی نگهداری می‌کنید باید بدانید که این گیاهان حتماً باید تمیز شوند برگ آنها گلدان آنها و همچنین زیر گلدان باید به طور مرتب از آلودگی ها پاک شود.

 حیوانات خانگی

 حیوانات خانگی ما مخصوصاً اگر سگ و گربه داشته باشیم علاقه دارند که همه جا در کنار ما باشند که این اصلاً چیز بدی نیست چرا که آنها حتی می‌توانند برای ما خواب بهتری را به ارمغان بیاورند اما توجه داشته باشید که ممکن است روی پوست یا موی آن‌ها آلودگی‌هایی جمع شده باشد بنابراین اجازه ندهید که آنها روی تخت شما استراحت کنند.

 تمیز کردن جاروبرقی

 اگر جاروبرقی شما به طور اختصاصی برای اتاق خوابتان استفاده می‌شود حتماً باید دارای فیلترهایی باشد که از پراکندگی گرد و غبار در هوا جلوگیری کند چرا که پراکندگی این گردوغبار ها باعث می‌شود که شما به انواع آلرژی ها مبتلا شوید.

بیشتر بخوانید:  فوت و فن تمیز کردن خانه تنها در چند دقیقه

دستگاه تصفیه کننده هوا یا بخور سرد

بسیاری از ما نیاز داریم که در محیط هایی باشیم که هوا از میزانی از رطوبت برخوردار باشد برای این کار شما می‌توانید از دستگاه های بخور استفاده کنید اما باید به دقت در نظر بگیرید که این دستگاه‌ها به علت اینکه با بخار آب در تماس هستند می‌توانند مکان مناسبی برای تجمع انواع باکتری‌ها و ایجاد بیماری‌ها شوند بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما به طور مرتب آنها را تمیز کنید.

 تشک‌ها

 ممکن است بیش از یک سوم از تمام زمان زندگیتان را بر روی تختخواب بگذرانید این چیز عجیبی نیست و حتی برای سلامتی تان بسیار لازم است بنابراین تشک‌ها را باید به طور مرتب تمیز کنید توصیه ما این است که روکش های یکبار مصرف استفاده شود اما اگر نمی‌توانید آنها را به میزان زیاد تهیه کنید خوب است که روکش تشک ها را قابل شستشو انتخاب کنید تا بتوانید آن‌ها را هر هفته بشویید.

دستگیره در

 دستگیره درب‌ها اتاق خواب از مکان‌هایی در خانه است که رفت آمد به آن زیاد است بنابراین ممکن است دستگیره آن به شدت کثیف و حاوی ویروس و باکتری باشد بنابراین هر روز باید آن را با محلول ضدعفونی کننده مانند الکل یا هر محلول دیگری که در دسترس دارید تمیز و ضدعفونی کنید.

 فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب آب باید هر روز جاروبرقی کشیده شود به یاد داشته باشید که این کار فقط برای از بین بردن آلودگی های سطحی است و آلودگی های عمقی را شما باید با شستشو برطرف کنید اگر خودتان قادر هستید یا فرش اتاق خوابتان کوچک است این کار را می‌توانید به صورت هفتگی انجام دهید در غیر این صورت به صورت ماهانه از یکی از خدمات موجود در بیزاپ استفاده کرده و فرش را به صورت ماهانه بشویید.

پنجره‌ها

 تمیز کردن پنجره‌ها تمیز کردن پنجره‌ها فقط نباید محدود به شیشه آن‌ها باشد به یاد داشته باشید که دستگیره‌ها لولاها درزها و حتی توری های پنجره باید به طور هفتگی تمیز شود مخصوصاً اگر در مکان هایی زندگی می‌کنید که هوا گرم است و پنجره‌ها را به طور مرتب باز و بسته می‌کنید برای تمیز کردن پنجره ها حتماً باید از دو دستمال استفاده شود یکی مخصوصه شیشه و دیگری مخصوص قاب پنجره و دستگیره و درزهای آن.

کلید و پریزها

تمیز کردن کلید و پریزها هر کجا که با دست ما در ارتباط باشد مکان مناسبی برای تجمع میکروب هاست بنابراین به یاد داشته باشید که کلید و پریز ها می‌توانند ناقل بیماری باشند با یک دستمالی که برای این کار مناسب است و دارای رطوبت کافی ست به طور روزانه باید کلید و پریز ها را تمیز کنید

 


نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است