لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

5 ویژگی ضروری که آشپزخانه شما را بزرگتر نشان می دهد!

تاریخ انتشار : 1401/04/28نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 248

همه نمی‌خواهند یا فضایی برای یک آشپزخانه وسیع ندارند؛ و یک آشپزخانه جمع‌وجور به این معنی نیست که باید از سبک و کارایی صرفه‌جویی کنید. من به‌عنوان یک طراح در تورنتو، اغلب به مشتریانی که آشپزخانه‌های کوچک دارند، توصیه می‌کنم که چگونه چیدمان‌های فشرده خود را به حداکثر برسانند. در اینجا برخی از نکات و ترفندهای موردعلاقه من برای استفاده بهینه از این فضاهای کوچک آورده شده است.

بیشتر بخوانید:  فوت و فن طراحی بهترین آشپزخانه!

1. قفسه‌ های باز

1. قفسه‌های باز

اگر آشپزخانه شما تنگ است، برداشتن تمام یا تعدادی از کابینت‌های بالایی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این یک راه مطمئن برای باز کردن فضای بصری اطراف اتاق است و باعث می‌شود آشپزخانه بسیار بزرگ‌تر ازآنچه هست به نظر برسد.

 

نور زیاد در یک فضای کوچک مهم است و کابینت‌های بالایی گاهی اوقات می‌توانند سایه‌ای بر روی میز بیندازند و باعث می‌شوند فضای کار تاریک‌تر از حد لازم به نظر برسد؛ بنابراین نادیده گرفتن آن قسمت‌های بالایی واقعاً می‌تواند فضا را باز کند. اجرای کاشی از پنل پشت ظرف‌شویی تا سقف نیز می‌تواند به زیبایی ظاهر اتاق کمک کند. اگر نگران از دست دادن فضای ذخیره‌سازی در اثر جابجایی کابینت‌های بالایی هستید، اگر فضای کافی دارید، جزیره‌ای بزرگ را در نظر بگیرید، یا با یک متخصص طراحی مشورت کنید تا واقعاً فضای ذخیره‌سازی کابینت پایینی خود را با کشوها و سایر اجزای با عملکرد بالا به حداکثر برسانید. قفسه‌های باز گزینه دیگری است. شما می‌خواهید قفسه‌های شما حداقل 0.0064  مترمربع عمق داشته باشند. اگر می‌خواهید قفسه برای قرار دادن بشقاب‌های شام یا سایر وسایل بزرگ باشد، این نکته مهم است.

قفسه‌های باز همچنین به شما این امکان را می‌دهند که به‌راحتی دکوراسیون خود را با فصول تغییر دهید و به شما یک نقطه کانونی پویا می‌دهد که آشپزخانه کوچک شما را جدید و تازه نگه می‌دارد. انتخاب رنگ یکسان برای قفسه‌ها و دیوارها می‌تواند به ناپدید شدن بصری قفسه‌ها کمک کند، حال و هوای مطبوعی ایجاد کرده و به ظروف شیک و وسایل تزئینی شما اجازه می‌دهد جلوه کنند؛ اما به خاطر داشته باشید: با قفسه‌های باز، آماده‌باشید تا کمی منظم‌تر بمانید و برای گردگیری کمی برنامه‌ریزی کنید.

2. وسایل نامرئی 

2. وسایل نامرئی

ممکن است چندان مشکل به نظر نرسد، اما دستگیره‌ها و کشش‌های بیرون زده کابینت می‌تواند مقدار زیادی از فضای بصری و فیزیکی را اشغال کند. یک آشپزخانه "بدون دسته" دارای کابینت‌هایی با لبه یا لچ لمسی است. این رویکرد یک ظاهر یکپارچه و مینیمال را بدون وقفه بصری ایجاد می‌کند؛ و این در یک فضای جمع‌وجور که می‌خواهید بازتر باشد مهم است. این آشپزخانه لندن توسط "ایده‌ی خانه" نمونه خوبی از تمیزی و مطبوع بودن یک آشپزخانه کوچک بدون سخت‌افزار است. همچنین توجه داشته باشید که چگونه رنگ کابینت خاموش بارنگ‌های دیوار پشتی و صفحه پیشخوان ترکیب می‌شود تا به‌صورت بصری در اتاق ناپدید شود. می‌توانید تصور کنید که این فضای روشن، مثلاً با کابینت‌های تاریک چقدر متفاوت به نظر می‌رسد.

 

بدون دستگیره یا کشش نه‌تنها باعث می‌شود آشپزخانه تنگ شما جادارتر به نظر برسد، بلکه وقتی هر متر مربع اهمیت دارد، فضای فیزیکی بیشتری به شما می‌دهد. با این چیدمان، می‌توانید بدون نگرانی در مورد گیر کردن لباس‌هایتان یا ضربه زدن به لگن، در آشپزخانه دقیقاً روبه‌روی کابینت‌ها حرکت کنید.

3. طرح 

3. طرح

استفاده از یک الگوی طراحی بزرگ مانند یک الگوی برجسته می‌تواند از حداقل متراژ مربع شما کم کند و به فضای کوچک شما شخصیت بزرگی بدهد. بعلاوه، کمی راه طولانی را طی می‌کند. استفاده از یک الگوی دراماتیک اغلب در یک آشپزخانه کوچک بهتر از یک آشپزخانه بزرگ کار می‌کند زیرا یک منطقه کوچک از الگو می‌تواند مقدار مناسبی از سبک را ارائه دهد. با یک منطقه بزرگ‌تر، الگوی بیش‌ازحد می‌تواند فضا را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

ببینید چگونه این کاشی‌های زیبا در آشپزخانه تامپا، فلوریدا، توسط "دکوراسیون داخلی ماه نارنجی"، چشم‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند و تنها چند نقطه کانونی ایجاد می‌کنند و درعین‌حال فضای اطراف را روشن نگه می‌دارند.

 

کف قسمتی از آشپزخانه است که اغلب نادیده گرفته می‌شود تا سبکی به آن اضافه شود، اما مکان مناسبی برای یک عنصر طراحی با تأثیر بالا است. یک کف طرح دار باعث ایجاد توهم فضای بیشتر می‌شود. این الگوی الماس سیاه‌وسفید در آشپزخانه سالت لیک سیتی توسط "دکوراسیون داخلی خانه مِیوِن" ظاهری جاودانه ایجاد می‌کند و اجرای طرح به‌صورت مورب ظاهر مربع بیشتری را ایجاد می‌کند.

4. ذخیره‌ سازی گوشه‌ ای 

4. ذخیره‌سازی گوشه‌ای

همان‌طور که اشاره کردم، هر متر مربع در یک آشپزخانه کوچک مهم است و این بدان معنی است که شما نمی‌توانید گوشه‌های مرده را مجاز کنید. طراحی یک گوشه اغلب یک امر پیچیده است که به تعادل ظریف بین فرم و عملکرد نیاز دارد. توجه کنید که چگونه قفسه‌های باز در این آشپزخانه سیاتل در گوشه‌ای قرار می‌گیرند تا فضای ذخیره‌سازی و نمایش را به حداکثر برسانند و درعین‌حال احساس باز بودن را حفظ کنند. همچنین به چند ترفند دیگر ذکر شده در این مقاله توجه کنید، مانند استفاده از رنگ‌های روشن برای عقب‌رفتن بصری کابینت، بازی با الگو و اجرای کاشی‌های پشتی تا سقف برای افزایش ارتفاع بصری.

کابینت گوشه‌ای ایده دیگری است که ارزش بررسی دارد. امتداد دادن کابینت تا سقف، فضای ذخیره‌سازی را به حداکثر می‌رساند، اما با بالا کشیدن چشم، اتاق را بزرگ‌تر می‌کند. یک بازی برد-برد.

 

یا ظرف‌شویی گوشه‌ای را در نظر بگیرید. ازآنجایی‌که کار در ظرف‌شویی اغلب ثابت است، قرار دادن گوشه فضایی را برای شخص دیگر ایجاد می‌کند تا آزادانه حرکت کند، مواد غذایی را کنار بگذارد، مواد اولیه را آماده کند، به یخچال دسترسی پیدا کند یا غذا را روی اجاق نگه دارد. نکته‌ای که باید قبل از تصمیم‌گیری در نظر داشته باشید این است که ظرف‌شویی‌های گوشه‌ای کوچک‌تر از ظرف‌شویی‌های استاندارد هستند. اگر از ظروف بزرگ زیاد استفاده می‌کنید، این ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

5. لوازم‌ خانگی شیک 

5. لوازم‌خانگی شیک

اگر آشپزخانه شما کوچک است، باید از هر نقطه، ازجمله سطح پیشخوان خود نهایت استفاده را ببرید. این بدان معناست که برخی از وسایل روزمره شما ممکن است نیاز داشته باشند که در معرض دید قرار گیرند، به‌خصوص اگر فضای کابینت شما فاقد جا برای وسایل کوچک باشد. سرمایه‌گذاری روی اقلامی که دوست دارید و ظاهر خوبی دارند ارزشش را دارد، زیرا در معرض دید همه قرار خواهند گرفت. توستر سفیدی که در اینجا نشان داده‌شده است، در میان طراحی سفید و چوبی شیک به نظر می‌رسد.

 

همچنین در بیرون آوردن لوازم‌خانگی بسیار کاربردی خواهید یافت، زیرا همیشه در صورت نیاز به آن‌ها در دسترس خواهند بود. ببینید چگونه توستر سیاه‌وسفید کنار محدوده در اینجا عمدی به نظر می‌رسد.

همیشه بهترین دستگاه را برای نیازهای خود در نظر بگیرید، اما برای یافتن وسایلی که با ظاهر فضای شما مطابقت دارند کمی تحقیق کنید. در این آشپزخانه بوستون توسط "معماران اوک هیل"، میکسر پایه و توستر روحی قدیمی را تجسم می‌بخشد که در فضای سنتی به‌خوبی احساس می‌شود.

چه ترفندها یا نکاتی برای استفاده حداکثری از یک آشپزخانه کوچک دارید؟ ایده‌های خود را به نظرات اضافه کنید.


بهترین ونزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است