لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نکات ضروری قبل از سفر که بهتر است بدانید

تاریخ انتشار : 1401/02/15نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 295

مسافرت سرگرم کننده‌ترین تفریح و حتی شغل است، اما اگر ندانید قبل از سفر چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشید، سفر می‌تواند به یک امر خسته کننده و زننده تبدیل شود. تحقیقات و برنامه ریزی مناسب لازم است که یک سفر را لذت بخش و به یاد ماندنی کند. بنابراین، هنگامی که شما قصد سفر دارید، مخصوصا در میان فرهنگی که قبلا هرگز تجربه نکرده اید، و افرادی که قبلا هرگز ملاقات نکردید باید تمام این نکات را رعایت کنید. در اینجا چیزهای مختلفی برای دانستن قبل از سفر وجود دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.

بودجه: حتما باید برای سفر از قبل بسته به بودجه‌تان همه چیز را رزرو و انتخاب کنید از انتخاب هتل تا حتی رستورانی که قرار است بروید.

زمان: حتما قبل از سفر مقدار زمانی که دارید را به دقت بررسی کنید مثلا اگر قرار است بیستم ماه سرکار بروید باید یک روز قبل از آن را در خانه باشید و استراحت کنید.

هدف: به چه هدفی سفر می‌کنید؟ حتما در نظر داشته باشید که آیا در حین سفر کاری وقتی هم برای خوش‌گذرانی پیدا می‌کنید یا نه. این کار باعث می‌شود در مورد بودجه و انتخاب لباس هوشیارانه عمل کنید.

همسفران: همسفران شما چه کسانی هستند؟ علایق شما چیست؟ نوع ارتباطتان چیست؟ آیا آنان نیز مثل شما علاقه به بازی های آبی دارند یا سیرک را ترجیح می‌دهند؟ آیا سن آن‌ها با مقصدتان همخوانی دارد؟

همسفران و گردشگری

مقصد را به دقت مورد تحقیق قرار دهید: جغرافیا و آب و هوا بسیار تاثیرگذارند. نمی‌توان انتظار داشت که اگر آسم دارید در مکان‌های شلوغ و پر از دود مسافرت خوبی داشته باشید!

بررسی رستوران‌ها: آیا عادات غذایی خاصی دارید؟ مثلا گیاه‌خوارید و یا از خوردن گوشت خوک به دلیل سنت‌ها و عقاید دینی اجتناب می‌کنید؟ پس باید قبل از سفر به دقت بررسی کنید که کدام رستوران‌ها و هتل ها برای شما مناسب‌تر هستند.

بهترین راه سفر: آیا از ارتفاع می‌ترسید؟ عجله دارید یا دوست دارید از مسیر لذت ببرید؟ چه مقدار از بودجه را صرف رفت و آمد می‌کنید؟ قطار را دوست دارید یا هواپیما برایتان بهتر است؟پاسخ به تمام این سوالات پیش از رزرو بلیط ضروری است.

برای گشت و گذار چه برنامه‌ای دارید؟

قطعا پیش از سفر باید بدانید که مقصدتان دارای چه امکاناتی است؟ مثلا اگر بتوانید با جای گشت و گذار با تاکسی از مترو استفاده کنید به مراتب در هزینه‌ها بسیار صرفه جویی کرده و با فرهنگ مردم نیز آشنا می‌ شوید.


بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای سفر به مالتا


بررسی فاصله هتل از مکان‌های دیدنی: قطعا و حتما این کار را باید انجام دهید تا بدانید برنامه‌ی هر روز چطور باید باشد. چه زمانی از خواب برخیزید و چه زمانی با همسفران قرار بگذارید.

بررسی آیین و مذهب کشور مقصد: مخصوصا برای سفر به کره‌ی شمالی و کشورهای آسیایی دانستن تمام قوانین و آیین‌ها بسیار مهم است.

بررسی آب‌هوا به محض ورود به کشور: از قبل باید بدانید که هوای کشور مقصد به محض ورودتان و در روزهای بعدی چگونه خواهد بود این کار از ورود شما با لباس تابستانی (که مناسب کشور مبدا بوده) اما به هوای پاییزی کشور مقصد جلوگیری می‌کند.

زبان کشور مورد نظر را بدانید: این به این معنی نیست که به هرکجا که سفر می‌کنید باید به زبانش مسلط باشید، بلکه پیشنهاد می‌کنیم کلماتی مانند سلام، ممنون، تاکسی، غذا و رستوران، سرویس بهداشتی و پول را بدانید.

تمهیداتی برای امنیت خود بیاندیشید.: خوب است که فرهنگ های جدید را کشف کنیم و افراد جدید را ببینیم، اما در حالی که شما در سفر هستید، باید به سلامت و ایمنی خودتان نیز برسید. به دقت در مورد مکان مقصد تحقیق کنید و از کسانی که قبلا به آن سفر کرده‌اند در مورد تجربه‌شان پیرامون امنیت جانی و مالی بپرسید.

به دقت بررسی کنید که آیا زنان و دختران در کشور مقصد امنیت دارند؟ آیا می‌توان با آن‌ها از همه جا دیدن کرد؟ آیا مسافری تجربه‌ی تلخ از ربوده شدن پاسپورت و پول‌هایش دارد؟

برای تمام لحظات سفر برنامه‌ای در سر داشته باشید.

مثلا بهتر است پولتان را بیش از اینکه خرج بلیط کنید برای تفریح کنار بگذارید برای این‌کار توصیه می‌شود بلیط‌های نیمه شب را رزو کنید چون ارزان تر هستند.

واقع بینانه برنامه بریزید و به یاد داشته باشید که هر روز را فقط صرف 2 نوع برنامه کنید یکی صبح و دیگری عصر و بیش از این خودتان را خسته نکنید.

  • حتما یک اپلیکیشن مسیریابی به همراه داشته باشید.
  • فقط لوازم ضروری را با خود ببرید.
  • آداپتور شارژر را با خود داشته باشید تا هر سایزی از پریز برق بتواند گوشیتان را شارژ کند.
  • اگر دقیقا نمی‌دانید که مکانی که برای دیدن انتخاب می‌کنید غذای مورد علاقه‌تان را سرو می‌کند یا نه توصیه می‌کنیم چند عدد کنسرو با خود به همراه داشته باشید.

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است