لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

۸ تمرینی که بیشتر از دویدن چربی می‌سوزاند

تاریخ انتشار : 1401/06/16نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 200

برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، دویدن جزو اولین تمریناتی است که به ذهن می‌رسد. شکی نیست که دویدن روشی مؤثر برای کاهش وزن است: وقتی یک فرد ۷۰ کیلویی،  با سرعت  ۸ کیلومتر در ساعت به مدت ۳۰ دقیقه بدود،  حدود ۲۹۸ کالری می‌سوزاند. بااین‌حال، برخی از افراد علاقه‌ای به دویدن ندارند. شاید به این دلیل باشد که زانوها و مفاصل آنها اذیت می‌شود، یا شاید دویدن برای آنها کسل‌کننده است.

در وب‌سایت بیزاپ تمریناتی را به شما معرفی می‌کنیم که از دویدن هم بیشتر چربی می‌سوزانند. بعلاوه در انتهای این مقاله، یک نکته اضافی هم معرفی کرده‌ایم. پس حتماً این مقاله را بخوانید.

بیشتر بخوانید: 10 نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب

۱. طناب زدن — ۳۷۲ کالری

۱. طناب زدن — ۳۷۲ کالری 

این تمرین، صرفاً یک بازی محبوب کودکانه نیست، بلکه اکثر ورزشکاران آن را انجام می‌دهند. طناب زدن، یک تمرین هوازی عالی است— علاوه بر اینکه هماهنگی و زمان‌بندی شما را نیز تقویت می‌کند. می‌توان این تمرین را به شکل‌های مختلفی انجام داد و هرکسی ترفند خاص خودش را برای انجام آن دارد.

۲. شنا (کرال) - ۴۰۹ کالری

۲. شنا (کرال) - ۴۰۹ کالری 

شنا گزینه‌ای عالی برای سوزاندن کالری و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها است. این ورزش، روشی مؤثر برای جلوگیری از دیابت، سکته مغزی و سایر اَشکال نارسایی قلبی است. همچنین، به تقویت ماهیچه‌ها کمک می‌کند و درعین‌حال به زانوها یا باسن فشار وارد نمی‌کند.

۳. صخره‌نوردی — ۴۰۹ کالری

۳. صخره‌نوردی — ۴۰۹ کالری 

صخره‌نوردی روشی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده برای سوزاندن کالری است. صخره‌نوردی تقریباً  تمامی ماهیچه‌های بدن را تمرین می‌دهد و  حتی در بهبود سلامت روان شما نیز مؤثر است، زیرا تمرکز و خودبسندگی (اعتقاد به این که می‌توانیم رویدادها را کنترل کنیم و بر آنها مسلط شویم) شما را افزایش می‌دهد.

۴. دوچرخه‌سواری — ۶۱۴ کالری

۴. دوچرخه‌سواری — ۶۱۴ کالری 

در دوچرخه‌سواری، میزان سوزاندن کالری با شدت تمرین ارتباط دارد. افزایش متناوب سرعت در طول دوچرخه‌سواری نیز مؤثر است. بعلاوه، دلایل دیگری هم برای دوچرخه‌سواری وجود دارد. جدا از اینکه ورزش خوبی است، برای عضلات و قلب شما مفید است، برای حمل‌ونقل راحت و سازگار با محیط‌زیست است.

۵. ایروبیک استپ — ۳۷۲ کالری

۵. ایروبیک استپ — ۳۷۲ کالری 

ورزش ایروبیک یکی از پرفشار‌ترین فعالیت‌ها در باشگاه‌های بدنسازی است که معمولاً با موسیقی ​​همراهی می‌شود. این ورزش نه‌تنها برای چربی‌سوزی مفید است، بلکه در بهبود سلامت قلب و عروق نیز مؤثر است. ازآنجایی‌که ایروبیک استپ به مفاصل فشار وارد نمی‌کند، برای افراد مبتلا به استئوپنی (نوعی اختلال است که می‌تواند پیش‌زمینه بیماری پوکی‌استخوان)  یا پوکی‌استخوان مناسب است.

۶. تمرین با دستگاه اسکی فضایی (الپتیکال)

۶. تمرین با دستگاه اسکی فضایی (الپتیکال) 

دستگاه اسکی فضایی، روشی خوب برای تمرین دادن کل بدن است. این دستگاه، قسمت پایین تنه (ساق پا، ران، باسن) و بالاتنه (بازوها، پشت و سینه) را شکل می‌دهد. به‌عنوان یک ورزش کم‌فشار، گزینه خوبی برای خانم‌هایی است که می‌خواهند بعد از بارداری به ‌تناسب اندام برسند.

۷. برپی — ۳۱۶ کالری

۷. برپی — ۳۱۶ کالری 

این ورزش  یکی از پویاترین تمرین‌های کلیستنیکس است - تمریناتی که در آنها از وزنه استفاده نمی‌شود و تنها از وزن بدن به‌عنوان عامل مقاومت‌کننده استفاده می‌شود. برپی کل عضلات بدن را به واکنش وا می‌دارد و به طور میانگین و وابسته به‌شدت تمرین، هر دقیقه ۱۰ کالری می‌سوزاند.

۸. هندبال— ۴۴۶ کالری

۸. هندبال— ۴۴۶ کالری 

ورزش، علاوه بر رقابتی بودن، خاصیت تمرینی هم دارد. بخصوص هندبال، از جمله بازی‌هایی است که بیشترین کالری را می‌سوزاند زیرا بازیکنان در تمام مدت مسابقه در حال حرکت هستند.

بازی با کودکان — ۳۷۲ کالری (۱ ساعت)

بازی با کودکان — ۳۷۲ کالری (۱ ساعت) 

درست است، ما برای کاهش وزن لزوماً مجبور نیستیم پرفشار ورزش کنیم. یک ساعت بازی با بچه‌ها، کالری بسیار زیادی می‌سوزاند. مادرانی که فرزندان خردسال دارند و وقت رفتن به باشگاه را ندارند، از دانستن این نکته خوشحال خواهند شد.

مقادیر ذکر شده در این مقاله، میانگینِ کالری سوزیِ فردی ۷۰ کیلویی است که تمرینات ذکر شده را ۳۰ دقیقه انجام داده است.

آیا دویدن را دوست دارید؟ دوست دارید چه زمانی ورزش کنید؟ صبح یا عصر؟ چرا؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است