لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

7 تمرین مؤثر برای راحت شدن از شر غبغب‌

دسته بندی :مد و زیبایی
تاریخ انتشار : 1401/06/29نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 88

درست غذا خوردن و فعالیت بدنی چند نمونه از عادات خوب است که می‌تواند باعث تناسب‌اندام و جوان ماندن شما شود. این در مورد ماهیچه‌های صورت نیز صادق است زیرا با افزایش سن، استحکام خود را از دست می‌دهند.
ازاین‌رو، در وب‌سایت بیزاپ فهرستی از بهترین ورزش‌ها را آماده کرده‌ایم تا شکوه گذشته را به‌صورت شما بازگردانیم.

مطلب پیشنهادی:  روش هایی برای جلوگیری از پوکی استخوان

گرم‌کردن عضلات

درست مانند ورزش دیگر، بهتر است در ابتدا عضلات صورت خود را گرم کنید.
به این منظور فک پایین خود را به جلو و عقب و سپس پهلوبه‌پهلو حرکت دهید. تمام حرکات باید به‌آرامی و بدون تکان‌های ناگهانی انجام شود. این تمرین را 8-10 بار تکرار کنید.

1. تمرین ملاقه

دهان خود را باز کنید و لب پایین خود را روی دندان‌های پایینی خود بچرخانید. تصور کنید که باید آب را با فک پایین خود جمع کنید. سر خود را به سمت پایین حرکت دهید و درحالی‌که سر خود را بلند می‌کنید، دهان خود را ببندید.
در حین انجام این تمرین مطمئن شوید که گوشه‌های لب شما کاملاً شل هستند. این تمرین را 5-7 مرتبه تکرار کنید.

2. لمس بینی

2. لمس بینی

غبغب با ضعف عضلات هیوئید (استخوانی است شبیه به نعل که در جلوی مهره‌های گردن قرار گرفته است) مرتبط است. به همین دلیل است که این عضلات نیز باید تقویت شوند.
زبان خود را تا جایی که ممکن است بیرون بیاورید و سعی کنید با نوک زبان به بینی خود برسید. لب‌های خود را شل نگه دارید. این تمرین را 5 مرتبه تکرار کنید.

3. صورت بیضی کامل

اگر می‌خواهید شکل صورت خود را جوان‌سازی کنید و گونه‌های خود را به سمت بالا بکشید، تمرین مقابل را انجام دهید: سر خود را به سمت چپ بچرخانید و فک پایین خود را به سمت جلو بکشید و ماهیچه‌های گردن خود را کش بیاورید. باید احساس کنید که عضلات سمت چپ گردن کشیده می‌شوند. سپس سر خود را به سمت راست بچرخانید و همین حرکت را انجام دهید. 5 مرتبه تکرار کنید و طرفین را عوض کنید.

4. زرافه را ببوس

تصور کنید باید یک زرافه (یا شخصی که خیلی بلند است) را ببوسید.
صورت خود را رو به بالا کرده و به سقف نگاه کنید. کمی فک پایین خود را به سمت جلو بیاورید و لب‌های خود را طوری جمع کنید که گویی می‌خواهید کسی را ببوسید. اگر تمرین را به‌درستی انجام می‌دهید، باید کشش شدیدی در گردن خود احساس کنید. به مدت 5 تا 8 ثانیه در این وضعیت بمانید این تمرین را 5 مرتبه تکرار کنید.

5. مقاومت

برای این تمرین، دستان خود را مشت کنید و زیر چانه خود قرار دهید. سپس فک پایین خود را به سمت پایین و روی مشت خود فشار دهید و درحالی‌که بر مقاومت  دستان غلبه می‌کنید، عضلات فک را تحت‌فشار قرار دهید. نیروی فشار باید به‌تدریج افزایش یابد. وقتی به حداکثر مقاومت رسیدید، 3 ثانیه نگه دارید. سپس شل کنید و تمرین را 5-7 بار تکرار کنید.

6. لبخند

دندان‌های خود را با دهان بسته به هم فشار دهید و سعی کنید گوشه‌های لب خود را تا حد امکان باز کنید. اکنون زبان خود را به سمت سقف دهان فشار دهید و به‌تدریج نیروی فشار را افزایش دهید. اگر فشار شدیدی در عضلات چانه خود احساس می‌کنید، پس تمرین را به‌درستی انجام داده‌اید. این احساس فشار را به مدت 5 ثانیه حفظ کنید و سپس به مدت 3 ثانیه استراحت کنید. این تمرین را 5-8 مرتبه تکرار کنید.

7. گونه‌های پف‌کرده

با دهان خود نفس عمیق بکشید و آن را با هوا پر کنید. دهان خود را ببندید و گونه‌های خود را پف کنید. حالا کف دست‌هایتان را روی گونه‌هایتان فشار دهید تا در عضلاتتان احساس فشار کنید. 3-5 ثانیه نگه دارید، سپس هوا را آزاد کنید و استراحت کنید. این تمرین را 5-6 بار تکرار کنید.


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است