لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

10 تمرین صورت که می‌تواند جایگزین خوبی به جای جراحی پلاستیک باشد

تاریخ انتشار : 1401/09/10نویسنده: مرضیه درگاهیزمان مطالعه: 7 دقیقهنظر: 0بازدید: 72

متخصص زیبایی آمریکایی کارول ماگیو می‌گوید که جراحی پلاستیک تنها راه مبارزه با پیری یا نواقص صورت نیست. کارول مجموعه از تمرینات را بر اساس تجربه چند ساله خودش را ایجاد کرده است که روش او به عنوان یک جایگزین واقعی برای روش‌های اصلی جراحی قرار می‌گیرد. با کمک این تمرین، فرد می‌تواند شکل بینی را زیباتر، لب‌ها را حجیم‌تر و چانه را نامشخص‌تر کند.
بیزاپ 10 تمرین تاییدشده از کتاب مشهور کارول مگیو با نام چهره جدید را ارائه می‌کند: به خود یک لیفت طبیعی صورت بدهید که هدفش حل مشکلات اصلی افراد با ظاهرشان است.

مطلب پیشنهادی:  لنف ادم چیست؟

توصیه‌هایی برای چگونگی انجام این تمرینات

•    حالت. توصیه می‌شود تمام تمرینات در حالت زیر انجام شود: صاف بنشینید، تا جای ممکن معده را بکشید گویی دارید تلاش می‌کنید تا ناف را به قفسه سینه‌تان نزدیک کنید. هم‌چنین، عضلات بالای پا و باسن را سفت کنید. این حرکت به شما اجازه می‌دهد تا روی عضلات خاص صورت تمرکز کنید که قصد دارید روی آن کار کنید. 
•    احساس سوزش در عضلات. باید حین تمرینات حس سوزش و ضربان در عضلات شما ایجاد شود. این نشان می‌دهد که عضلات شما در حداکثر ظرفیت خود در حال کار است. هنگام اجرای تمرینات با عضلات صورت، این نوک انگشتان است که مقاومت ضروری برای موثرتر کار کردن عضلات فراهم می‌کند.
•    درد را فراموش کنید. برای شل کردن عضلات پس از تمرینات، لبها را محکم به هم فشار دهید و بدمید طوری که لبها بلرزد. این کار تنش اضافی عضلات و هر گونه درد عضلات را تسکین می‌دهد که حین تمرین ایجاد شده بود.

1. تمرین برای تقویت بالای پلک

انگشت وسط خود را بین ابرو بالای پل بینی‌ و انگشت اشاره خود را در بالای گوشه چشم قرار دهید و تاحدی روی پوست به پایین فشار دهید. به بالا نگاه کنید. پایین پلک‌ها را خم کنید گویی آنها را تا بالای پلک به بالا می‌کشید.
انگشتان شما باید فشار طرفیت، عضلات بیرونی چشم را احساس کنند. پلک‌های خود را به طور متناوب فشار دهید و سپس عضلات خود را شل کنید. با تمرکز توجه خود به عضلات ضربان‌دار 10 بار این حرکت را تکرار کنید. پس از آن، چشم‌ها را محکم ببندید و تا 40 بشمارید.
این تمرین عضلات مدور چشم را تحریک می‌کند و باعث تقویت بالای پلک می‌شود. در نتیجه، عضلات سفت می‌شود و ظاهر چشم شما بازتر می‌شود.

2. تمرین برای تقویت پایین پلک

انگشت اشاره هر دو دست را روی گوشه بالایی چشم و انگشت وسط را روی گوشه داخلی قرار دهید. به آرامی فشار دهید. به بالا نگاه کنید. پلک پایینی را خم کنید تا ضربان عضلات کناری داخلی و خارجی چشم را احساس کنید. 
پلک‌ها را 10 بار خم و شل کنید. بالای پلک را باز نگه دارید. دوباره خم کنید و به بالا نگاه کنید، با نگه داشتن پلک پایینی، تا 40 بشمارید. 
این تمرین باعث تقویت عضلات مدور چشم و پایین پلک می‌شود. هم‌چنین گودی زیر چشم را کم می‌کند و ورم آن را از بین می‌برد.

3. تمرین برای بالابردن پیشانی

انگشت اشاره هر دو دست را روی وسط پیشانی موازی با ابروها قرار دهید. به آرامی پیشانی را با انگشتان فشار دهید. آنها در این حالت نگه دارید و به بالا نگاه کنید، روی فشار دادن ابروها به سمت بالا تمرکز کنید. 
به بالا کشیدن ابروها ادامه دهید و آنها را شل کنید. 10 بار تکرار کنید. پس از آن، ابروهایتان را بالا بکشید، آنها را با انگشتان خود فشار دهید و به بالا کشیدن حرکات ادامه دهید تا اینکه احساس سوزش در عضلات خود کنید. ابروها را در حالت رو به بالا نگه دارید و آنها را تاحدی با انگشتان خود رو به پایین فشار دهید. تا 30 بشمارید. ابروها را شل کنید و به صورت مدور ماساژ دهید. 
این تمرین باعث لیفت ابروها می‌شود، از ایجاد چین و چروک در هنگام اخم جلوگیری می‌کند و به صاف کردن چروک‌های موجود کمک می‌کند.

4. تمرین برای اصلاح گونه

 

با کشیدن گوشه‌های لب‌تان به طرفین مختلف دهان خود را باز کنید. دهان باید شبیه بیضی دراز باشد، لب بالایی باید زیر دندان فشار داده شود. انگشتان اشاره هر دو دست را روی سیب گونه قرار دهید. با گوشه‌های لب خود لبخند بزنید و سپس گوشه‌ها را به سمت پایین فشار دهید. این حرکت را خیلی سریع 35 بار تکرار کنید. لب بالایی را زیر دندان به پایین فشار دهید که واقعاً به این تمرین کمک خوبی می‌کند.
این تمرین با عضلات مدور دهان کار می‌کند. اگر به تدریج انجام دهید، سیب گونه‌ها بالا کشیده می‌شود و گودهای زیر چشم را صاف کنید. 

5. تمرین برای کوتاه کردن بینی

نوک بینی را با انگشت اشاره خود به بالا بکشید. با کشیدن لب بالایی به پایین بینی را به پایین خم کنید. احساس خواهید کرد که نوک بینی چگونه انگشت شما را فشار می‌دهد. چند ثانیه در این حالت نگه دارید. لب را شل کنید و این تمرین را 35 بار تکرار کنید. به تنفس خود توجه کنید ـ باید صاف و بدون شکستگی باشد.
این تمرین باعث باریک شدن نوک بینی می‌شود، عضله را تمرین می‌دهد که تیغه بینی را خم می‌کند،  بنابراین بینی را کمی بالا می‌آورد و کوتاهتر به نظر می‌رسد.

6. تمرین برای کانتورینگ لب

لبها را بدون سفت کردن جمع کنید. حالت صورت شما باید شبیه صورت کودکان آزرده باشد. کمی وسط لبهایتان را با انگشت اشاره فشار دهید. تصور کنید که مدادی را با لب‌هایتان نگه می‌دارید. به آرامی انگشت را از لب به بیرون حرکت دهید و تصور کنید که مداد دارد بزرگتر می‌شود. لب‌ها را تا زمانی که شروع به احساس سوزش در عضلات کند، منقبض نگه دارید. به محض اینکه شروع شد، حرکت ضربان‌دار را با انگشتان خود در طول بخش مرکزی لب‌هایتان انجام دهید و وقتیکه تا 30 شمردید حرکت را تمام کنید.
اگر به تدریج انجام دهید، این تمرین باعث حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شود و به صاف شدن چین و چروک بالای لب بالایی کمک می‌کند.

7. تمرین برای صاف کردن چین‌های بینی

2 نقطه را تصور کنید ـ یکی در مرکز لب بالایی و یکی در مرکز لب پایینی. دهان خود را باز کنید، این نقطه را از یکدیگر جدا کنید طوریکه دهان شبیه بیضی کشیده، شود. لب بالایی باید محکم زیر دندان فشار داده شود تا آنها را کاملاً پوشش دهد. خطی را از گوشه دهان به طرفین بینی تصور کنید. انگشت اشاره خود را روی این خط تخیلی حرکت دهید ـ بالا و سپس پایین. این حرکت را تکرار کنید تا اینکه حس سوزش در چین بینی کنید. پس از آن، حرکت ضربان‌دار با انگشت اشاره انجام دهید درحالیکه انگشتان خود را سریع به بالا و پایین حرکت می‌دهید و تا 30 بشمرید.
این تمرین منظم به صاف‌ شدن چین و چروک از بینی تا گوشه دهان کمک می‌کند.

8. تمرین برای تقویت گردن

توصیه می‌شود که این تمرین را حین دراز کشیدن انجام دهید. دستان خود را دور بخش جلوی گردن قرار دهید. سرتان را کمی از کف بالا ببرید و در این حالت بمانید، سپس آن را پایین ببرید. 30 بار تکرار کنید. پس از آن، بازوهای خود را در کنار بدن‌تان قرار دهید و سر و شانه‌های خود را 1 سانتی‌متر از کف بالا ببرید و باسن را سفت نگه دارید. سر را از چپ به راست 20 بار بچرخانید و شل کنید. بیشتر از 10 بار تکرار کنید.
این تمرین به تقویت عضلات کمک می‌کند و به ما کمک می‌کند تا سرمان صاف بماند. درضمن، به صاف و سفت شدن پوست گردن کمک می‌کند.

9. تمرین برای باریک شدن صورت

این تمرین را می‌توان در حالیکه دراز کشیده‌اید انجام دهید. دهان خود را باز کنید و لبهای بالا و پایین را روی دندان بچرخانید. دستان خود را روی دو طرف فک قرار دهید و به آرامی آنها را به طرف بالای در هر دو طرف صورتتان حرکت دهید. به بالا نگاه کنید و این کار را ادامه دهید تا اینکه در بخش چپ و راست صورتتان احساس سوزش کنید. پس از آن، دستان خود را بالای سرتان ببرید و در این حرکت به مدت 30 ثانیه بمانید.
این تمرین باعث تقویت و سفت شدن عضلات کل صورت می‌شود.

10. تمرین برای تقویت گردن و چانه

صاف بنشینید و چانه را بالا ببرید. لب‌ها را ببندید و طوری بخندید که دندان‌تان مشخص نشود. دستان را دور گردن در ابتدای استخوان ترقوه قرار دهید وپوست را کمی به پایین بکشید. ظاهر شما باید به سمت بالا باشد. سر را کج کنید و آن را به عقب خم کنید تا جاییکه احساس سوزش در عضلات گردن و چانه کنید. تا 3 بشمرید و به حالت اول برگردید. 30 بار تکرار کنید.
این تمرین موجب تقویت گردن و فک می‌شود و به باریک شدن چانه کمک می‌کند.

به منظور رسیدن به نتیجه پایداری و مطلوب، نویسنده این روش کارول مگیو انجام این تمرینات را حداقل 2 بار در روز به مدت 10 دقیقه برای کل ست توصیه می‌کند. فارغ از این تمرینات ابتدایی، کتاب نیز یکسری تمرینات پیچیده ارائه کرده‌ است. نویسنده می‌گوید با کمک این تمرین‌ها می‌توان چندین سال یا حتی چند دهه جوان‌تر به نظر رسید و حتی می‌تواند چهره را بی‌نقص‌تر نشان دهد.


بهترین و نزدیکترین  پزشکان و مشاوران شهرتان را در بیزاپ پیدا کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است