لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

فنگ شویی میز کار برای موفقیت بیشتر

تاریخ انتشار : 1400/09/10نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 406

در فنگ شویی، میز کار یکی از مهم‌ترین اجزا است؛ زیرا در حرفه شما تأثیر می‌گذارد و نماد شغل شما است. فنگ شویی میز کار هم برای میز کاری در خانه و هم برای محل کار شما مناسب است. اگر در یک فضای کار اشتراکی فعالیت می‌کنید، داشتن یک میز کار ثابت و رعایت فنگ شویی در آن اهمیت زیادی دارد. حتی اگر یک شغل روزانه دارید یا بیکار هستید، باز هم میز کاری برای خود تهیه کنید و آن را فنگ شویی کنید! در این مقاله به راهکارهایی برای فنگ شویی میز کار اشاره کرده‌ایم که به کمک پیاده‌سازی آن‌ها می‌توانید ثروت، موفقیت، خلاقیت و خوش شانسی خود را در کار و زندگی افزایش دهید.

قوانین فنگ شویی برای رنگ و جنس میز کار

هنگام انتخاب میز کار، مواد سازنده و رنگ آن مستقیماً بر فنگ شویی مؤثر است. به طور کلی یک میز چوبی قهوه‌ای و سنگین پایدارترین و ایده‌آل‌ترین میز کار طبق اصول فنگ شویی است. همچنین توجه کنید میزی که انتخاب می‌کنید، مورد علاقه شما باشد؛ زیرا باید به میز کار خود علاقه‌مند باشید. هنگام انتخاب رنگ و جنس میز خود، به عناصر پنج‌گانه فنگ شویی و انرژی‌هایی که می‌خواهید وارد زندگی شما شوند، توجه کنید.

استفاده از میزهای شیشه‌ای در فنگ شویی توصیه نمی‌شود زیرا آن‌ها شکننده و ناپایدار هستند و ممکن است باعث از دست دادن برخی چیزها در زندگی شغلی شوند.

لپ‌تاپ و دفترچه روی میز کار

عنصر خاک برای پایداری و ثبات

  • رنگ‌ها: قهوه‌ای، زرد خاکی، نارنجی
  • جنس: چوب طبیعی، کامپوزیت، چوب رنگ شده

عنصر فلز برای افزایش کارآمدی و شفافیت

  • رنگ‌ها: سفید، خاکستری، رنگ‌های متالیک
  • جنس: فلز، چوب رنگ شده، کامپوزیت

عنصر آب برای جریان کار و شبکه‌سازی و ارتباط

  • رنگ‌ها: مشکی، آبی تیره، سرمه‌ای
  • جنس: فلز، چوب رنگ شده، کامپوزیت

عنصر چوب برای فعالیت و رشد

  • رنگ‌ها: سبز و آبی
  • جنس: کامپوزیت، چوب رنگ شده

عنصر آتش برای الهام‌بخشی و محبوبیت

  • رنگ‌ها: قرمز
  • جنس: کامپوزیت، چوب رنگ شده

فنگ شویی فرم و شکل میز کار

میزهای کار اغلب شبیه به هم هستند اما آنچه درمورد فنگ شویی آن‌ها اهمیت دارد، مناسب بودن میز برای فضا است. میز نباید برای اتاقی که در آن قرار گرفته خیلی بزرگ باشد و در عین حال نباید آن قدر کوچک باشد که برای کار روی آن با کمبود فضا مواجه شوید. اگر فضای کافی برای کار کردن نداشته باشید، شکوفا نخواهید شد! میزهای مستطیل، L شکل یا میزهای منحنی بهترین شکل‌ها برای فنگ شویی هستند. میزهای کردنزا و ایستاده هم انواع قابل قبولی هستند.

بهترین موقعیت قرارگیری میز کار در فنگ شویی

علاوه بر رنگ و جنس میز، موقعیت آن هم برای فنگ شویی میز کار بسیار مهم است. رعایت اصل "موقعیت فرماندهی" در تعیین محل قرارگیری میز اهمیت زیادی دارد. طبق اصل "موقعیت فرماندهی" هنگام نشستن پشت میز باید نسبت به درب دید داشته باشید، بدون آن که مستقیماً در راستای درب باشید.

گاهی اوقات ممکن است قرار دادن میز در چنین موقعیتی غیر ممکن یا دشوار باشد؛ در چنین شرایطی می‌توانید از آینه برای فنگ شویی استفاده کنید. با استفاده از آینه موقعیت فرماندهی را به گونه‌ای تنظیم کنید که از میز خود به درب دید داشته باشید. برای این کار می‌توانید از یک آینه محدب کوچک استفاده کنید. همچنین اگر میز شما در راستای درب قرار دارد، یک توپ کریستالی فنگ شویی را در فاصله بین میز و درب آویزان کنید.

کار کردن با لپ تاپ روی میز چوبی

سه نکته برای فنگ شویی میز کار

  1. میز خود را روبروی دیوار قرار ندهید. اگر فضای شما محدود است یا مجبور هستید میز را روبروی دیوار قرار دهید، یک آینه مقابل خود قرار دهید. این کار برای گسترش دید و فرصت‌های شغلی مناسب است.
  2. بهتر است پنجره‌ها در کنار شما باشند. اگر میز خود را روبروی پنجره قرار دهید، ممکن است دچار حواس پرتی شوید. زمانی که پشت میز کار هستید، کار کنید و در هنگام استراحت، از مشاهده منظره لذت ببرید.
  3. اطمینان حاصل کنید که پشت میز کار فضای کافی دارید. باید حداقل 75 سانتی‌متر پشت میز کار خود فضا داشته باشید. این فضای کافی فرصت رشد و راحتی را فراهم می‌کند.

فنگ شویی اشیاء روی میز

شما می‌توانید برخی از اشیاء الهام گرفته از فنگ شویی را روی میز خود استفاده کنید و از انرژی آن‌ها بهره‌مند شوید. در ادامه به تعدادی از این وسایل اشاره کرده‌ایم:

  • گیاهان سبز و طبیعی: با استفاده از این گیاهان، انرژی رشد را به میز خود اضافه کنید. گیاهی با اندازه مناسب انتخاب کنید و نور و فضای کافی برای آن فراهم کنید.
  • فلوئوریت: فلوئوریت یکی از بلورهای مورد تأیید در فنگ شویی است. این بلور برای بهبود تمرکز و هوش بسیار مفید است.
  • ماگ سرامیکی: یکی از ماگ‌ها یا لیوان‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و روی میز کار قرار دهید. باید ماگ را همیشه تمیز نگه دارید و به طور منظم از آن استفاده کنید. این ماگ انرژی‌های مربوط به پایداری و مراقبت از خود را جذب می‌کند.

فنگ شویی و بی‌نظمی میز کار

گرچه منظم بودن میز کار یک روش فنگ شویی است اما بی‌نظمی و به‌هم‌ریختگی آن، لزوماً یک فنگ شویی بد نیست! اگر میز کار شما در حین کار به هم ریخته می‌شود، این امر نشان‌دهنده تحرک و جریان کار است. تا زمانی که میز شما آلوده به گرد و غبار نشود، مشکلی برای فنگ شویی میز کار به وجود نمی‌آید. در حقیقت میز تحریری که هیچ چیز روی آن وجود ندارد و هیچ وقت دچار به‌هم‌ریختگی نمی‌شود در اصطلاح چینی بسیار "یین" است؛ به این معنا که انرژی زندگی در آن جاری نیست. اما چه زمانی بی‌نظمی و آشفتگی نشانه نیروی حیات و چه زمانی نشان‌دهنده رکود و رخوت است؟

به طور خلاصه زمانی که میز شما پر از گرد و غبار و لکه، اما وسایل آن مرتب و تمیز باشند، فنگ شویی بدی را برای میز کار خود در پیش گرفته اید! توصیه ما این است که یک آیین روزانه برای کار با بی‌نظمی روی میز خود در پیش بگیرید و در انتهای روز میز خود را تمیز کنید. با پاک کردن میز از بی‌نظمی و آلودگی‌ها، ذهن خود را هم سازماندهی کنید. از یک اسپری پاک‌کننده سطوح استفاده کنید تا علاوه بر پاک کردن میز، مسیر جریان "نیروی چی" را هم باز کنید.


اگه دنبال بهترین طراحان داخلی در اطرافت هستی توی بیزاَپ پیداش کن


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است