لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

بهترین گیاهان برای عوض کردن حال و هوای خانه (طبق فنگ‌ شویی)

تاریخ انتشار : 1400/10/18نویسنده: زهرا خرم زادهزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 483

گیاهان علاوه بر زیباتر کردن فضا، انرژی طبیعت را به خانه یا محل کار شما می‌آورند. طبق اصول فنگ شویی، گیاهان آپارتمانی می‌توانند انرژی شخصی شما را افزایش داده و اثرات شفابخشی داشته باشند. زمانی که صحبت از استفاده از گیاهان بر اساس فنگ شویی می‌شود، دستورالعمل‌های خاصی وجود دارد که توصیه می‌کنیم آن‌ها را دنبال کنید و بهترین فنگ شویی را در محل کار یا زندگی خود پیاده کنید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی در فضای خانه یا محل کار باعث تقویت انرژی عنصر چوب در فنگ شویی فضا می‌شود. عنصر چوب انرژی رشد و عملکرد، انعطاف پذیری، مهربانی و لطافت را در فضا افزایش می‌دهد. در واقع گیاه خوب و بد در فنگ شویی معنا ندارد؛ کلید اصلی فنگ شویی درک ارتباط بین دوگانگی‌ها است. با این حال گیاهانی وجود دارند که برای استفاده در فنگ شویی بیشتر توصیه می‌شوند؛ زیرا این گیاهان در ایجاد انرژی مثبت در فضا تاثیر بیشتری دارند.

گیاهان آپارتمانی در گلدان‌های کوچک

بهترین گیاهان برای فنگ شویی

به طور کلی بیشتر گیاهان برای فنگ شویی عالی هستند؛ به شرطی که به خوبی از آن‌ها مراقبت شود. گیاهانی که دارای برگ‌های نرم و گرد هستند، بهترین گزینه‌ها برای فنگ شویی هستند زیرا انرژی مثبت، ملایمت و تغذیه را تقویت می‌کنند. در ادامه به برخی از بهترین گیاهان برای فنگ شویی اشاره می‌کنیم:

نخل پالم اریکا

نخل آریکا پالم یک گیاه عالی برای تصفیه هوا و همچنین فنگ شویی است. این نخل به نور غیر مستقیم نیاز دارد و از سایر گیاهان آپارتمانی بسیار بزرگ‌تر است.

بوستون فرن یا سرخس بوستون

مراقبت از سرخس بوستون در فضای داخل خانه بسیار راحت است، به شرطی که نور کافی برای آن فراهم کنید. انواع کوچک این گیاه برای فضاهای کوچک مناسب هستند.

گیاه ماری یا زبان مادر شوهر

زبان مادر شوهر یا گیاه مار یک گیاه عالی برای افراد مبتدی است. اگرچه ممکن است برگ‌های آن کمی تیز به نظر برسند اما کیفیت انرژی محافظت را در فضا افزایش می‌دهند.

لاکی بامبو

بامبو نماد رشد و سازگاری است. برای استفاده از بامبو در فنگ شویی باید به تعداد ساقه‌های بامبو دقت کنید، زیرا تعداد ساقه‌ها دارای معنای نمادین هستند. به عنوان مثال؛ دو ساقه بامبو نماد تغذیه زمینه‌هایی از زندگی است که با عشق مرتبط است و سه ساقه برای بهبود شادی در زندگی به کار می‌رود.

پتوس طلایی

پتوس یکی از گیاهانی است که نگهداری و تکثیر (قلمه زدن) آن بسیار ساده است. برگ‌های پتوس شبیه قلب است و مانند درخت انگور رشد می‌کند. این گیاه برای پاکسازی هوای خانه یک گزینه بسیار عالی است.

گیاه جید یا یشم

گیاه ساکولنت یشم، با نام گیاه پول هم شناخته می‌شود. این گیاه دارای برگ‌های گرد زیادی است و ظاهری نرم، لطیف و با طراوت به فضا می‌بخشد.

گیاه ساکولنت یشم یا جید

گیاهان نامناسب برای فنگ شویی

در فنگ شویی مفهومی به نام "شا چی" یا انرژی تیز وجود دارد. این مفهوم مربوط به زمانی است که حمله به انرژی از سوی اجسام تیز، به سوی بدن شما اتفاق می‌افتد و انرژی شما را تخلیه می‌کند؛ بنابراین برای بهبود انرژی مثبت در فنگ شویی، توصیه می‌شود از گیاهانی که پر از تیغ و برگ‌های تیز هستند (مانند کاکتوس) زیاد استفاده نکنید.

همچنین گیاهان پژمرده که مراقبت و توجه چندانی دریافت نمی‌کنند، باعث تخلیه انرژی می‌شوند. بهتر است پیش از آوردن گیاه به فضای کار یا محل زندگی خود، اطمینان حاصل کنید که محیط شما از شرایط مناسبی برای حفظ سلامت آن گیاهان برخوردار است. علاوه بر این، قسمت‌های پوسیده و خراب شده گیاه را بچینید و از محیط حذف کنید.

سوالی که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که آیا گیاهان مصنوعی برای فنگ شویی مناسب هستند؟

پاسخ این سوال ممکن است کمی مشکل باشد. اگر قصد دارید از گیاهان مصنوعی در فضای خود استفاده کنید، باید گیاهانی با کیفیت بالا پیدا کنید که بسیار طبیعی به نظر می‌رسند؛ به طوری که لازم باشد حتما آن‌ها را لمس کنید تا متوجه مصنوعی بودن آن شوید.

بونسای سبز در گلدان

استفاده از گیاهان در باگوآ

یکی از روش‌های ساده برای استفاده از گیاهان در فنگ شویی، قرار دادن آن‌ها در متاطق خاص باگوآ است. باگوآ نقشه انرژی فنگ شویی از فضای شما است که نشان می‌دهد هر قسمت از فضا به یک جنبه از زندگی شما مرتبط است. در ادامه مناطق باگوآ و نحوه بهبود انرژی این مناق توسط گیاه را به صورت خلاصه بررسی می‌کنیم:

خانواده (Zhen)

گیاهان خانگی در این منطقه از باگوآ می‌توانند به افزایش انرژی رشد و حمایت در خانواده کمک کنند. همه ما گاهی در زندگی حس می‌کنیم که نه هیچ کاری از دستمان بر نمی‌آید. اگر به صورت کلی احساس گیر کردن یا کلافه بودن می‌کنید، می‌توانید از گیاهان در این منطقه استفاده کنید؛ زیرا باعث بهبود انرژی برای حرکت می‌شوند.

ثروت (Xun)

استفاده از گیاهان در منطقه ثروت باعث رشد و ترقی بیشتر و افزایش رونق خواهد شد.

سلامتی (Tai Qi)

استفاده از گیاهان در منطقه مرکزی فضای شما می‌تواند باعث بهبود وضعیت سلامتی شده و سایر جنبه‌های زندگی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

افراد مفید (Qian)

گاهی اوقات درخواست کمک از دیگران بسیار دشوار است. یک گیاه در منطقه افراد مفید در باگوآ، می‌تواند انرژی را برای دریافت حمایت و کمک در زمان و مکانی که به آن نیاز دارید، افزایش دهد.

کودکان (Dui)

گیاهان در منطقه کودکان می‌توانند باعث تقویت رشد فرزندان یا حتی پیشرفت پروژه‌ها شوند. اگر در به اتمام رساندن کارها یا پیشرفت کارها مشکل دارید، در این منطقه از گیاهان استفاده کنید.

دانش (Gen)

گیاهان آپارتمانی در منطقه دانش باعث گسترش خودشناسی و پرورش حمایت از خود می‌شوند.

شهرت و اعتبار (Li)

اگر در زندگی خود به دیده شدن، شهرت و اعتبار نیاز دارید، استفاده از گیاهان در منطقه این منطقه به افزایش اعتبار و دیده شدن شما کمک می‌کند.

شغل و حرفه (Kan)

استفاده از گیاهان در منطقه شغل و حرفه باعث رشد و گسترش کسب و کار و ترقی شغلی می‌شود و افزایش خرد را به همراه دارد.

مشارکت (Kun)

گیاهان آپارتمانی در منطقه مشارکت باعث پرورش مهربانی و انعطاف پذیری در روابط خواهند شد.

خلاصه مطالب

استفاده از گیاهان در فضای خانه یا محل کار با افزایش انرژی چوب در فضا بر جنبه‌های مختلفی از زندگی تاثیر می‌گذارد. به طور کلی گیاه خوب و بد در فنگ شویی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود از گیاهانی که دارای تیغ یا برگ‌های تیز هستند زیاد استفاده نکنید؛ زیرا باعث تخلیه انرژی می‌شوند. با استفاده از باگوآ و نیازی که در زندگی خود دارید، می‌توانید محل قرارگیری گیاهان را مشخص کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:چگونه از آینه برای فنگ شویی و چیدمان خانه استفاده کنیم؟


برای پیدا کردن بهترین خدمات دکوراسیون منزل اطراف خودت، کافیه به بیزاَپ سر بزنی!

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است