لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

5 نکته مهم برای سالم نگه داشتن لگ‌های ورزشی

تاریخ انتشار : 1401/01/28نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 713

همه ما یک جفت لگ ورزشی مشکی داریم که بدون آن نمی‌توانیم زندگی کنیم. به شخصه برای من هضم شلوار ورزشی‌های طرح‌دار کمی بیشتر زمان برد، اما سخت نیست که بفهمم چرا این شلوارهای کشی مورد علاقه مردم هستند- علاوه بر اینکه بسیار راحت هستند. این احساس لطافت و آرامشی را که این لگ ورزشی جذب و کشی منتقل می‌کند را شلوارهای جین تنگ ندارد.

 در طول سال‌ها، لباس‌های غیررسمی به عنوان لباس‌های کار، برای اوقات فراغت و ورزش بسیار متداول شده است. اما علیرغم اینکه چقدر انعطاف‌پذیر و ارتجاعی هستند، متأسفانه خراب نشدنی نیستند. از آن جایی که همه ما می‌خواهیم بدانیم چگونه طول عمر لگ‌هایمان را بیشتر کنیم، در این مقاله به  5 نکته برای نگهداری از لگ ورزشی اشاره کرده‌ایم.

1 آنها را بیش از حد نشویید

همانند تعداد دفعاتی که باید لباس‌های خواب خود را بشوییم، در مورد تعداد دفعات شستن لگ ورزشی نیز سوالاتی وجود دارد. اگرچه هیچ عدد خاصی در این‌جا وجود ندارد، اما وایتینگ خاطرنشان می‌سازد که هرچه کمتر لباسی را بشویید ماندگاری بیشتری خواهد داشت. تست بویایی یک شاخص خوب است: اگر از یوگای سنگین یا دوی ماراتن (یا هر ورزش سنگینی که در آن حسابی عرق می‌کنید) برمی‌گردید، نیازی به گفتن نیست که وقت آن است که لگ‌های ورزشی‌تان را بشویید. اما اگر تمام روز را درحالی که لگ‌ها را بر تن داشته‌اید، در خانه خود بوده‌اید، نیازی به شستن آن‌ها ندارید. وایتینگ می‌گوید: "تا زمانی که زیاد عرق نکرده‌اید یا ورزش نمی‌کنید، لگ‌ها را می‌توانید سه تا چهار بار پوشیده و سپس بشویید."

2 هنگام شستشو اقدامات لازم را انجام دهید

زمانی که تصمیم به شستن گرفتید، باید چند نکته مهم را از قبل در نظر داشته باشید. اولیویرا توصیه می‌کند از یک شوینده مناسب لباس‌های ورزشی (activewear-based detergent) استفاده کنید تا جلوی کش آمدن و از فرم افتادن لباس را بگیرید. بوید می‌گوید: "لگ‌ها معمولاً از ترکیب پارچه‌های اسپندکس، نایلون و پنبه ساخته می‌شوند که به راحتی قابلیت ارتجاعی را از دست می‌دهند، به خصوص در حین شستشو. همیشه لگ‌ها را با دور ملایم، آب سرد (برای جلوگیری از آب رفتن لباس) و با چرخش کم بشویید. یک کیسه مخصوص لباسشویی توری، همچنین می‌تواند آن‌ها را از گیر کردن داخل ماشین لباسشویی محافظت کند. همچنین توصیه می‌شود که لگ‌هایتان را قبل از انداختن در ماشین لباسشویی پشت و رو کنید. این مرحله ساده به شما کمک می‌کند تا رنگ‌های لگ‌های رنگی باقی مانده و لگ‌های مشکی برای مدت طولانی تری مشکی‌تر بمانند.

3 از نرم کننده‌های لباس خودداری کنید

نرم کننده‌های لباس دشمن لگ‌های شما هستند. یک کارشناس می‌گوید: "این موضوع به‌ویژه زمانی درست است که لگ‌های شما از مواد جذب‌کننده رطوبت مانند اسپندکس یا پلی‌استر ساخته شده باشند." بیشتر نرم‌کننده‌های لباس حاوی سیلیکون هستند که می‌تواند عملکرد خاصیت جذب و رطوبت‌گیری لباس را کاهش دهد. اگر لگ شما بوی بدی می‌دهد که از بین نمی‌رود، وایتینگ توصیه می‌کند قبل از شستن، آن‌ها را در محلولی از یک چهارم فنجان سرکه و آب خنک به مدت 30 دقیقه بگذارید تا خیس بخورند. "خاصیت جذب بو و ضد باکتری‌ سرکه باعث تمیزی بیشتر لگ‌های شما می‌شود و به از بین بردن بوهای ناشی از تعریق کمک می‌کند."

بیشتر بخوانید: کفش‌های سفید خود را برق بیندازید!

 

4 هرگز از خشکشویی استفاده نکنید

برای اطمینان از اینکه لباس‌های ورزشی شما همانند نو باشند، از خشک‌کن دوری کرده و لباس‌هایتان را در هوا خشک کنید. یک کارشناس در این زمینه می‌گوید: "گرمای زیاد خشک‌کن می‌تواند تک تک رشته‌های فیبر لگ شما را خراب کرده، کیفیت پارچه آن را کم کند و منجر به پارگی و ایجاد سوراخ‌هایی بر روی لباس شما شود". به خاطر داشته باشید که وزن آب درون لگ می‌تواند سبب شود که آن‌ها هنگام آویز کردن کش بیایند، بنابراین برای حفظ خاصیت ارتجاعی و جلوگیری از تغییر شکل دادن آن‌ها بهتر است که لگ‌ها را بر روی رخت آویز پهن کنید.

5 پرز‌های پارچه را بگیرید

حتی اگر تمام دستورالعمل‌های شستشو را مو به مو اجرا کرده باشید، نمی‌توانید به طور کامل مانع ایچاد پرز بر روی پارچه شوید (زیرا این اتفاق حتی با پوشیدن هم اتفاق می‌افتد). بوید می‌گوید: "در قسمت‌هایی از لباس پرز به وجود می‌آید که بیشترین اصطکاک را دارند؛ بنابراین اگر هر روز با لگ‌های خود می‌دوید، ممکن است در ناحیه داخلی لگ‌ها پرزهایی به وجو بیاید.  این پرزها دائمی نیستند! از یک پرزگیر لباس استفاده کرده و آن را به آرامی روی قسمت مورد نظر در یک جهت کشیده تا پرزهای روی لباس گرفته شوند.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است