لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

5 اشتباهی که وقت دوش گرفتن انجام می‌دهیم

تاریخ انتشار : 1401/06/20نویسنده: فاطمه عالمیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 184

افراد اغلب فکر می‌کنند که کار ساده‌ای مانند دوش گرفتن نیاز به آموزش ندارد، اما قوانینی وجود دارد که برای داشتن پوست سالم لازم است رعایت کنید.

ما در بیزاَپ به 5 اشتباهی که معمولاً هنگام دوش گرفتن انجام می‌دهیم اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: 6 دلیل شگفت انگیز برای آنکه دوش بگیرید

5. حمام طولانی

حمام طولانی‌مدت پوست را بیش‌ازحد خشک می‌کند و درنتیجه جوش و خارش ایجاد می‌شود. مدت‌زمان مطلوب دوش گرفتن حدود 10 دقیقه است.

4. استفاده زیاد از شوینده‌های بدن

هر چه یک شوینده بیشتر کف کند، مواد اکتیو بیشتری نیز دارد. این بدین معنی است که به لایه محافظ چربی که به‌صورت طبیعی روی پوست وجود دارد آسیب می‌رساند و منجر به خشکی و زبری پوست می‌شود. علاوه بر این، اگر مواد شوینده آنتی‌باکتریال به دلیل خاص و توسط پزشک برای شما تجویز نشده است، نیازی به استفاده روزانه از آن‌ها نیست.

3. استفاده از لیف‌های کهنه و خیس

یک لیف و لوفای مرطوب محیطی برای رشد باکتری‌ها و کپک‌ها هستند، بنابراین بهتر است هر ۴ هفته یک‌بار آن‌ها را عوض کنید. به‌جای آن از دستکش پارچه‌ای یا حوله استفاده کنید.

همچنین مهم است که لیف‌ها را پس از استفاده خشک کنید.

2. خشک کردن زیاد

بعد از حمام بدن خود را با یک حوله نرم خشک کنید و کمی مرطوب نگه دارید. سپس از کرم مرطوب‌کننده موردعلاقه خود استفاده کنید تا پوست شما صاف و سالم باقی بماند!

1. آب داغ

آب داغ باعث خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست می‌شود. چربی پوست را از بین می‌برد و سد دفاعی پوست را تخریب می‌کند. همچنین جریان خون را افزایش می‌دهد که اغلب منجر به اریتِما، التهاب و بثورات پوستی می‌شود. دمای حدود 35 تا 40 درجه سانتی‌گراد برای پوست مناسب است.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است