لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چهارده جاذبه گردشگری با رتبه برتر در نروژ

دسته بندی :گردشگری
تاریخ انتشار : 1401/06/29نویسنده: ثمین آقابالاییزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 89

نروژ ترکیبی باورنکردنی از شگفتی‌های فرهنگی و طبیعی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. از شهر اسلو، پایتخت جهان‌وطن این کشور گرفته تا قله‌های کوهستانی پوشیده از برف بی‌پایان و آبدره‌های عمیق، مسافران در سرزمین خورشید نیمه‌شب و شفق‌های شمالی خیره‌کننده، انتخاب‌های پایان‌پذیری ندارند.

باوجود کوه‌های متعدد و خط ساحلی ناهموار، گشت‌وگذار در سراسر کشور به طرز شگفت‌آوری آسان است. درواقع، سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی درجه‌یک کشور، برخی از بهترین فرصت‌های گشت‌وگذار را نیز ارائه می‌دهد، چه با راه‌آهن سفر کنید و چه با کشتی‌های بخار ساحلی فوق‌العاده.

نروژ که یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان است، به نظر می‌رسد که موزه‌ای جذاب برای تقریباً تمام جنبه‌های مهم تاریخ غنی فرهنگی و اجتماعی خود دارد. تحقیقات خود را انجام دهید و جاذبه‌های جذابی را خواهید یافت که همه‌چیز را از وایکینگ‌ها گرفته تا دریانوردی و ماهیگیری و همچنین هنر و سرگرمی را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 10 پارک ملی دیدنی و زیبا در مکزیک

نروژ ازنظر مناظر دیدنی نیز غنی است. از آبدره‌های خیره‌کننده آن گرفته تا کوه‌ها و یخچال‌های دیدنی آن که بسیاری از آن‌ها به‌راحتی در دسترس گردشگران هستند، برخی از بهترین مکان‌ها را برای بازدید در اروپا برای ماجراجویی‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای باز پیدا خواهید کرد. با فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری نروژ، سفرهای گشت‌وگذار خود را برنامه‌ریزی کنید.

1. سوگنفورد: بزرگ‌ترین آبدره نروژ

1. سوگنفورد: بزرگ‌ ترین آبدره نروژ 

بزرگ‌ترین آبدره نروژ که بیش از 1700 نام دارد، سوگنفورد به 204 کیلومتری خشکی از دهکده ساحلی سپر می‌رسد و در طول مسیر به ورودی‌های کوچک‌تر و آبدره‌های بی‌شماری منشعب می‌شود. در عریض‌ترین حالت، پادشاه آبدره‌ها، همان‌طور که نروژی‌ها آن را می‌شناسند، تقریباً پنج کیلومتر عرض دارد و ارتفاع دیواره‌های صخره به 1307 متر می‌رسد و منظره‌ای خیره‌کننده را ایجاد می‌کند.

محبوب‌ترین راه برای بازدید از آبدره‌ها قایق است؛ بنابراین، سفرهای دریایی و تورهای گشت‌وگذار در آبدره‌ها فراوان است و بسیاری از بهترین گزینه‌های تور به‌راحتی از شهر جذاب برگن خارج می‌شوند؛ اما هر جا که می‌خواهید سوار شوید، مطمئن شوید که یک روز کامل را برای ماجراجویی خود در نظر بگیرید. گردشگران همچنین از کاوش در شاخه‌های باریک‌تر مانند نایرویفورد لذت خواهند برد. این امتداد 17 کیلومتری زیبا و نفس‌گیر دارای دیواره‌های صخره‌ای است که تنها 250 متر از هم فاصله‌دارند و برج‌هایی بیش از 1700 متر بالای آب قرار دارند. یکی دیگر از مقصدهای برتر در منطقه سوگنفورد، اسپرینگلند است. این منطقه خیره‌کننده زیبا، بزرگ‌ترین یخچال طبیعی اروپا، یوستدالز بیرین (Jostedalsbreen) و موزه یخچال نروژی (Norsk Bremuseum) را در خود جای داده است. این موزه علاوه بر نمایشگاه‌های عالی مربوط به یخچال‌های طبیعی یوستدالز بیرین (Jostedalsbreen)، بر تأثیر تغییرات آب‌وهوایی در منطقه نیز تمرکز دارد.

2. صخره منبر

2. صخره منبر 

یکی از جاذبه‌های گردشگری که به لطف سفر سختی که برای رسیدن به اینجا لازم است برای مسافران فعال مناسب است، صخره منبر (صخره منبر) است. بااین‌وجود یکی از محبوب‌ترین مناظر گردشگری در نروژ است. همچنین یکی از پر عکس‌ترین مکان‌ها در نروژ است. این مقصد که در نزدیکی استاوانگر واقع‌شده است، نیاز به سواری با کشتی و اتوبوس دارد و به دنبال آن دو ساعت پیاده‌روی در سربالایی دارد؛ اما به‌محض اینکه به صخره‌ای کاملاً مسطح که بیش از 600 متر بالای آب قرار دارد برسید، مناظری باورنکردنی بر فراز لیسفورد خواهید داشت. کسانی که از منطقه استاوانگر بازدید می‌کنند، می‌خواهند در موزه کنسرو نروژی شگفت‌انگیز دیدن کنند. این موزه سرگرم‌کننده یکی از مهم‌ترین صنایع کشور، ماهیگیری و آماده‌سازی ساردین را به تصویر می‌کشد و در یک کارخانه کنسروسازی اصیل تاریخی متعلق به جنگ جهانی دوم قرار دارد. کلیسای جامع استاوانگر نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری برتر استاوانگر است. این سازه قرن دوازدهمی دارای چندین سبک است، ازجمله یک بازیلیکای رومی، یک منبر باروک و یک فونت گوتیک.

مکان: روگلند، نروژ

3. شهر قطب شمال نروژ: ترومسو

3. شهر قطب شمال نروژ: ترومسو 

ترومسو در 349 کیلومتری شمال دایره قطب شمال به دلیل نقش مهمش به‌عنوان پایگاه بسیاری از اکتشافات اصلی قطب شمال از اواسط دهه 1800 شناخته‌شده است. منطقه ترومسو برای اولین بار در قرن سیزدهم به‌عنوان یک دهکده ماهیگیری مستقر شد و از آن زمان تاکنون این صنعت بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی در اینجا بوده و به جذابیت دریایی این منطقه کمک کرده است. همچنین به دلیل موقعیت شمالی خود، ترومسو یکی از مقاصد برتر در جهان برای دیدن شفق‌های شمالی دیدنی است. گردشگران جاذبه‌های متعددی را پیدا خواهند کرد که این پدیده را توضیح داده و کاوش می‌کنند، ازجمله پولاریا، شمالی‌ترین آکواریوم جهان و موزه قطبی، با نمایشگاه های جالبش در مورد اکتشاف قطب شمال. یک جاذبه توریستی غیرمنتظره برای منطقه‌ای در اعماق شمال یخ‌زده، باغ گیاه‌شناسی قطب شمال-آلپ ترومسو خانه انبوهی از گیاهان گل‌دار است. موارد برجسته عبارت‌اند از رودودندرون مقاوم و خشخاش آبی غول‌پیکر تبتی و همچنین باغی که به گیاهان دارویی سنتی منطقه اختصاص داده‌شده است.

4. به جزایر لوفوتن سفر کنید

4. به جزایر لوفوتن سفر کنید 

جزایر باشکوه لوفوتن مجمع‌الجزایری را در سواحل شمال غربی نروژ تشکیل می‌دهند و یک مقصد گردشگری محبوب برای نروژی‌ها و خارجی‌ها هستند. به لطف گلف استریم، آب‌وهوای اینجا باوجود قرار گرفتن در دایره قطب شمال ملایم است. گردشگران برای لذت بردن از سواحل، کاوش در دهکده‌های ماهیگیری سنتی و همچنین برای کایاک سواری و پیاده‌روی به اینجا می‌آیند. بسیاری نیز به اینجا می‌آیند تا حیات‌وحش، مجموعه متنوعی از شخصیت‌ها، ازجمله همه‌چیز، از عقاب تا گوزن و همچنین نهنگ‌ها را ببینند. این جزایر همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق شمالی هستند. در جزایر، به‌خصوص در اسوولوار (Svolvaer) ، جاذبه‌ها و چیزهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اسوولوار (Svolvaer)  بزرگ‌ترین شهر جزایر لوفوتن، در ساحل جنوبی جزیره اوستووگ اوی (Austvågøy) واقع‌شده است و به‌راحتی با کشتی از سرزمین اصلی قابل‌دسترسی است. در اینجا، موزه یادبود جنگ لوفوتن (Lofoten Krigsminnemuseum)، با مجموعه‌ای از مصنوعات جنگ جهانی دوم و منحصربه‌فرد جادویی یخ لوفوتن را خواهید دید که مجسمه‌های یخی را به نمایش می‌گذارد که زندگی محلی را به تصویر می‌کشد. موزه لوفوتن که تاریخچه صنعت ماهیگیری جزیره را بررسی می‌کند نیز در اوستووگ اوی (Austvågøy) واقع‌شده است. همچنین آکواریوم لوفوتن (Lofotakvariet) که حیات دریایی قطب شمال را در خود جای داده است، ارزش دیدن را دارد. گردشگران می‌توانند در موزه دهکده ماهیگیری نروژی و موزه استاکفیش لوفوتن که هر دو در روستای Å قرار دارند، درباره اهمیت ماهیگیری اطلاعات بیشتری کسب کنند.

5. شبه‌جزیره بیگدوی، اسلو

5. شبه‌ جزیره بیگدوی، اسلو 

شبه‌جزیره بیگدوی اسلو حومه‌ای است که تنها چهار مایلی غرب شهر قرار دارد و به‌راحتی با ماشین یا وسایل نقلیه عمومی قابل‌دسترسی است. این مکان چندین مورد از برترین جاذبه‌های گردشگری اسلو را در خود جای داده است و همچنین به خاطر فضاهای طبیعی متعدد ازجمله سواحل، پارک‌ها و جنگل‌ها شناخته‌شده است. در میان موزه‌های متعددش، شبه‌جزیره بیگدوی مرکز مطالعات هولوکاست و اقلیت‌های مذهبی در نروژ واقع در ویلا گراند است. یکی دیگر از موزه‌های برتر موزه فرام است که کشتی‌های فرام را که به خاطر سفرهای قطبی‌اش شناخته می‌شود و Gjøa که دومی به خاطر اولین کشتی در گذرگاه شمال غربی معروف است، در خود جای داده است. موزه محبوب کن-تیکی (Kon-Tiki) درست در کنار خانه قرار دارد. این منطقه همچنین خانه موزه دریایی نروژ (موزه Norsk Maritimt) است. این موزه که یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید از اسلو برای علاقه‌مندان به کشتی و تاریخ است، نقش ماهیگیری و سایر فعالیت‌های دریایی را در زندگی نروژی بررسی می‌کند

آدرس: بیگدوینسوین 37, 0286 اسلو، نروژ

6. اسکله هانسیتیک بریگن، برگن

6. اسکله هانسیتیک بریگن، برگن 

یکی از محبوب‌ترین فرصت‌های گشت‌وگذار در برگن، اسکله هانسیتیک بریگن است. این منطقه پر جنب‌وجوش زمانی مرکز تجارت شهر بود و تجار هانسی بر آن تسلط داشتند. امروزه، گردشگران می‌توانند چندین ساختمان تاریخی که زندگی در قرون وسطی را به تصویر می‌کشند و همچنین بوتیک‌ها، رستوران‌ها و موزه بریگن را بیابند. در موزه هانسیاتیک که از سال 1872 باز است، بیشتر بیاموزید. این موزه جذاب در فینگارد، خانه ای در سال 1704 که متعلق به یکی از بازرگانان بود، قرار دارد. در هنگام اقامت در برگن، بازدیدکنندگان می‌خواهند از ترولدهاوگن، خانه و محل کار سابق آهنگساز ادوارد گریگ و همچنین بازار فضای باز دیدن کنند.

مکان: بریگن، 5003، برگن، نروژ

7. موزه‌های قطب شمال ترومسو

7. موزه‌ های قطب شمال ترومسو 

ترومسو خانه چندین موزه فوق‌العاده است که دو تای آن‌ها به مطالعه زندگی در شمال دور اختصاص دارد. پولاریا جدیدترین آن‌هاست و نمایشگاه‌هایی درباره شفق قطبی (نورهای شمالی)، تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی بر اکوسیستم‌های قطب شمال و حیات‌وحش قطب شمال، ازجمله آکواریوم قطب شمال را در خود جای داده است. موزه قطبی بر تاریخ طولانی منطقه به‌عنوان یک جامعه ماهیگیری و وضعیت جدیدتر آن به‌عنوان پایگاه تحقیقاتی اولیه برای مطالعات قطبی تمرکز دارد. نمایشگاه‌ها شامل یافته‌های اکسپدیشن‌های اخیر و مطالعات علمی است که در دنیای تاریک و سرد دریای عمیق قطب شمال می‌کاود.

8. پارک مجسمه ویگلند، اسلو

8. پارک مجسمه ویگلند، اسلو 

پارک مجسمه ویگلند یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری اسلو است و 650 مجسمه ساخته‌شده توسط گوستاو ویگلند را در خود جای داده است. این مجسمه‌ها که از آهن فرفورژه، برنز و گرانیت ساخته‌شده‌اند، در پنج گروه موضوعی چیده شده‌اند. معروف‌ترین آن‌ها در گروه فواره است که چرخه زندگی انسان را به تصویر می‌کشد که در یک سنگ یکپارچه 16 متری به اوج می‌رسد. این مجموعه در پارک بزرگ (قورباغه‌ها)  یافت می‌شود که موزه ویگلند و موزه شهر اسلو را نیز در خود جای داده است. همچنین در اینجا امکانات تفریحی متعددی ازجمله بزرگ‌ترین زمین بازی نروژ و باغ گل رز گسترده وجود دارد.

آدرس: دروازه نوبل 32، 0268 اسلو، نروژ

9. قلعه آکرشوس، اسلو

9. قلعه آکرشوس، اسلو 

قلعه آکرشوس (Akershus Festning) یک قلعه قرون‌وسطایی است که به دستور پادشاه هاکون پنجم در سال 1299 ساخته شد. بعدها توسط پادشاه کریستین چهارم در اوایل قرن هفدهم به یک اقامتگاه سلطنتی رنسانس تبدیل شد. بر روی دماغه‌ای مشرف‌به اسلوفورد قرار دارد و محوطه آن مناظر فوق‌العاده‌ای از بندر دارد. تورهای با راهنما در طول تابستان در دسترس هستند و همچنین می‌توانید موزه مقاومت نروژی (Norges Hjemmefrontmuseum)) را در محوطه قلعه پیدا کنید. علاقه‌مندان به تاریخ ممکن است بخواهند موزه نیروهای مسلح نروژ (Forsvarsmuseet) را نیز بررسی کنند. این موزه عالی اسلحه‌ها و نمایشگاه‌هایی را به نمایش می‌گذارد که تاریخ نظامی نروژ را به تصویر می‌کشد. محوطه قلعه همچنین یک پس‌زمینه دوست‌داشتنی برای رویدادها، ازجمله مراسم عمومی، کنسرت‌ها و نمایش‌ها فراهم می‌کند. آدرس: 0150 اسلو، نروژ

10. شهر المپیک لیلهامر

10. شهر المپیک لیلهامر 

لیلهامر که در بالای دریاچه میوسا در انتهای جنوبی دره گودبرانددال قرار دارد، یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری نروژ در تمام طول سال است. در تابستان، همه‌چیز در مورد جاذبه‌هایی مانند مایهاوگن است، موزه‌ای در فضای باز متشکل از بیش از 100 ساختمان تاریخی، ازجمله خانه‌های کشاورزی قرن هجدهم، کارگاه‌ها و یک کلیسا. یکی دیگر از نقاط عطف قابل‌توجه کلبه پیر گینت است. گفته می‌شود که قدمت آن به اوایل دهه 1700 می‌رسد، خانه نمونه اولیه قهرمان مشهور ایبسن بوده است؛ اما زمانی که برف می‌بارد، لیلهامر واقعاً می‌درخشد. میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 1994، فهرست فعالیت‌های زمستانی شهر بی‌پایان است: اسکیت، کرلینگ، سورتمه‌سواری، بیش از 480 کیلومتر مسیر اسکی نوردیک و همچنین مراکز اسکی آلپاین.

 

11. گیرانگرفورد

11. گیرانگرفورد 

منطقه گیرانگرفورد در شمال السوند بخشی از شبکه تماشایی آبدره نروژ و به‌طور مرتب در صدر فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، برخی از بهترین مناظر در هر نقطه از نروژ را ارائه می‌دهد. گیرانگرفورد که ادامه‌ی شرق سنیلوسفجوردن است، برخی از تماشایی‌ترین مناظر کشور را به رخ می‌کشد. یکی از بهترین‌ها از قله دالسنیبا است. در ارتفاع 1495 متری، مناظر کوه‌های اطراف و گیرانگرفورد بسیار پایین‌تر به‌سادگی خیره‌کننده است. سفرهای دریایی و تورهای متعددی در دسترس هستند، اما اگر در حال رانندگی هستید، حتماً از جاده پرپیچ‌وخم عقاب‌ها با 11 پیچ مو و مناظر عالی استفاده کنید.

12. مسیرهای ریلی خوش‌منظره

12. مسیرهای ریلی خوش‌ منظره 

هیچ راهی بهتر از قطار برای دیدن حومه‌های زیبای نروژ وجود ندارد. شاید تعجب‌آور باشد که برای چنین کشور کوهستانی، خطوط ریلی نروژ بیش از 3218 کیلومتر امتداد دارد و در طول مسیر با 775 تونل و بیش از 3000 پل مواجه می‌شود. بهترین مسیرهای دیدنی از اسلو آغاز می‌شوند، ازجمله راه‌آهن برگن که از روی فلات کوه‌ هاردانگرویدا می‌گذرد. مسیرهای قابل‌توجه دیگر عبارت‌اند از راه‌آهن دوور از اسلو به تروندهایم با خط فرعی آن، راه‌آهن راوما، بین دومبوس و اوندالسنس و راه‌آهن معروف فلوم، پرشیب‌ترین راه‌آهن جهان. شبکه ریلی نروژ همچنین تعدادی انحراف جالب دیگر مانند قطارهای بخار کلاسیک، گشت‌وگذار با قطار لذیذ و سه‌چرخه‌های ریلی با پدال را برای استفاده در خطوط ریلی متروک ارائه می‌دهد.

13. جاده اقیانوس اطلس را برانید

13. جاده اقیانوس اطلس را برانید 

جاده اقیانوس اطلس (Atlanterhavsvegen) یکی از 18 مسیر ملی گردشگری در نروژ است. این نه‌تنها یک اتصال حیاتی برای پیچ‌وخم جزایر کوچکی است که در آن خدمت می‌کنند، بلکه برای ماهیگیران، علاقه‌مندان به غواصی و بازدیدکنندگانی که می‌خواهند تا حد امکان به دریا نزدیک شوند نیز جذاب است. اگرچه کمی بیش از هشت کیلومتر طول دارد، اما به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های بزرگراه ساحلی در جهان که از مجمع‌الجزایری در آید(Eide) و آوری(Averøy) در مور و رامسدال(More og Rømsdal) عبور می‌کند، شهرت پیداکرده است. علاوه بر مناظر عالی که همیشه تماشایی هستند، هر آب‌وهوا، شما این شانس را خواهید داشت که از دهکده‌های کوچک ماهیگیری دوست‌داشتنی، کلیساهای چوبی عجیب‌وغریب و غار کلیسای معروف ترول ها دیدن کنید. چندین سایت که به‌طور خاص برای گردشگران طراحی‌شده‌اند نیز ظاهرشده‌اند، ازجمله رستوران‌ها و استراحتگاه‌ها و تعدادی از اپراتورهای تورهای ماهیگیری نیز در اینجا کسب‌وکار راه‌اندازی کرده‌اند.

14. جوتونهایمن

14. جوتونهایمن 

بزرگ‌ترین منطقه آلپ در فلات مرتفع نروژ، جوتونهایمن مساحتی معادل 3499 کیلومترمربع را پوشش می‌دهد و شامل بلندترین کوه‌های اسکاندیناوی است. همچنین خانه بسیاری از آبشارهای دیدنی، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، یخچال‌های طبیعی و حیات‌وحش مانند جمعیت‌های بزرگ گوزن شمالی است. دو تا از کوه‌های این پارک ملی به ارتفاع بیش از 2438 متر برمی‌خیزند که بلندترین آن‌ها گالدوپیگن است. باوجود ارتفاع فوق‌العاده‌ای که دارد، گالدوپیگن را می‌توان در حدود چهار ساعت صعود کرد. اگرچه یک راهنما موردنیاز است، اما مناظر باورنکردنی بر فراز صخره‌های سنگی و زمین‌های یخی از قله باعث می‌شود هزینه خوبی برای آن خرج شود. یکی دیگر از صعودهای چهارساعته در گروه هورنگ به 1349 متری اسکاگاستولسبوتن(Skagastølsbotn) و یخچال طبیعی اسکاگاستولز (Skagastølsbre) است.


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است