لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

از شر قارچ و کپک تشک خلاص شوید!

دسته بندی :خانه و ساختمان
تاریخ انتشار : 1401/01/31نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 904

دیدن کپک یا ذرات قارچ روی تشک بسیار ناخوشایند چرا که می‌تواند نشان از یک مشکل در داخل تشک باشد. در واقع کپک و قارچ برای رشد نیاز به گرما و رطوبت دارند و هرکجا که این دو مورد باشد سر و کله‌ی قارچ و کپک نیز پیدا می‌شود! اگر نتوانید سریعا کلونی قارچ و کپک را منحدم کنید بعید نیست که حتی پتو و بالشتتان را نیز درگیر کنند.

قارچ و کپک ها به طور کلی سه دسته هستند: حساسیت‌زا، سمی و بیماری‌زا

گونه‌ی آلرژیک را در بیشتر مواقع می توان با محصولات ضد عفونی خانگی از بین برد، اما برای گونه‌ی بیماری‌زا در صورتی که کلونی بزرگ باشد باید از یک متخصص کمک بگیرید. برای از بین بردن نوع سمی آن‌ها حتما باید از یک متخصص کمک بگیرید.

به جز ظاهر بدی که کلونی قارچ‌ها دارد گاهی آسیبی که به پوست می‌زند واقعا جبران ناپذیر است پس در این مقاله باهم می‌خوانیم چطور می‌توانیم از شر قارچ و کپک تشک خلاص شویم!

چند وقت یکبار تشک را تمیز کنیم؟

به محض مشاهده‌ی اولین قارچ یا کپک سریعا آن را باید تمیز کنید ولی به طور کلی توصیه می‌شود وضعیت تشک را هر ماه بررسی کنید. باید بدانید تا زمانیکه قارچ و کپک در حالت اسپور و در محیط گرم و مرطوب تشک باشند و کاملا پاکسازی نشوند دیر یا زود دوباره در جایی از تشک نشانه‌های آن‌ها را می‌بینید پس باید به صورت مداوم و اصولی تشک را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: پاک کردن سریع انواع لکه از روی تشک
 

طریقه‌ی تمیز کردن تشک:

  1. با استفاده از یک جاروبرقی مناسب با مکش بالا تمام سطح و اطراف تشک را به خوبی جارو کنید.
  2. قسمت‌هایی از تشک را که می‌توانید جدا کنید داخل ماشین بیاندازید.
  3. اگر برایتان مقدور است دمای اتاق را کاهش دهید تا اسپورها از بین بروند.
  4. در صورتی که پارچه‌ی تشک سفید است می‌توانید آن را با مایع سفید کننده بشویید . اگر به مواد شیمیایی حساسیت دارید از روغن دانه‌ی کاج که یک روغن طبیعی‌ست اما دقیقا همان ویژگی‌ها را دارد استفاده کنید.
  5. بعد از شستن کامل قسمت‌های تشک آن را در نور مستقیم آفتاب بگذارید.
  6. حتما هفته‌ای یکبار و تا یک ماه این روند را طی کنید تا مطمئن شوید تمام هاگ‌ها از بین رفته اند.
  7. هر بار که از روی تخت از خواب بلند می‌شوید چون در طی خواب احتمالا عرق کرده‌اید باید تشک را با یک محلول ضد عفونی کننده‌ی ضعیف، تمیز کنید.

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است