لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز پخت ماکارون نارگیلی بدون گلوتن تنها با 3 ماده!

تاریخ انتشار : 1401/02/06نویسنده: نیکو مومنیانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 632

این ماکارون‌های نارگیلی بسیار آسان و قابل تغییر هستند و فقط به سه ماده نیاز دارند. آن‌ها ترکیبی ساده از نارگیل شیرین شده، شیر تغلیظ شده‌ی شیرین و طعم دهنده‌ی وانیل هستند. آن‌ها همچنین فاقد گلوتن هستند و این است که این کوکی‌ها را به یک خوراکی ایده‌آل برای کسانی که مراقب مصرف گلوتن خود هستند، تبدیل می‌کند.

اگر سینی فر شما به درستی آماده نشده باشد و نچسب نباشد، این کوکی‌های کوچک و خوشمزه می‌توانند آشفتگی ایجاد کنند؛ بنابراین حتماً روی ورقه‌های پخت را با کاغذ روغنی یا فویل نچسب بپوشانید و برای بهترین نتیجه با استفاده از روغن پخت نچسب اسپری کنید.

مواد اولیه‌ی تشکیل دهنده

  • 2/5 پیمانه نارگیل شیرین شده که به خوبی بسته بندی شده است
  • 1 (140 گرم) قوطی شیر تغلیظ شده
  • 2 تا 3 قاشق چایخوری عصاره‌ی وانیل

طرز تهیه و پخت

1- مواد اولیه را آماده کنید.

2- فر را با دمای 325 درجه‌ی فارنهایت (165 درجه‌ی سانتیگراد) از یک ربع قبل گرم کنید.

3- 2 ورقه پخت را با کاغذ روغنی یا فویل نچسب بپوشانید. کاغذ یا فویل را با روغن پخت نچسب اسپری کنید.

4- در یک ظرف بزرگ، نارگیل، شیر تغلیظ شده و شیرین شده و عصاره‌ی وانیل را با هم ترکیب کنید. به خوبی مخلوط کنید.

5- یک قاشق چای خوری را چرب یا اسپری کنید.

6- خمیر مخلوط نارگیلی را مانند توپ‌های کوچک روی ورقه‌های پخت آماده شده بریزید و حدود 10 سانتی متر بین کوکی‌ها فاصله بگذارید.

7- به مدت 10 تا 12 دقیقه یا تا زمانی که اطراف لبه‌ها کمی قهوه‌ای رنگ شوند، بپزید.

8- بلافاصله کوکی‌ها را روی توری سیمی قرار دهید و اجازه دهید 5 تا 7 دقیقه خنک شوند.

نوش جان! لذت ببرید.

طرز تهیه ماکارون نارگیلی

تفاوت بین شیر تغلیظ شده‌ی شیرین و تبخیر شده چیست؟

شیر تغلیظ شده‌ی شیرین را نباید با شیر تبخیر شده اشتباه گرفت که در برخی کشورها به آن شیر تغلیظ نشده‌ی شیرین گفته می‌شود. تفاوت این دو در میزان قند آن‌ها است. در حالی که شیر تبخیر شده شیرین نشده است، شکر، شیر تغلیظ شده‌ی شیرین را به یک ماده‌ی با ارزش برای پخت تبدیل می‌کند و ماندگاری شیر را افزایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: بستنی رژیمی آووکادو شکلاتی را حتما امتحان کنید


شیر تلغیظ شده شیرین

نحوه‌ی نگهداری از ماکارون نارگیلی

ماکارون نارگیلی را می‌توان در دمای معمولی فضا به مدت یک هفته در ظرف دربسته نگهداری کرد. اگر در یخچال نگهداری می‌شوند، دو هفته و اگر فریز شوند، چندین ماه در حالت یخ زده ماندگاری دارند.

نکات قابل توجه در پخت

اگر شیر تغلیظ شده‌ی شیرین ندارید، می‌توانید با استفاده از خامه‌ی غلیظ و شکر جایگزین مناسبی برای آن تهیه کنید. در یک قابلمه‌ی عمیق، 2/11 پیمانه خامه‌ی غلیظ را با 2/11 پیمانه شکر گرانول مخلوط کنید. تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و مخلوط را به جوش بیاورید و مدام هم بزنید. حرارت را به کم‌ترین درجه کاهش دهید و به مدت 20 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که غلیظ شود، بجوشانید و مرتباً هم بزنید. تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید شیر قبل از استفاده در دستور خنک شود.

اگر متوجه شدید که ماکارون‌ها در هنگام پخت در حال پخش شدن هستند، توپ‌های خمیری نپخته را روی سینی فر برای حدود 20 دقیقه یا تا زمانی که سرد شوند، در یخچال قرار دهید؛ سپس مجدداً به پخت ادامه دهید.

انواع دستور برای پخت ماکارون نارگیلی

یک چهارم قاشق چایخوری یا بیشتر به سلیقه‌ی خود عصاره‌ی بادام را به همراه 2 قاشق چایخوری عصاره‌ی وانیل اضافه کنید.

سطح زیرین ماکارون‌ها را در 1 پیمانه شکلات چیپسی نیمه شیرین ذوب شده آغشته کنید. برعکس بگذارید تا شکلات سفت شود. از طرف دیگر، می‌توانید شکلات ذوب شده را روی ماکارون‌ها برای تزئین بریزید.

ماکارون نارگیلی با شکلات

در حالی که ماکارون‌های نارگیلی ساده هستند و طعم بسیار خوبی دارند، اما می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلف درست کرد. مقداری گردو، فندق یا گردوی بو داده و خرد شده را به مخلوط اضافه کنید و طعم دلپذیری به آن‌ها بدهید. همچنین می‌توانید 2/1 پیمانه مینی چیپس شکلاتی و مقداری آلبالوی خرد شده و آبکش شده را با هم مخلوط کنید. چیپس کره‌ی بادام زمینی و چیپس تافی از دیگر مواد افزودنی خوب هستند. برای تزئین 4/1 تا 2/1 پیمانه ترافل‌های رنگی را برای مطابقت با فصل یا مناسبت مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی نیز اضافه کنید.

برای تهیه‌ی ماکارون شکلاتی، حدود 30 گرم شکلات شیرین نشده را در یک ظرف روی حرارت داغ یا در مایکروویو ذوب کنید. شکلات را داخل نارگیل و شیر تغلیظ شده و شیرین شده بریزید و فقط 1 قاشق چایخوری وانیل اضافه کنید. طبق دستور آن را بپزید. آن‌ها را در پوسته‌ی شکلات سفید ذوب شده یا ترافل‌های رنگی فرو کنید تا جلوه‌ای دو رنگ داشته باشند.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است