لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

6 نکته ماساژ سر برای از بین بردن چین و چروک

تاریخ انتشار : 1401/09/11نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 241

حتی اگر به درستی از پوست خود مراقبت کنید، به متخصصین زیبایی مراجعه کنید و تزریق‌های زیبایی انجام دهید، همه این اقدامات ممکن است برای جوان ماندن صورت شما کافی نباشند. وضعیت ماهیچه‌ها و تاندون‌های گردن و سر نقش مهمی در جوان نشان دادن شما دارند. این موضوع روی رنگ پوست تاثیر می‌گذارد و مشخص می‌کند که آیا ورم، افتادگی پلک، چین و چروک دارید و یا به طور کلی شاداب و خوش حالت به نظر می‌رسید.

ما در بیزاپ تصمیم گرفتیم تا بفهمیم غلاف روی جمجمه چیست و چرا ماساژ سریع و روزانه سر می‌تواند یک اثر لیفتینگ قابل توجه داشته باشد. همچنین، ما لیستی از تمرینات لازم را گردآوری کرده‌ایم که به این موضوع کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی: 10 راه خلاصی از افتادگی پوست صورت

غلاف روی جمجمه یک لایه سخت از بافت فیبری متراکم است که قسمت بالایی جمجمه انسان را می‌پوشاند. پوست سر در طول سال‌ها تحرک کمتری پیدا می‌کند، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و بیشتر به جمجمه وصل می‌شود. این اتفاق ریزجریان خون را کند می‌کند و تاثیری مانند یک کلاه پلاستیکی تنگ را ایجاد می‌کند که روی سر فشار آورده و صورت را پایین می‌آورد. این همان جایی است که افتادگی پلک و چین و چروک‌های عمیق از آن نشأت گرفته و به همین دلیل صورت شکل کلی خود را از دست می‌دهد.

وضعیت سالم پوست سر زمانی است که حرکت داشته باشد، که با ماساژ این ناحیه، پوست سر ترمیم می‌یابد. هر چه پوست سر حرکت بیشتری داشته باشد، چهره جوان‌تر به نظر می‌رسد.

بزرگترین اثرات این ماساژ عبارتند از:
•    تغذیه بهتر فولیکول‌های مو و در نتیجه رشد بهتر مو
•    بهبود گردش خون و تخلیه لنفاوی
•    عادی سازی عملکرد قلب
•    کاهش شدت سردرد
•    ورم کمتر صورت، به خصوص در قسمت بالایی 
•    لیفت طبیعی صورت
•    کمتر مشخص بودن چین و چروک‌ها

1. گرفتن قسمت کناری سر

موها‌ی دو طرف سر را از ریشه، به اندازه 2.5 سانتی‌متر بالاتر از گوش‌ها، بلند کرده و نگه دارید، حرکت پوست سر را احساس کنید و موها را کمی به سمت بالا بکشید. این حالت را نگهدارید. برای افزایش کشش مو و پوست سر، سر را کمی به سمت جلو خم کنید و با دستان خود در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکات دایره‌ای انجام دهید.

مدت زمان: 30-40 ثانیه

2. گرفتن پشت گوش‌ها 

موها را از دو طرف پشت گوش، نزدیکتر به پشت سر، بگیرید، حرکت پوست سر را احساس کنید و کمی موها را به سمت بالا بکشید. این حالت را نگه داشته و سپس با دستان خود حرکات دایره‌ای ملایم را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌ها انجام دهید.

مدت زمان: 30-40 ثانیه

3. گرفتن پیشانی و پشت سر

موهای پشت سر و روی پیشانی (در خط رویش مو) را بگیرید. موها را به آرامی به سمت بالا بکشید، این حالت را نگه دارید و سپس با دستان خود حرکات دایره‌ای را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌ها داشته باشید.

مدت زمان: 30-40 ثانیه

4. از پیشانی به سمت بالا

انگشتان هر دو دست را روی پیشانی، در خط رویش مو، قرار دهید و با فشارهای ملایم و حرکات دایره‌ای به سمت بالا حرکت کنید. به نواحی که احساس درد می‌کنید بیشتر توجه کنید.

مدت زمان: 30-40 ثانیه

5. ماساژ پشت سر

انگشتان هر دو دست را در پشت سر قرار دهید و آن‌ها را به سمت پایین و به سمت گردن بیاورید. کمی فشار داده و حرکات دایره‌ای انجام دهید. به نواحی که احساس درد می‌کنید توجه بیشتری داشته باشید.

مدت زمان: 30-40 ثانیه

6. تخلیه لنفاوی

دست‌ها را مشت کرده و روی استخوان‌های کناری پشت سر قرار دهید. سپس آن ناحیه را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.

مدت زمان: 30-40 ثانیه

این ماساژ را می‌توانید در طول روز انجام دهید، اما بهترین زمان برای انجام آن درست پس از بیدار شدن از خواب است‌– در حالت نشسته یا ایستاده.

در بخش نظرات زیر به ما بگویید که چقدر این نکات ماساژ را دوست داشتید!


بهترین و نزدیکترین پزشکان و مشاوران شهر و محله تان را در بیزاپ پیدا کنید

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است