لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

8 غذای سالم‌که در واقع می‌تواند برای شما مضر باشد

تاریخ انتشار : 1401/06/16نویسنده: محمد اوجاقیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 167

تغذیه سالم به موضوع آگاهی برمی‌گردد. متأسفانه، صنایع غذایی با قرار دادن تبلیغات و برچسب‌های گمراه‌کننده بر روی مواد غذایی ، گاهی اوقات تشخیص مواد غذایی سالم از غیر سالم را، سخت‌تر کرده است.

ما در بیزآپ ، بررسی کرده‌ایم که کدام غذاها برای سلامتی شما مضر هستند، علیرغم این‌که سالم به نظر می‌رسند. همچنین در آخر به غذاهای سمی طبیعی که باید پخته شوند تا قابل خوردن باشند، اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: 8 غذای سالم که نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد

آب میوه‌ها

آب میوه‌ها 

چند دهه سالی‌ست که آب میوه‌های صنعتی و اسموتی‌ها جایگزین میوه‌های معمولی شده‌اند. این‌ها نه تنها حاوی قند موجود در  نوشابه هستند، بلکه فاقد ویتامین و کالری می‌باشند و انرژی لازم را تامین نمی‌کنند. به جای این‌ها می‌توانید از میوه‌های معمولی بخورید. اگر واقعاً آب‌میوه دوست دارید، آن را در خانه درست کنید، اما به یاد داشته باشید که  هنوز هم حاوی قندهای بسیار بیشتری نسبت به میوه معمولی است.

شیر

برخلاف آنچه ما به آن اعتقاد داریم، شیر و محصولات لبنی برای رژیم‌ غذایی ما ضروری نیستند. اگرچه شیر حاوی کلسیم قابل جذب و ویتامین د است، اما اگر مقدار زیادی از آن بنوشید، احتمالاً از کالری مورد نیاز برای یک روز فراتر می‌روید. و اگر بالغ هستید و منظم گوشت و تخم مرغ می‌خورید، ممکن است در معرض خطر باشید. به جای مصرف زیاد شیر می‌توانید منابع دیگری از ویتامین د، پروتئین و کلسیم استفاده کنید که به شما در غنی‌سازی رژیم غذایی بدون دریافت کالری از شیر کمک کند.

نوشابه های رژیمی بدون قند

نوشابه های رژیمی بدون قند

نوشابه در حال حاضر به خاطر قند زیاد موجود در آن بعنوان یک نوشیدنی سالم تلقی نمی‌شود. بنابراین صنعت غذا به این موضوع واکنش نشان داد و گزینه‌های بدون قند و کم‌کالری‌تری را ارائه کرد. اما محتوای فسفات موجود در این نوشابه‌ها می‌تواند به تعادل مواد معدنی در استخوان‌های شما در صورت بالا بودن دوز مصرف آسیب برساند و باعث خستگی مفرط شود و برای این‌که بیدار بمونید باید بیشتر بنوشید . ما توصیه می‌کنیم در عوض آب یا یک فنجان قهوه بنوشید و حتی می‌توانید یک فنجان چای بدون شکر نیز جایگزین آن بکنید و اگر میل به چیزهای شیرین دارید، میوه بخورید.

ماهی قزل‌آلا پرورشی

ماهی قزل‌آلا پرورشی 

ماهی سالمون منبع خوبی از چربی‌های سالم و امگا 3 است. متأسفانه ماهی قزل‌آلا پرورشی حاوی مقدار زیادی آفت‌کش است که برای سلامتی انسان مضر است. اگرچه کشورهای مختلف به کنترل خوراک و آفت‌کش‌های جدید برای مزارع پرورش ماهی پایبند بوده‌اند ، اما افزایش تقاضا منجر به رشد غلظت ماهی‌های پرورشی شده است که به نوبه خود محیط مناسبی را برای شپش‌های دریایی ایجاد می‌کند. پرورش دهندگان ماهی در تلاش خود برای مبارزه با شپش، استفاده از مواد شیمیایی را افزایش داده‌اند. اگر نمی‌خواهید مصرف ماهی قزل آلا را متوقف کنید، از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. ماهی قزل آلا وحشی نیز لزوماً سالم نیست.در این زمینه می‌توانید به صورت آنلاین تحقیق کنید که کدام مزرعه پرورش ماهی مناسب است.

ماهی تن

 بنا بر گفته محققان اسپانیایی ماهی‌تن به دلیل سطوح بالای فلز جیوه به هیچ وجه برای کودکان زیر 10 سال و زنان باردار توصیه نمی‌شود. چرا که این فلز می‌تواند باعث بیماری‌های عصبی، گوارشی یا سیستم ایمنی شود. به جای مصرف آن می‌توانید از ماهی‌های محلی استفاده کنید.

گرانولا

بسته به دستور پخت مورد استفاده، گرانولا به دلیل دوز بالای قند موجود در آن بسیار ناسالم است. بیشتر اوقات، میوه‌های خشک اضافه شده محتوای قند آن را  بیشتر می‌کند. اگرچه گرانولا به خودی خود مضر نیست، اما قند موجود در آن می‌تواند سلامت شما را تهدید کند. عسل مورد استفاده در آن‌ها توسط مارک‌های تجاری نیز می‌تواند بسیار فرآوری شود که اغلب حاوی شیرین‌کننده‌های پنهان یا حتی شربت ذرت است. گرانولای خود را بدون شکر و عسل با کیفیت در خانه درست کنید. اگر گرانولای تجاری را ترجیح می‌دهید، اطلاعات تغذیه‌ای آن را بررسی کنید تا از افزودنی‌های تقلبی با قند بالا اجتناب کنید. صرف نظر از اینکه خانگی است یا نه، به سهم خود قانع باشید.

نان سبوس دار

نان بسیار پر کالری است. ویتامین و حتی فیبر کمتری دارد. نان سفید حاوی حداکثر 3 گرم شکر در هر برش است، اما در نان سبوس‌دار صنعتی از قند بیشتری برای پوشاندن تلخی آرد گندم استفاده می‌شود. نان در مقادیر متوسط ​​مکمل خوبی برای رژیم غذایی شما است. در عوض می‌توانید از نانوایی‌های محلی نان سالم بخرید، به خصوص اگر سبوس‌دار هم باشد، بهتر است.

روغن زیتون

روغن زیتون شاید یکی از سالم‌ترین روغن‌هایی باشد که می‌توانید مصرف کنید. متأسفانه، وقتی مردم در مورد روغن زیتون صحبت می‌کنند، اغلب فراموش می‌کنند که بیشتر این فواید از روغن‌ زیتون دست‌ نخورده و طبیعی ناشی می‌شود نه صنعتی. بطری‌های با برچسب «روغن زیتون خالص» حاوی روغن فرآوری شده‌ای است که ماندگاری بیشتری دارد، همچنین دارای مواد مغذی کمتر و مملو از مواد شیمیایی می‌باشد. مصرف خود را به 3 قاشق غذاخوری در روز محدود کنید و سعی کنید روغن زیتون بکر و دست نخورده بخرید.

غذاهایی که بدون پخته شدن سمی هستند

ما تاکنون در مورد غذاهایی صحبت کرده‌ایم که می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد بدون این‌که متوجه شویم. اما برخی از رایج‌ترین غذاهایی که می‌خوریم در واقع به همان اندازه خطرناک هستند، اگر به درستی پخته نشوند. به عنوان مثال، جوز هندی اگر به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند باعث توهم شود. روغن‌های پوسته بادام زمینی می‌توانند مانند گیاهان و جوانه‌های سیب‌زمینی واکنش‌های آلرژیک فوری ایجاد کنند . کاساوا، یک عنصر رایج در آفریقا و آسیا، حاوی سیانید ، یک سم مرگبار است. باید بجوشد تا قابل خوردن باشد.

آیا غذاهای دیگری می‌شناسید که یالم به نظر می‌رسند اما در واقع خطرناک‌اند؟ چگونه سطح آگاهی از غذا عادات شما را تغییر داده است؟ در نظرات به ما اطلاع دهید و نکات مفیدی را با سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است