لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

8 ماساژ خانگی برای کاهش دردهای بدن

تاریخ انتشار : 1401/06/17نویسنده: فاطمه عالمیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 196

یک ماساژ خوب می‌تواند به آرامش کل بدن کمک کند و حالتان را خوب کند. یک مطالعه نشان داده است که ماساژ می‌تواند درصد بازسازی فیبرهای عضلانی را افزایش دهد و به بهبود روحیه شما نیز کمک می‌کند. ماساژ درمانی به‌عنوان یک روش کمک‌کننده برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. چندین راه آسان و ایمن برای استفاده از ماساژ خانگی برای شل کردن عضلات و کاهش استرس روزمره وجود دارد.
ما در بیزاَپ، یک لیست از تکنیک‌های ماساژ درمانی تهیه‌کرده‌ایم که هرکسی می‌تواند به‌راحتی در خانه انجام دهد تا درد و گرفتگی ناشی از فعالیت‌های روزمره یا فشار و اضطراب را کاهش دهد. آماده‌اید کمی ریلکس کنید؟

مطلب پیشنهادی: 7 تکنیک ماساژ برای داشتن شکم تخت

1. ماساژ دادن لثه برای کاهش درد و از بین بردن باکتری‌ها

1. ماساژ دادن لثه برای کاهش درد و از بین بردن باکتری‌ها


روش انجام:

با استفاده از انگشت اشاره تمیز لثه‌های خود را از پایین به بالا ماساژ دهید. با استفاده از حرکات دورانی این کار را انجام دهید و کمی فشار وارد کنید.
به‌جای استفاده از انگشت، می‌توانید از واترجت نیز استفاده کنید. در این صورت، آب باید گرم باشد تا بافت لثه نرم شود. دستگاه را روشن کرده و با فشار معمولی روی لثه‌های خود بمالید.
در هر دو مورد، باید کمی فشار را احساس کنید. هر وقت احساس درد کردید، آن را متوقف کنید.
2. ماساژ پا با توپ تنیس برای کاهش درد


2. ماساژ پا با توپ تنیس برای کاهش درد


روش انجام:
در یک وضعیت راحت روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را روی زمین بگذارید. یک توپ تنیس یا یک توپ ماساژ را زیر پای خود قرار دهید و شروع به حرکت دادن آن کنید. توپ را از پاشنه تا انگشتان جلو و عقب کنید. چند دقیقه تکرار کنید و سپس با پای دیگر نیز انجام دهید.
اگر در ناحیه خاصی احساس درد کردید، سعی کنید توپ را به‌صورت دایره‌های کوچک در آن نقطه بچرخانید.
همچنین می‌توانید این ماساژ را در حالت ایستاده نیز انجام دهید تا فشار بیشتری وارد شود.


3. ماساژ کمر با استفاده از توپ تنیس برای کمردرد

3. ماساژ کمر با استفاده از توپ تنیس برای کمردرد

روش انجام:

پشت به دیوار بایستید و یک توپ تنیس یا یک توپ مخصوص ماساژ را بین دیوار و قسمت پایین کمر خود قرار دهید. بدن خود را به چپ و راست و سپس به بالا و پایین حرکت دهید تا هرگونه فشار و گرفتگی در ناحیه کمر کاهش پیدا کند.
تا جایی که برایتان مقدور است از فشار آوردن نترسید.
برای کمردرد، می‌توانید روی دو توپ تنیس که در یک جوراب بسته‌شده‌اند، دراز بکشید تا به ستون فقرات و کمر خود فشار وارد کنید. به‌جای حرکت دادن بدنتان، توپ‌ها را به نقطه دیگری ببرید و فقط چند لحظه روی آن بمانید.

4. ماساژ تخلیه لنفاوی برای کاهش تورم و فشار در سر و گردن

4. ماساژ تخلیه لنفاوی برای کاهش تورم و فشار در سر و گردن

روش انجام:

ابتدا دستان خود را به‌صورت ضربدری روی‌هم بگذارید و انگشتان میانی را در قسمت داخلی استخوان ترقوه قرار دهید. به‌آرامی دستان خود را روی استخوان ترقوه حرکت دهید و 50 تا 100 بار به‌آرامی ضربه وارد کنید (هر 2 ثانیه یک ضربه).
حرکت دیگر این است که کف دست خود را در دو طرف گردنتان قرار دهید - انگشت کوچک را در پشت گوش قرار داده و به‌آرامی به سمت پایین حرکت دهید. 50 بار تکرار کنید و سپس این حرکت را در پشت گردنتان نیز انجام دهید.
حرکت آخر این است که دستانتان را طوری قرار دهید که گوش شما بین انگشت حلقه و انگشت میانی قرار گیرد. انگشتان شما باید علامت V را ایجاد کنند. 50 بار به‌آرامی انگشتانتان را به سمت پایین بکشید.

5. ماساژ شکم بعد از هر وعده غذایی برای هضم بهتر

5. ماساژ شکم بعد از هر وعده غذایی برای هضم بهتر

روش انجام:

پس از هر وعده غذایی، کمی زمان بگذارید و دراز بکشید. ابتدا با یک دست شکم خود را بمالید و سپس از هر دو دست خود استفاده کنید.
کف دستتان به‌صورت دورانی و در جهت عقربه‌های ساعت روی شکم خود حرکت دهید. این کار به فرآیند هضم کمک می‌کند.
همچنین می‌توانید دست‌های خود را گرم کنید و روی شکم کودکتان بکشید. این کار به کاهش درد شکمی و نفخ کمک خواهد کرد.

6. ماساژ دست و مچ برای کاهش درد

6. ماساژ دست و مچ برای کاهش درد

روش انجام:
دست چپتان را روی مچ دست چپ خود قرار دهید، طوری که انگار می‌خواهید نبض خود را بگیرید. ابتدا از یک طرف به طرف دیگر شروع به واردکردن فشار کنید و سپس این کار را از پایین به بالای کف دست خود انجام دهید؛ و درنهایت، به‌صورت دورانی در داخل کف دستتان فشار وارد کنید.
حالا به سراغ انگشتان بروید. سعی کنید هر انگشت را از پایین تا نوک انگشتان ماساژ دهید. چند بار تکرار کنید و سپس هر انگشت را به‌آرامی بکشید تا مفصل کشیده شود.
این کار را با دست دیگر نیز انجام دهید.

7. باز کردن سینوس‌ها با ماساژ بینی

7. باز کردن سینوس‌ها با ماساژ بینی

روش انجام:
از انگشتان خود استفاده کنید تا فشار ناحیه بالای بینی را کاهش دهید. از نقطه فشار روی خط ابرو شروع به ماساژ کنید. چند بار این کار را تکرار کنید.
سپس ماساژ دادن را از بالای بینی به سمت چشم‌ها ادامه دهید.
به‌عنوان آخرین تکنیک، می‌توانید با استفاده از انگشت شست دایره‌هایی روی استخوان گونه خود ایجاد کنید.

8. با استفاده از یک چوب یا خودکار عضلات جونده فک را تمرین دهید و از درد فک رهایی پیدا کنید

8. با استفاده از یک چوب یا خودکار عضلات جونده فک را تمرین دهید و از درد فک رهایی پیدا کنید

یک چوب یا یک مداد یا خودکار بردارید. آن را با دندان بگیرید و شروع به حرکت فک خود از یک طرف به طرف دیگر کنید. این حرکت را چند بار تکرار کنید تا زمانی که انجام آن برایتان راحت شود. سپس می‌توانید آن را با یک چوب یا خودکار بزرگ‌تر، مثلاً با یک ماژیک، تکرار کنید.
تمرین دیگر این است که به‌جای حرکت به پهلو، فک خود را به سمت جلو حرکت دهید تا زمانی که دندان‌های بالایی پشت دندان‌های پایینی قرار گیرند.
برای رهایی از تنش بعد از یک روز طولانی چه می‌کنید؟ راهکارهایتان را برای تسکین درد و رفع گرفتگی با ما در میان بگذارید


بهترین و نزدیک ترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است