لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

۷ ترفند موثر خانگی برای تمیز کردن حمام

تاریخ انتشار : 1401/04/18نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 674

به‌جای اتلاف وقت و شستن حمام در هر خانه‌تکانی، می‌توانید آن را در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تمیز کنید. فقط باید چند ترفند کوچک را یاد بگیرید. خبر خوب! لازم نیست راه دوری بروید، اکثر چیزهایی که برای برق انداختن حمام نیاز است، در خانه دارید.

سایت بیزاپ ۷ ترفند را با شما به اشتراک می‌گذارد که زحمت نظافت حمام را کم می‌کند.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ راهکار عالی برای این که همیشه حمامتان تمیز باشد!

۱. از روغن درخت چای استفاده کنید

روغن درخت چای دارای فواید متعددی است، اما مهم‌تر از همه، دارای خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی است. به همین دلیل است که استفاده از آن در حمام، ایده‌ای عالی است. کمی روغن درخت چای به جوش شیرین اضافه کنید و سینک خود را به‌خوبی بسابید. این روغن به‌راحتی کپک و باکتری را از بین می‌برد و درخشش اولیه سینک شما را بازمی‌گرداند.

۲. از فوم اصلاح برای تمیزکردن آینه‌ها استفاده کنید

برای جلوگیری از بخار گرفتن آینه‌ها بعد از دوش گرفتن، کافی است مقداری کف اصلاح روی آن‌ها بمالید. بگذارید ۱ دقیقه بماند و آن را با یک حوله خشک پاک کنید. همچنین برای محافظت آینه‌ها در برابر اثر انگشت، این ترفند بسیار عالی عمل می‌کند.

۳. برای تمیزکردن کاشی‌ها از سرکه استفاده کنید

می‌توانید به‌راحتی و بدون استفاده از محصولات گران‌قیمت از شر کاشی‌های زرد خلاص شوید. فقط از سرکه استفاده کنید، زیرا اثر پاک‌کنندگی قوی دارد. ۱/۲ فنجان سرکه سفید را با آب گرم مخلوط کنید. کاشی‌ها را کامل بسابید.

بااین‌حال، مراقب باشید  سنگ مرمر را با آن تمیز نکنید، در غیر این صورت، اسیدها به آن آسیب می‌رسانند.

۴. از روزنامه برای پاک‌کردن درهای شیشه‌ای حمام استفاده کنید

اگر پارچه میکروفایبر ندارید، از روزنامه‌ استفاده کنید. نه‌تنها اثر الیاف باقی نمی‌ماند، بلکه پاک‌کنندگی خوبی دارد. بعلاوه می‌توانید از ترکیب سرکه سفید و روزنامه استفاده کنید تا شیشه‌ها را بی‌نقص تمیز کنید.

۵. از خمیردندان برای پاک‌کردن کفاب صابون استفاده کنید

از خمیردندان برای پاک‌ کردن کفاب صابون استفاده کنید 

کمی خمیردندان را روی اسفنج بمالید و کفاب صابون را با آن بادقت بسابید. همچنین می‌توان از خمیردندان برای جلا دادن شیرها استفاده کرد. با ‌پارچه خمیردندان را به شیر بمالید و سپس با آب بشویید. معمولاً برای هر نوع محصولی از جنس کروم، این روش کارآمد است.

حتماً گاهی از این ترفند استفاده کنید زیرا ساینده‌های خمیردندان قادرند روکش این محصولات را جلا دهند.

۶. از روغن بچه برای براق کردن وسایل استفاده کنید

مقداری روغن را روی پارچه بریزید و آن را روی وسایل، سَردوشِ حمام و حتی کاسه توالت خود بمالید. به‌این‌ترتیب، این وسایل ‌برق می‌افتند و از شر اثر انگشت خلاص می‌شوید.

۷. یک نمکدان را که درونش جوش شیرین ریخته‌اید در نزدیکی توالت خود قرار دهید

فقط قبل از استفاده از توالت، مقداری جوش شیرین داخل آن بپاشید. این کار باعث می‌شود لازم نباشد مرتباً کاسه توالت را تمیز کنید. علاوه بر این، می‌توانید از آن برای باز کردن گرفتگی توالت نیز استفاده کنید. از ۱ فنجان جوش شیرین و ۲ فنجان سرکه استفاده کنید و بعد از ۳۰ دقیقه گرفتگی توالت برطرف می‌شود.

کدام‌یک از ترفندهای بالا را امتحان کرده بودید؟ آیا ترفند دیگری برای برق انداختن حمام می‌شناسید؟

 


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است