لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

۱۰ ترفند خانگی ساده برای آسانتر کردن کارهای روزمره

تاریخ انتشار : 1401/04/25نویسنده: صادق مالکیزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 444

یک ترفندِ نظافت به‌تنهایی می‌تواند ما را از دشواری و سردرگمی نجات دهد. اگر بدانید چگونه تمامِ کارهای خانه را ظرف مدت کوتاهی (مثلاً ۳۰ دقیقه) انجام دهید، قطعاً حس رهایی خواهید کرد. دیگر لازم نیست برای خرید کالاهای خانگی گران وقت هدر دهید یا برای تمیز نکردن خانه بهانه بیاورید.

ما در وب‌سایت بیزاپ به شما ترفندهایی را آموزش می‌دهیم که به‌راحتی، بسیاری از کارهای خانه را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:  4 نکته چیدمان برای آسان شدن نظافت خانه

۱. اول تهِ نان را ببرید

۱. اول تهِ نان را ببرید 

اگر در ابتدا لایه رویی نان را ببرید ممکن است کل نان را خراب شود (مخصوصاً وقتی تازه است). در عوض، سعی کنید لایه زیرین نان را ببرید تا شکل نان را حفظ کنید. نان را برگردانید یا به پهلو بخوابانید.

۲. پُرس غذا را با دستان خود اندازه بگیرید

۲. پُرس غذا را با دستان خود اندازه بگیرید 

اگر ترازو ندارید، نگران نباشید، می‌توانید این کار را با دستان خود انجام دهید. ۲ مشت برابر با ۱ فنجان، یک انگشت برابر با ۱ قاشق چای‌خوری و ۱ قاشق غذاخوری برابر با نوک انگشت شست تا انتهای آن است. اولین بند انگشتی که به نوک انگشت کوچک شما می‌رسد، برابر  است با واحد «یک‌بند انگشت».

۳. هنگام شستن زمین از ۲ سطل استفاده کنید

۳. هنگام شستن زمین از ۲ سطل استفاده کنید 

اگر می‌خواهید فرایند طاقت‌فرسای شستن کف را تسریع کنید، از دو سطل استفاده کنید. اولی را با آب تمیز پر کنید و دومی را خالی بگذارید. آب کثیف را در سطل دوم تخلیه کنید. به این صورت، آب سطل اول تمیز می‌ماند و مجبور نخواهید بود برای تعویض آب به این‌طرف و آن طرف بدوید. علاوه بر این، کثیفی در اطراف پخش نخواهد شد.

 ۴. از سرکه سفید برای ازبین‌بردن لکه روی لیوان خود استفاده کنید

لیوان خود را با سرکه و آب به نسبت مساوی پر کنید. بگذارید چند دقیقه خیس بخورد، سپس لیوان خود را کاملاً بسابید و در نهایت با آب گرم بشویید. برای نتیجه بهتر می‌توانید مقداری نمک نیز اضافه کنید.

۵.  روی لامپ‌ها بوگیر (خوشبوکننده) بریزید

اگر می‌خواهید اتاقتان در تمام طول روز عطر مطبوعی داشته باشد، مقداری خوشبوکننده به لامپ خنک بزنید. بعداً، وقتی چراغ‌ها را روشن می‌کنید، لامپ گرم می‌شود و بو را در اتاق پخش می‌کند.

۶. از روغن‌ برای پاک‌کردن باقی‌مانده برچسب استفاده کنید.

 ۶. از روغن‌ برای پاک‌ کردن باقی‌ مانده برچسب استفاده کنید

برچسب‌ها را می‌توان به‌راحتی با روغن‌ پاک کرد و اعتقاد بر این است که روغن نارگیل برای این‌گونه مواردی عالی است. قبل از اینکه شیشه‌ را بسابید، بگذارید چند دقیقه در آب داغ خیس بخورد، سپس مقداری روغن روی برچسب بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. سپس روغن و برچسب را بسابید.

 ۷. از نی‌های پلاستیکی برای صاف ایستادن گل‌ها استفاده کنید

خواه‌ناخواه، هر گلی بعد از چند روز خم یا پژمرده می‌شود. برای جلوگیری از آن، از نی‌های پلاستیکی به‌عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید. آنها را دور ساقه‌ها قرار دهید. حتی گل‌ها را بااحتیاط به نی‌ها ببندید. به‌این‌ترتیب، هم در آب می‌مانند و هم صاف می‌ایستند.

۸. در جاروبرقی دارچين‌ بریزید تا از شر بوی بد خلاص شوید

۸. در جاروبرقی دارچين‌ بریزید تا از شر بوی بد خلاص شوید 

اگر بعد از جاروبرقی اتاقتان بوی بدی می‌دهد، ممکن است دلیل آن جاروبرقی شما باشد. برای ازبین‌بردن بوی نامطبوع، نصف قاشق غذاخوری دارچین را در کیسه جاروبرقی قرار دهید. پس از آن، جاروبرقی را روشن کنید.  نه‌تنها اتاق شما خوشبو می‌شود، بلکه از باکتری‌های مضر نیز در امان می‌ماند.

۹. لامپ شکسته را با سیب‌زمینی در بیاورید

برای محافظت از دستان خود هنگام بیرون آوردن لامپ شکسته، از سیب‌زمینی هم اندازه لامپ استفاده کنید. مطمئن شوید که برق لامپ روشن نیست. سیب‌زمینی را از وسط نصف کنید، خشک کنید و آن را داخل لامپ شکسته فشار دهید. حالا سیب‌زمینی را بچرخانید و لامپ شکسته را بیرون بیاورید.

۱۰. لکه‌های روغنی را با پودر بچه پاک کنید

روغن اضافی را پاک کنید و بلافاصله مقداری پودر بچه روی لکه‌ها بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه روی روغن بماند. سپس با قاشق یا انگشت، پودر را پاک کنید.

 

آیا ترفندی می‌شناسید که زمان نظافت را کاهش دهد؟ کدام یک از موارد بالا را قبلاً امتحان کرده‌اید یا در آینده امتحان خواهید کرد؟

 


                             بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است