لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

شانزده ترفند خانه داری ساده و ارزان برای تمیز کردن خانه

تاریخ انتشار : 1401/04/14نویسنده: ثمین آقا بالاییزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 749

اگر شما یک شِرِک واقعی (شخصیت کارتونی) نباشید، یک لایه کامل از گردوغبار، چربی و لکه در خانه شما هیچ جذابیتی به آن نمی‌افزاید؛ اما تمیز کردن خانه به این معنی نیست که باید روز خود را به بالا رفتن از مکان‌های صعب‌العبور بگذرانید یا انگشتان خود را به سطوح مالیده و سعی کنید آشپزخانه خود را تمیز کنید. خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، تنها چیزی که نیاز دارید کمی زرنگی است، برای مثال، یک صابون ساده می‌تواند یک خوشبوکننده عالی برای کشوهای شما باشد!

تیم بیزاَپ  زمانی را دوست دارد که همه‌چیز در اطرافتان مرتب باشد و ما یکسری نکات گران‌بها را داریم که تقریباً هیچ هزینه‌ای ندارند و به ما کمک می‌کنند تا به‌راحتی روند تمیز کردن را تسهیل کنیم. آن‌قدر مشتاقیم که دیگر نمی‌توانیم منتظر به اشتراک گذاشتن آن‌ها و یک جایزه کوچک با شما باشیم!

بیشتر بخوانید:  با 5 مرحله شگفت انگیز هر چیزی را مرتب کن!

1. لکه‌های آب سخت را با استفاده از سرکه از روی شیر آب پاک کنید

1. لکه‌ های آب سخت را با استفاده از سرکه از روی شیر آب پاک کنید 

لکه‌های آب سخت روی شیر آب باعث تولید باکتری شده و زشت به نظر می‌رسد. در اینجا کاری که باید برای تمیز کردن آن‌ها انجام دهید این است: یک دستمال‌کاغذی را در سرکه خیس کنید. آن را دور شیر آب بپیچید. بگذارید 30 تا 60 دقیقه خیس بخورد.

2. با استفاده از اتو لکه سخت را از روی فرش پاک‌کنید

2. با استفاده از اتو لکه سخت را از روی فرش پاک‌ کنید 

شما به این موارد نیاز دارید: آمونیاک، آب داغ، یک بطری اسپری دار، یک دسته حوله تمیز و سالم، یک اتو.

حال چه باید کرد؟ اتوی خود را از قبل گرم کنید؛ یک سهم آمونیاک و یک سهم آب داغ را مخلوط کنید. مخلوط را روی لکه فرش اسپری کنید و یک حوله تمیز روی آن قرار دهید. اتو داغ را روی حوله قرار دهید و به‌آرامی آن را حرکت دهید. این کار برای جلوگیری از آویزان شدن فرش انجام می‌شود. مقدار بیشتری از مخلوط را روی لکه اسپری کنید و این کار را تکرار کنید. بسته به‌سختی پاک کردن لکه، ممکن است به چند حوله دیگر نیاز داشته باشید.

3. بالش‌های زرد قدیمی خود را به‌راحتی سفید کنید

3. بالش‌ های زرد قدیمی خود را به‌ راحتی سفید کنید 

بالش‌های زرد زشت به نظر می‌رسند و هیچ‌کس نمی‌خواهد روی آن بخوابد. خوشبختانه، روشی وجود دارد که می‌توانید برای نجات آن‌ها استفاده کنید. شما به پودر لباسشویی، پودر شوینده ماشین ظرف‌شویی و بوراکس نیاز دارید.

چه باید کرد؟ بررسی کنید که آیا بالش شما قابل شستشو است یا خیر، سپس روبالشی یا محافظ بالش را جدا کنید. یک قابلمه بزرگ آب را به جوش بیاورید، 1 فنجان پودر لباسشویی، 1 فنجان پودر شوینده ماشین ظرف‌شویی و 1/2 فنجان بوراکس را با آن مخلوط‌کنید. هم بزنید تا همه‌چیز حل شود. این مخلوط را در ظرفی بزرگ که بتوانید بالش‌هایتان را در آن خیس کنید و 1 فنجان سفیدکننده بریزید. اجازه دهید بالش‌های شما به مدت 30 دقیقه در این مخلوط خیس بخورد. فراموش نکنید که آن‌ها را تا نیمه برگردانید. سپس بالش‌ها را در یک چرخه کامل شستشو در ماشین لباسشویی قرار دهید.

4. از مکعب‌های سرکه/لیمو یخ‌زده استفاده کنید تا بوی زباله‌های خود را از بین ببرید

4. از مکعب‌ های سرکه/لیمو یخ‌ زده استفاده کنید تا بوی زباله‌ های خود را از بین ببرید 

این تکه‌های یخ زباله‌های شما را تمیز نگه می‌دارد و به از بین بردن بوی نامطبوع کمک می‌کند. چه باید کرد: یک تکه کوچک لیمو را در هر قالب یخ بریزید، سپس آن‌ها را با سرکه سفید پرکنید و فریز کنید. چند مکعب یخ‌زده را در زباله‌دانی خود بریزید.

5. ماشین ظرف‌شویی خود را تمیز نگه‌دارید

5. ماشین ظرف‌ شویی خود را تمیز نگه‌ دارید 

ماشین‌های ظرف‌شویی نیز باید هر از چند گاهی تمیز شوند. تکه‌های غذا، چربی و کف صابون می‌توانند باکتری‌های مضر، ظاهر و بوی بد در آن‌ها ایجاد کنند و کارایی آن‌ها را کاهش دهند. سرکه سفید و جوش‌شیرین چربی‌ها را از بین می‌برد و ماشین ظرف‌شویی شما را ضدعفونی می‌کند.

چه باید کرد؟ قفسه پایینی ماشین ظرف‌شویی خود را بیرون بکشید، قسمت تخلیه را بررسی کنید و تکه‌های سفت غذا را در صورت وجود خارج کنید. یک کاسه قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی را با سرکه سفید پرکنید و آن را روی قفسه بالایی ماشین ظرف‌شویی خود قرار دهید. از گرم‌ترین تنظیم آب استفاده کنید و آن را در یک چرخه اجرا کنید. پس از اتمام چرخه، مقدار زیادی جوش‌شیرین را در اطراف آن بپاشید و آن را در یک چرخه کوتاه (با آب داغ) اجرا کنید. اگر در ماشین ظرف‌شویی شما کپک وجود دارد، 1 فنجان سفیدکننده به اطراف آن اضافه کنید و آن را در یک چرخه کوتاه (با آب داغ) اجرا کنید.

 اگر داخل ماشین ظرف‌شویی شما از جنس استیل ضدزنگ است، از سفیدکننده استفاده نکنید. سفیدکننده می‌تواند آن را زنگ بزند!

6. لباس‌های خود را بدون استفاده از سفیدکننده سفید کنید 

آیا رنگ سفید شما خاکستری یا زرد به نظر می‌رسد، اما دوست ندارید از سفیدکننده استفاده کنید؟ خوب، یک جایگزین وجود دارد. شما به آب، آب‌لیمو و پراکسید هیدروژن نیاز دارید. چه باید کرد: 12 فنجان آب، 1/4 فنجان آب‌لیمو و 1 فنجان پراکسید هیدروژن را در یک ظرف بزرگ مخلوط‌کنید سپس 2 فنجان از مخلوط را به هر بار لباسشویی اضافه کنید.

7. به سر دوش خود حمام سرکه بدهید

7. به سر دوش خود حمام سرکه بدهید

برای تمیز کردن منظم، یک کیسه پلاستیکی با سرکه را به سر دوش بچسبانید و بگذارید 30 تا 60 دقیقه خیس بخورد.

دو بار در سال سر دوش را جدا کرده و تمام قسمت‌های آن را در سرکه خیس کنید تا باکتری‌ها ضدعفونی و از بین بروند.

8. اجاق شیشه‌ای را با حداقل ماده شستشو تمیز کنید

می‌ترسید در حین تمیز کردن اجاق‌گاز شیشه‌ای خود به آن آسیب برسانید؟ سپس جوش‌شیرین روز شما را نجات می‌دهد! شما به یک کاسه آب گرم، مایع ظرف‌شویی، جوش‌شیرین و یک دستمال تمیزکننده نیاز دارید. چه باید کرد؟ یک کاسه را با آب داغ پرکنید و آن را با مقداری مایع ظرف‌شویی مخلوط‌کنید، سپس پارچه را در ظرف خیس کنید. مقدار زیادی از جوش‌شیرین را به اجاق‌گاز بمالید. نیمی از آب را از پارچه صابونی داغ خود بگیرید و آن را با جوش‌شیرین روی اجاق‌گاز قرار دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند. به‌آرامی به‌صورت دایره‌ای پاک‌کنید.

این روش برای هر سطح شیشه‌ای مفید است و می‌توانید از آن برای تمیز کردن درب شیشه‌ای اجاق‌گاز نیز استفاده کنید.

9. پره‌های پنکه گردوخاکی را با استفاده از روبالشی تمیز کنید تا کل اتاق شما به هم نریزد!

تمیز کردن پره‌های پنکه گردوخاکی ممکن است سخت باشد و همچنین این احتمال وجود دارد که گردوغبار را در تمام اتاق خود پخش‌کنید. نگران نباشید، در اینجا یک راه‌حل برای شما وجود دارد: یک نردبان را بردارید، یک روبالشی قدیمی بردارید و فقط هر تیغه فن را پاک‌کنید. روبالشی به شما کمک می‌کند تا گردوغبار را بدون اینکه اجازه دهید همه‌جا بریزد بگیرید.

10. مشعل‌های اجاق‌گاز خود را بدون لک تمیز کنید

برای این کار به یک کیسه زیپ‌دار، گالن و آمونیاک نیاز دارید. چه باید کرد: مقداری آمونیاک داخل کیسه زیپلاک بریزید، قسمتی از اجاق‌گاز را در آن قرار دهید و آن را ببندید. این کار را با سایر قسمت‌های کثیف تکرار کنید. بگذارید کیسه‌ها یک‌شب بماند. صبح روز بعد متوجه خواهید شد که چربی‌ها در کیسه شناور است! قسمت‌های کثیف را از کیسه خارج کرده و با یک اسفنج صابونی بشویید.

11. برای تمیز کردن لبه کاسه توالت از دستمال‌کاغذی و سرکه سفید استفاده کنید

11. برای تمیز کردن لبه کاسه توالت از دستمال‌ کاغذی و سرکه سفید استفاده کنید 

لبه کاسه توالت شما گاهی اوقات می‌تواند واقعاً سخت باشد! در اینجا راه‌حلی وجود دارد که کار را آسان‌تر می‌کند. به سرکه سفید و دستمال‌کاغذی نیاز دارید. چه باید کرد: دستمال‌کاغذی را در سرکه خیس کنید. حوله‌ها را زیر لبه کاسه توالت خود قرار دهید. بگذارید چند ساعت خیس بخورند، سپس دستمال‌کاغذی را بردارید و لبه آن را تمیز کنید.

12. لکه‌ها را با آب‌لیمو و نور آفتاب از روی تخته برش خود پاک‌کنید

لکه‌های روی تخته‌های برش ممکن است زشت به نظر برسند، اما یک راه‌حل هوشمند برای از بین بردن آن‌ها وجود دارد. شما فقط به یک لیمو و یک مکان آفتابی نیاز دارید. چه باید کرد: مقداری آب‌لیمو را بگیرید و با استفاده از پوست لیمو آن را در اطراف لکه روی سطح تخته برش پخش‌کنید. این تخته را بیرون ببرید و درجایی قرار دهید که بتواند نور خورشید را جذب کند! بگذارید چند ساعت خیس بخورد سپس تخته برش را با صابون بشویید.

اگر بیرون آفتاب نیست، ناامید نشوید! یک لیمو تهیه کنید، آن را به دو قسمت تقسیم کنید، مقداری نمک درشت روی تخته برش بپاشید و آن را با پوست لیمو روی تخته بمالید.

13. ماکروویو خود را با بخار تمیز کنید

13. ماکروویو خود را با بخار تمیز کنید 

با گذشت زمان، ماکروویو شروع به بو دادن می‌کند، اما سرکه سفید روز شما را نجات می‌دهد! چه باید کرد: مخلوط یک‌به‌یک از سرکه و آب را حرارت دهید تا بخار شود. ماکروویو را با دستمال‌کاغذی پاک‌کنید.

14. لکه‌های عرق را از روی پیراهن سفید خود پاک کنید

14. لکه‌ های عرق را از روی پیراهن سفید خود پاک کنید 

عجله نکنید که یک پیراهن زیبا را دور بیندازید زیرا یک لکه عرق زرد زشت روی آن است. فقط محلولی از صابون ظرف‌شویی، پراکسید هیدروژن و جوش‌شیرین تهیه کنید. چه باید کرد: نسبت یک‌به‌دو از صابون ظرف‌شویی و پراکسید هیدروژن را در یک کاسه ترکیب کنید. این خمیر را روی لکه بمالید و کمی جوش‌شیرین روی آن بپاشید. یک برس اسکراب لباسشویی بگیرید (یک مسواک قدیمی نیز کافی است) تا صابون، پراکسید و جوش‌شیرین را روی الیاف پیراهن بمالید. پس‌ازاین، اجازه دهید پیراهن حداقل یک ساعت یا بیشتر بماند و سپس به‌طورمعمول آن را بشویید.

15. از واکس ماشین برای تمیز کردن یخچال استیل خود استفاده کنید

تمیز کردن یخچال استیل ضدزنگ ممکن است کمی مشکل باشد، اما نگران نباشید، ما شما را تحت پوشش قرار داده‌ایم! برای این روش به واکس ماشین نیاز دارید (دیوانه به نظر می‌رسد، اما کار می‌کند) چه باید کرد: یک پوشش ملایم از واکس ماشین را روی سطح بمالید و با یک پارچه میکروفیبر صاف کنید تا لکه‌ها را تمیز کرده و از بین ببرید.

16. با سرکه سفید از شر لکه‌های آب روی ظروف خود خلاص شوید

این نکته ممکن است زمانی مفید باشد که در حال برنامه‌ریزی یک مهمانی هستید و می‌خواهید همه‌چیز عالی باشد. سرکه سفید شما را نجات می‌دهد! چه باید کرد: یک‌کاسه کوچک سرکه سفید را روی قفسه بالایی ماشین ظرف‌شویی خود قرار دهید (همچنین می‌توانید آن را در ظرف کمک آبکشی خود قرار دهید. دیگر هیچ لکه آبی وجود نخواهد داشت.

 از یک تکه صابون برای جذب بوهای کپک‌زده در کشوها و کمدهای خود استفاده کنید.

یک تکه از صابون موردعلاقه خود را در یک کیسه پارچه‌ای یا یک تکه پارچه بپیچید و آن را در کمد یا کشوهای کنار لباس خود نگهداری کنید.

آیا تمیز کردن را دوست دارید؟ کدام‌یک از نکاتی که ذکر کردیم برای شما مفید خواهد بود؟ آیا شما راه‌های مخصوص خود را دارید؟ می‌توانید آن‌ها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

 


بهترین و نزدیکترین خدمات

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است