لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

آموزش تعویض واشر و جلوگیری از چکه کردن شیر آب

تاریخ انتشار : 1400/09/24نویسنده: تارا صابونیزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 527

چکه کردن شیر آب یکی از مشکلاتی است که بیشتر ما در طول زندگی خود به دفعات دچارش می‌شویم. اگر یاد بگیریم که چگونه واشر شیر آب خانه را عوض کنیم، هم می‌توانیم در کم‌ترین زمان ممکن خودمان مشکل را برطرف کنیم و از شر صدای چکه کردن آب خلاص شویم، هم دیگر لازم نیست هزینه‌ای بابت این کار به لوله‌کش بدهیم. برای این کار تنها به چند ابزار ساده احتیاج داریم. پیش از شروع کار حتماً این موضوع را بررسی کنید که شیری که می‌خواهید تعمیر کنید یک شیر مونوبلوک است یا یک شیر آب ساده. سپس به خواندن مقاله ادامه دهید تا با نحوه تعمیر واشر شیر آب آشنا شوید.

آیا می‌توان واشر شیر مونوبلوک را تعویض کرد؟

شیرهای آب مونوبلوک امروزه در آشپزخانه و حمام بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شوند. این شیرهای آب دارای یک دهانه و یک یا دو دسته هستند و آب سرد و گرم در شیر مخلوط شده و سپس از دهانه‌ی شیر خارج می‌شود. نکته مهمی که لازم است بدانید، این است که این شیرها واشر ندارند. در عوض دارای دیسک‌های سرامیکی هستند که تعویض آن‌ها کمی دشوار است. برای تعویض دیسک سرامیکی باید یک کارتریج جایگزین از سازنده اصلی شیر تهیه کنید.

برای تعویض واشر شیر آب به چه ابزاری نیاز داریم؟

برای این کار به چند ابزار ساده نیاز داریم که عبارتند از:

  • دو آچار لوله قابل تنظیم
  • پیچ‌گوشتی تخت
  • پارچه یا حوله‌ای که جلوی ریختن آب را بگیرد
  • یک بسته واشر

شیر آب

مراحل تعویض واشر شیر آب

قدم اول: آب شیر را قطع کنید

در ابتدا جریان آب را قطع کنید. این کار را معمولاً می‌توان با استفاده از دریچه‌ای که در زیر سینک آشپزخانه قرار گرفته انجام داد. سپس منتظر بمانید تا شیر آب خشک شود. اگر قصد دارید واشر شیر آب گرم را عوض کنید باید آبگرمکن را نیز خاموش کنید.

قدم دوم: چاه سینک ظرفشویی را بپوشانید

برای جلوگیری از گم شدن واشر یا هر چیز دیگری حتما سوراخ سینک را بپوشانید. در مرحله بعد صفحه بالای شیر را باز کنید. اگر نمی‌توانید این کار را با دست انجام دهید، از آچار استفاده کنید و حتماً شیر را با یک پارچه‌ محافظت کنید.

قدم سوم: پوشش بدن شیر را بردارید

برخی از شیرآلات دارای یک روکش بدنه هستند و قبل از اینکه بتوانید قسمت بالای شیر را باز کنید تا به واشر زیر آن دسترسی پیدا کنید، باید این روکش را بردارید. هنگام برداشتن این قسمت، شیر آب را با آچار دیگری محکم نگه دارید.

قدم چهارم: واشر قدیمی را در بیاورید و واشر جدید را در شیر آب بگذارید

واشر شیر معمولا در قسمت زیرین قرار دارد و یا به صورت پرسی در جایش محکم شده یا به وسیله مهره در جایش قرار گرفته است. از پیچ‌گوشتی برای در آوردن آن استفاده کنید. سپس جای آن را پیش از گذاشتن واشر جدید تمیز کنید.

قدم پنجم: اجزای شیر را ببندید و آن را تست کنید

اجزای شیر آب را به شکل صحیح به هم متصل کنید، جریان آب را وصل کنید و شیر آب خود را چک کنید.

تعمیر شیر آب

من واشر شیر آب را تعویض کردم اما همچنان چکه می‌کند. باید چکار کنم؟

اگر شیر آب شما همچنان چکه می‌کند احتمال این وجود دارد که کفه شیر شما دچار فرسایش شده باشد. تعمیر این نیز آسان است و تنها باید واشر و کفه شیر آب تهیه کنید. از طرف دیگر ممکن است نیاز باشد که شیر را به طور کامل تعویض کنید. برای این کار نیز آموزش‌هایی وجود دارد. امید است که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا جلوی چکه کردن شیر آب خود را بگیرید.

بیشتر بخوانیدراهکارهایی برای از بین بردن نم و رطوبت دیوارهای زیرزمین


بهترین و نزدیکترین

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است