لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه دسر شکلات و نارگیل کتوژنیک (فت بمب)

تاریخ انتشار : 1401/02/04نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 344

این کیک‌های فت بمب‌ شکلاتی و موس‌دارِ کتو بسیار لذیذ هستند و اندکی طعم نارگیل در خود دارند. اگر شما شکلات‌های سفت با طعم نارگیل را دوست دارید، پس مطمئن باشید که از این فت بمب نیز خوشتان می‌آید. آنها به صورت تضمینی هر نوع میل به شکلات را برآورده کرده و یکی از بهترین روش‌هایی است که من برای افزایش مصرف چربی تا 93 درصد با حدود 2.5 گرم کربوهیدرات خالص برای هر وعده پیدا کردم.

آنها را در قالب‌های کوچک سیلیکونی مخصوص مافین خودم درست می‌کنم اما نیازی به داشتن قالب سیلیکونی نیست. استفاده از آن تنها کار شما را هنگام بیرون آوردن کیک‌ها از درون قالب راحت‌تر می‌کند.

من برای درست کردن این فت بمب از شکلات بدون قند که با استویا شیرین شده استفاده کردم. هنگام آب کردن شکلات، فقط در فواصل 20 ثانیه‌ای هم زدن شکلات را ادامه دهید تا ذوب شود. اگر شکلات شما به اندازه کافی شیرین نیست، می‌توانید از استویا مایع بیشتری استفاده کنید. پایه این فت بمب از آجیل، کره و دارچین تشکیل شده است. من از گردو و خلال بادام استفاده می‌کنم چون طعم آنها را دوست دارم. گردو‌ها کمی فیبر بیشتری دارند. من شخصاً طعم دارچین را دوست دارم اما ذائقه همه مانند من نیست، اگر طعم آن را دوست ندارید، نیازی به استفاده کردن از آن نیست.

اگر به دنبال بافتی کاملاً خامه‌ای هستید، بگذارید یخ آن کاملاً از بین رفته و نرم شوند. همچنین می‌توان آنها را در یخچال نگهداری کرد و مستقیماً بعد از بیرون آوردن از یخچال خورد.

هنگام خرد کردن مغزها برای پایه این فت بمب، مطمئن شوید که آنها را کاملاً ریز می‌کنید، در غیر این صورت ممکن است برای سفت شدن پایه و اصل آن با مشکل مواجه شوید. من برای این کار از یک غذا ساز کوچک استفاده می‌کنم، اما می‌توانید از وردنه برای خرد کردن آنها نیز استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه فت بمب شکلات نارگیلی

  • 20 گرم گردو
  • 20 گرم خلال بادام
  • یک هشتم قاشق چایخوری دارچین
  • 2 قاشق غذاخوری کره
  • یک چهارم فنجان خامه نارگیل
  • نصف فنجان خامه سنگین زده شده
  • 100 گرم شکلات تلخ بدون قند، شیرین شده با استویا
  • 1 قاشق غذاخوری پوست لیمو
  • 1 قاشق چایخوری نارگیل خرد شده برای تزئین

 فت بمب شکلات - نارگیل - دارچین

طرز تهیه دسر شکلات و نارگیل کتو

1. گردو و خلال بادام رادر غذا ساز خرد کنید.

2. حدوداً 20 الی 30 ثانیه نیمی از کره را در مایکروویو ذوب کرده و آن را در یک کاسه با مغزها و دارچین مخلوط کنید.

3. این ترکیب را وقتی به هم فشار می‌دهید، باید شکل خود را حفظ کنند. این مخلوط را به دوازده قسمت تقسیم کرده و محکم در قالب مینی مافین خود فشار دهید. وسیله‌ای سفت (لیوان و یا پشت قاشق) برای فشرده کردن این ترکیب پیدا کنید. 

4. سینی را در فریزر قرار دهید تا پایه کیک بیشتر خودش را بگیرد.

5. خامه و خامه نارگیل را با هم در یک کاسه ترکیب کنید. باید مطمئن شوید که خامه نارگیل، غلیظ و خوب مخلوط شده است و نباید هنگام ترکیب شدن مایع باشند. آنها را حدود 5 دقیقه با همزن دستی هم بزنید تا خامه هنگام مخلوط شدن، یکدست شود. به دلیل وجود خامه نارگیل، کمی از خامه‌های معمولی زده شده رقیق‌تر خواهد بود.

6. نیمه دیگر کره و تکه‌های شکلات را برداشته و در فواصل 20 ثانیه‌ای در مایکروویو قرار دهید تا ذوب شود. در کل این مرحله باید به مدت 40 ثانیه تا دو دقیقه طول بکشد. حتی اگر شکلات ذوب شده به نظر نمی‌رسد، آن را هم بزنید و گرمای باقیمانده کار ذوب کردن شکلات را به پایان می‌رساند.

7. خامه زده شده و شکلات ذوب شده را با هم مخلوط کنید. شکلات در ظرف ته‌نشین می‌شود؛ بنابراین آنها را خوب هم بزنید. ترکیب شما مانند موس شکلاتی نرم به نظر خواهد رسید. من متوجه شدم که اگر خامه را مدتی در فریزر بگذارید، کار با آن آسان‌تر خواهد شد. این کار باعث می‌شود که خامه قبل از پر کردن مافین‌ها غلیظ شود، اما این مرحله اجباری نیست.

8. مخلوط سرد شده را از فریزر بیرون آورده و دوازده قالب مافین را با آن پر کنید.

9. روی آن پوست لیمو و تکه‌های نارگیل بریزید.

10. قبل از بیرون آوردن بمب‌های چربی از سینی، برای اینکه کیک‌ها بهتر خودشان را بگیرند، حداقل یکی دو ساعت آنها را در فریزر قرار دهید. اکنون می‌توانید این فت بمب را در یخچال یا فریزر نگهداری کرده و از خوردن آنها لذت ببرید!


این دستورالعمل در مجموع 12 وعده فت بمب شکلات و نارگیل به شما می‌دهد. هر وعده آن حاوی 115.66 کالری، 11.02 گرم چربی، 2.5 گرم کربوهیدرات خالص و 1.48 گرم پروتئین است.


بیشتر بخوانیددسر شکلات لقمه‌ای رژیمی با مغز موس


برای پیدا کردن بهترین شیرینی فروشی اطراف خودت، کافیه به بیزاَپ سر بزنی!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است