لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

دستور پخت پاستا با مرغ کاجون (خامه‌ ای و لذیذ)

دسته بندی :آشپزیغذای ملل
تاریخ انتشار : 1400/10/25نویسنده: زهرا اربابانزمان مطالعه: 4 دقیقهنظر: 0بازدید: 519

این آخر هفته هوس یک غذای خامه‌ای، دودی، تند و آسان را کردم؛ بنابراین دست به کار شدم! تهیه‌ی این پاستای مرغ کاجون خامه‌ای بسیار آسان است، پس برای یک شام هفتگی و گرم عالی است. من در انتهای مقاله برای شما چند پیشنهاد دارم تا این خوراک را به روش‌های دیگر هم امتحان کنید، پس حتما ادامه‌ی مطلب را بخوانید!

مواد لازم برای تهیه پاستا با مرغ کاجون

  • 2 قاشق چایخوری پاپریکای دودی
  • 1 قاشق چایخوری پونه‌ی کوهی
  • 1 قاشق چایخوری آویشن
  • 1/2 قاشق چایخوری پودر سیر
  • 1/2 قاشق چایخوری پودر پیاز
  • 1/4 قاشق چایخوری فلفل کاین
  • 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • 1/4 قاشق چایخوری نمک
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری کره
  • 500 گرم سینه مرغ بدون استخوان و پوست
  •  پیاز زرد 1 عدد خرد شده
  • 1/2 پیمانه پاستا پنه (نپخته)
  • 1500 گرم گوجه‌فرنگی خرد شده کبابی
  • 2 فنجان آب مرغ
  • 200 گرم پنیر خامه‌ای
  • 3 عدد پیاز سبز، خلال شده

خوراک مرغ و پاستا

دستورالعمل خلاصه تهیه پاستا و مرغ کاجون

1- مواد لازم برای چاشنی کاجون را در یک کاسه‌ی کوچک با هم ترکیب کنید. مرغ را به مکعب‌های 2 در 2 یا 3 در 3 برش دهید. مرغ مکعبی را در ظرفی بریزید، ادویه‌ی کاجون را نیز روی آن بریزید و هم بزنید تا مرغ کاملاً آغشته به ادویه شود.

2- روغن زیتون و کره را در یک تابه‌ی عمیق و بزرگ ترکیب کنید. مخلوط را با حرارت متوسط ​​گرم کنید تا ماهیتابه خیلی داغ شود و کره‌ آب شده و کف کند. مرغ چاشنی شده را به ماهیتابه اضافه کنید و از هر طرف برای چند دقیقه یا فقط تا زمانی که قسمت بیرونی آن کمی رنگ بگیرد، بپزید. مرغ در این مرحله نیازی به پختن ندارد.

3- پیاز خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید و حدود 2 دقیقه دیگر یا تا زمانی که پیاز شروع به نرم شدن کند به تفت دادن ادامه دهید. اجازه دهید تا رطوبت پیاز، تکه‌های قهوه‌ای شده‌ی ته ماهیتابه را حل کند.

4- سپس پاستا و گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را با آب آن و آب مرغ به ماهیتابه اضافه کنید. فقط آنقدر هم بزنید تا همه چیز به طور یکنواخت ترکیب شود، سپس درب آن را بگذارید و اجازه دهید مخلوط به جوش بیاید.

5- پس از جوش آمدن، حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید پاستا حدود 10 دقیقه‌ی دیگر بجوشد و هر 2 دقیقه یک بار هم بزنید تا پاستا نرم و غلیظ شود.

6- پنیر خامه‌ای را به صورت تکه تکه به ماهیتابه اضافه کنید، سپس هم بزنید تا با سس مخلوط شود. روی پاستا را با پیاز داغ خلال شده تزئین و سرو کنید.

نکته: بسته به ظروف آشپزی، ممکن است لازم باشد حرارت را بالا یا پایین تنظیم کنید تا در زمان مناسب بجوشد. حتما مرتب هم بزنید تا پاستا به هم نچسبد.

بیشتر بخوانیدطرز تهیه خوراک مرغ و بروکلی سرخ شده

طرز تهیه پاستا خامه‌ای با مرغ کاجون

  1. مواد لازم برای چاشنی کاجون (2 قاشق چایخوری پاپریکای دودی، 1 قاشق چایخوری پونه‌ی کوهی، 1 قاشق چایخوری آویشن، 1/2 قاشق چایخوری پودر سیر، 1/2 قاشق چایخوری پودر پیاز، 1/4 قاشق چایخوری کاین، 1/4 قاشق چایخوری پودر سیر، 1/2 قاشق چایخوری پودر پیاز، 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه، 1/4 قاشق چایخوری نمک) را با هم مخلوط کنید. یک کیلو سینه‌ی مرغ بدون استخوان و بدون پوست را به مکعب‌های 1/2 تا 3/4 اینچی برش دهید. مکعب‌های مرغ را در یک کاسه بریزید، چاشنی کاجون را روی آن بریزید، سپس هم بزنید تا مرغ به ادویه‌ها آغشته شود.
  2. 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری کره را در یک تابه‌ی عمیق روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. وقتی تابه خیلی داغ شد و کره آب شد، تکه‌های مرغ طعم‌دار شده را اضافه کنید. هر طرف را چند دقیقه بپزید تا زمانی که کمی رنگ بگیرند. مرغ در این مرحله نیازی به پختن ندارد.
  3. یک عدد پیاز خرد شده را اضافه کنید و فقط تا زمانی که پیاز شروع به نرم شدن کند، به تفت دادن ادامه دهید. رطوبت پیاز باید به حل شدن تکه‌های قهوه‌ای در ماهیتابه کمک کند.
  4. نصف بسته پاستای پنه را به ماهیتابه اضافه کنید. می‌توانید گوجه فرنگی کبابی را با آب آن و 2 فنجان آب مرغ اضافه کنید.
  5. همه چیز را کمی هم بزنید تا مطمئن شوید که مواد با هم ترکیب شده‌اند، سپس درب آن را روی آن قرار دهید و اجازه دهید ترکیب به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن آن، آن را کم کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه به حال خود بپزد و هر دو دقیقه یک بار هم بزنید.
  6. آنقدر بجوشانید تا پاستا نرم شود و آب آن غلیظ‌تر و سفت‌تر شود.
  7. 200 گرم پنیر خامه‌ای در تابه را در تکه های کوچک اضافه کنید. هم بزنید تا پنیر در سس ذوب شود.
  8. پیاز داغ خرد شده را روی آن قرار دهید و سرو کنید!

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید این پاستای فوق‌العاده ساده و خوشمزه را سفارشی کنید. این ایده‌ها را برای جایگزین‌ها، موارد اضافه یا حذفیات بررسی کنید.

چاشنی را تنظیم کنید

این پاستا تند است، اما می‌توانید حرارت را با تنظیم مقدار فلفل کاین در چاشنی کاجون تنظیم کنید. ممکن است فقط برای تندی کم، آن را از وسط نصف کنید یا اگر به ادویه‌ها حساسیت دارید، کاین را کاملاً از ترکیب غذا حذف کنید. این باعث عوض شدن طعم اصلی می‌شود، اما کاملاً طبیعی است که گاهی اوقات بدن و مغز شما یک چاشنی را نمی‌پذیرند.

چاشنی‌های مختلف را امتحان کنید

اگر می‌خواهید روی این ماکارونی ظاهر و طعمی فوق‌العاده و متفاوت داشته باشد، سعی کنید مقداری بیکن پخته شده یا پودر پنیر پارمزان را به آن اضافه کنید. این مقدار طعم لذت بخشی به این پاستای مرغ کاجون اضافه می‌کند! به جای بیکن یا علاوه بر آن، می‌توانید میگو را نیز اضافه کنید.


برای پیدا  کردن بهترین رستوران‌های اطراف خودت به بیزاَپ سر بزن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است