لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چگونه مشتریان وفادار رستوران را بیشتر کنیم؟

دسته بندی :کسب و کارها
تاریخ انتشار : 1401/02/07نویسنده: امید امیدیزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 675

مشتری وفادار رستوران، باعث بهبود رونق کسب و کار شما می‌شود و سود خوبی برایتان به همراه دارد. تعداد مشتریان وفادار 67 درصد بیشتر از مشتریان معمولی است. اما آیا می‌توان تعداد مشتری وفادار رستوران را بیشتر کرد یا جلوی از دست دادن آنها را گرفت؟ در این مقاله از بیزاَپ قصد داریم مشتری وفادار رستوران را به شما معرفی و اهمیت وجود آنها را بررسی کنیم و برای بیشتر شدن مشتریان وفادار رستوران شما راهکارهایی را ارائه دهیم.

رستوران

وفاداری مشتری چیست؟ ویژگی‌های مشتری وفادار

وفاداری مشتری معیار سنجش میزان تمایل مصرف کننده برای تکرار عمل خرید یا استفاده از خدمات شرکت یا برند شما است. در یک جمع‌بندی کلی ویژگی‌های مشتری وفادار را به صورت زیر می‌توان تعریف کرد:

  • مشتری‌های وفادار رستوران در میان دوستان و اعضای خانواده خود از شما دفاع می‌کند.
  • آنها به طور مرتب از خدمات و غذاهای شما استفاده می‌کنند.
  • آنها با خدمات و غذاهایی که ارائه می‌دهید پیوند عاطفی برقرار می‌کنند.
  • مشتریان وفادار رستوران شما بر این باورند که خدمات و خوراکی‌های شما دارای ارزش بالایی هستند.
  • آنها در واکنش به افزایش قیمت از سوی شما انعطاف‌پذیری نشان می‌دهند یا تحمل می‌کنند.
  • آنها به صورت بازاریابی دهان به دهان شما را نزد دیگران تبلیغ می‌کنند.

چرا وفاداری مشتری برای کسب و کار مهم است؟

ویژگی‌های تعیین کننده مشتری وفادار که در بالا ذکر کردیم، منجر به به دست آوردن مزایای منحصر به فردی برای رستوران شما می‌شود. این مزایا، وفاداری مشتری را با اهمیت می‌کند. مزایایی که مشتریان وفادار می‌توانند برای کسب و کار شما به همراه داشته باشند:

  • مشتریان وفادار رستوران در اغلب موارد بودجه بیشتری هزینه می‌کنند.
  • مشتری‌های وفادار در روزهای تعطیل بیش از مشتریان دیگر پول خرج می‌کنند.
  • آنها بیش از مشتریانی که بار اول به رستوران شما آمده‌اند سفارش غذا می‌دهند.
  • وفاداری مشتری به استراتژی کسب و کار و برنامه­ریزی موثر کمک می‌کند.
  • مشتریان وفادار نسبت به رستوران‌های رقیب شما تمایلی از خود نشان نمی‌دهند.
  • وفاداری مشتری در رستوران سود زیادی به همراه دارد ( به طوری که افزایش 5 درصدی آنها در کسب و کار می‌تواند 25 الی 95 درصد به افزایش سود شما کمک کند.)
  •  هزینه‌های نگهداری  مشتری وفادار به صرفه و ارزان‌تر از جذب مشتری جدید است.

همانطور که می­بینید، ایجاد و نگهداری مشتری وفادار اگر به درستی انجام شود می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار سودمند باشد. مسلماً، شما هنوز هم باید در جذب مشتری جدید استراتژی و برنامه ریزی لازم را داشته باشید، اما افزایش نرخ نگهداری کسب و کار شما که به تبدیل مشتری معمولی به وفادار و حفظ آن مرتبط است، می‌تواند سود زیادی را در آینده برای شما به همراه داشته باشد.


بیشتر بخوانید: رازهای ناگفته از راه‌اندازی اصولی یک رستوران


گارسون رستوران

روش­‌های افزایش مشتری وفادار در رستوران

حال که درباره وفاداری مشتری و اهمیت وجود آن در رستوران خود پی بردید باید به فکر افزایش مشتریان وفادار رستوران خود باشید. در ادامه این مقاله چند راهکار مهم برای افزایش مشتریان وفادار در رستوران‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

بهبود رفتار کارکنان رستوران

مشتریان رستوران شما شاید از دیر رسیدن غذا چشم پوشی کنند و مشکلات کوچک در مورد کیفیت غذا را نبینند، اما غیر ممکن است رفتار کارکنانی که با آنها رفتار نامناسب و دور از ادبی داشتند را فراموش کنند. حتی اگر شما بهترین غذا را با بهترین کیفیت سرو کنید ولی رفتار پرسنل شما زننده و تحمل‌ناپذیر باشد، باز هم مشتری نمی‌تواند این نقص آشکار را تحمل کند. برای این که مشتری‌های عادی شما به مشتری‌های وفادار تبدیل شوند و حتی به صورت دهان به دهان شما را تبلیغ کنند، نسبت به رفتار پرسنل رستوران خود دقت کنید و بر لزوم نشان دادن رفتار حرفه‌ای و شایسته نسبت به مشتری‌ها تاکید کنید.

اعطای امتیاز به مشتری

یکی از بهترین روش­های بازگرداندن مشتری و تبدیل آنها به مشتری وفادار رستوران، دادن برخی از امتیاز­ها مانند تخفیف، هدایا، سیستم تحویل غذای رایگان، ارائه نوشیدنی‌ها و دسرهای رایگان و ارائه پیشنهادهای ویژه است که جزء برنامه‌های وفاداری مشتری محسوب می‌شوند.

طبق تحقیقات CrowdTwist، 76 درصد از زنان و 72 درصد از مردان به احتمال زیاد در کسب و کارهایی که برنامه‌های وفاداری مشتری ارائه می‌دهند، خرید می‌کنند.

توجه به توصیه و نظرات مشتریان

گاهی اوقات کسب و کارها در واکنش به نظرات مشتری مانند بچه‌ها می‌شوند و به توصیه‌های ارزشمند یک مشتری توجهی نشان نمی‌دهند.

هر کسب و کاری برای بهبود خود باید تلاش کند تا بازخورد رفتار مشتری‌های خود را شناسایی و با دقت به آنها گوش بدهد.

حتی اگر به عنوان مثال یک مشتری درباره ظاهر رستوران شما گلایه داشت به او گوش بدهید و با نظرات دیگر مشتریان درباره این موضوع به یک جمع‌بندی برسید و ظاهر رستوران خود را بهتر کنید. وقتی شما به نظرات و توصیه‌های مشتریان اهمیت می‌دهید و برای هر کدام ارزش قائل باشید به طور طبیعی مشتریان نیز به شما وفادار خواهند شد و ارزشی که برایشان قائل می‌شوید را مهم در نظر می‌گیرند.

راحت­تر کردن تجربه مشتری در رستوران

اوقاتی را که مشتری در رستوران شما به سر می‌برد را با امکانات و شرایطی که در اختیار او قرار می‌دهید، آسان کنید. به این فکر کنید که چطور می‌توانید تجربه مشتری را در رستوران خود بهبود ببخشید. به عنوان مثال فرآیند تسویه حساب مشتری را با سرعت بیشتری انجام دهید یا در تحویل غذا به مشتری سریع‌تر عمل کنید. برای بهبود این شرایط می‌توانید به طور مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی در این باره از نظرات مشتریان خود استفاده کنید. با توجه به شرایط خاص رستوران خود زمینه‌های راحتی مشتری را فراهم کنید. راحت‌تر  کردن تجربه مشتری در رستوران به وفادار ماندن او کمک خواهد کرد.

بهبود کیفیت غذا

هرچقدر هم که رستوران شما در مکان مناسبی از شهر باشد و در ارائه خدمات موفق ظاهر شود، اگر غذاهای شما کیفیت مطلوب را نداشته باشند، نمی‌توانید مشتریان وفاداری برای رستوران خود جذب کنید. برای این که مشتریان وفادار خود را نگه دارید و مشتری‌های جدیدی جذب کنید، بر روی کیفیت غذاهای خود متمرکز شوید و غذاهای با کیفیت آماده کنید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است