لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه نان کدو تنبل کتویی برای صبحانه و عصرانه

تاریخ انتشار : 1400/09/08نویسنده: آتنا سعادت پورزمان مطالعه: 2 دقیقهنظر: 0بازدید: 535

این نان تقریباً برای ما که رژیم غذایی کتو را دنبال می‌کنیم و صبح‌ها وقت خیلی کمی داریم، مانند پروتئین بار است. یک یا دو تکه از آن را بردارید، یک تکه کره جدا کنید و در حالی که این نان خوش طعم را می‌خورید، از در خانه بیرون بروید! این نان بسیار حجیم است، این بدان معنی است که بسیار سیر کننده نیز هست. شما فقط به یک یا دو برش این نان نیاز دارید و دیگر برای روز پیش روی خود آماده خواهید بود.

جهت پف کردن نان، در طبقه پایین فر یک کاسه آب جوش قرار داده و آن را به همراه ظرف مواد در فر می‌گذاریم تا نان پخته شود. بخار آب، ظاهر نان را یکدست نگه می‌دارد. اما تنها همین نیست، بلکه اینکار به خمیر اجازه می‌دهد که تا جای ممکن پف کند. این ترفندی است که توسط نانواهای حرفه‌ای برای پختن بزرگترین و بهترین قرص‌های نان استفاده می‌شود. بخار آب باعث می‌شود که هنگام پف کردن، بیرون نان مرطوب بماند و هنگامی که بخار آبی وجود نداشت، بیرون نان شروع به خشک شدن می‌کند و تردی نان ظاهر می‌شود. اینگونه نانِ پف کرده و منعطفی خواهید داشت که لایه بیرون آن تردی خاصی دارد.

اگرچه بخار، دارای واکنش شیمیایی (و کند شدن پخت) با مخمر و گلوتن در نان‌های سنتی است، اما من دیدم که با نان کتو نیز بسیار خوب عمل می‌کند و اگر می‌توانید این کار را انجام دهید، باید به خاطر داشته باشید که بخار فقط برای 5 الی 10 دقیقه اول پخت و پز بسیار مهم است، بنابراین ما فقط یک فنجان آب در ظرف طبقه پایین فر می‌ریزیم تا قبل از قرار دادن نان در فر، آب در حال بخار کردن باشد.

مواد لازم برای پخت نان کدو تنبل کتویی

  • نصف فنجان آرد بادام
  • 3 سفیده تخم مرغ بزرگ
  • نصف فنجان پوره کدو تنبل
  • نصف فنجان شیر نارگیل (از کارتن)
  • یک چهارم فنجان پودر پوسته پسیلیوم
  • یک چهارم فنجان استویا مایع
  • 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • نصف قاشق چایخوری ادویه پای کدو تنبل
  • نصف قاشق چای خوری نمک کوشر

 نان کتوژنیک کدو تنبل رژیمی

1. همه مواد خشک را از داخل الک رد کنید.

2. تمام مواد را در یک کاسه بزرگ الک کنید. فر خود را در دمای 350 درجه فارنهایت قرار دهید. یک ظرف 9 در 9 را با 1 فنجان آب پر کنید و در طبقه پایین فر قرار دهید.

3. پوره کدو تنبل و شیر نارگیل را اضافه کرده و با هم خوب مخلوط کنید. در پایان باید خمیری کاملاً مقاوم به دست آید.

4. سفیده‌ها را در یک ظرف دیگر هم بزنید. در صورت نیاز مقداری کرم تارتار به سفیده اضافه کنید تا غلیظ شود.

5. یک سوم سفیده تخم مرغ را با خمیر هم بزنید تا مقداری رطوبت آن جذب شود. سپس، بقیه سفیده‌ها را به خمیر اضافه کرده و به آرامی آن را هم بزنید.

6. یک قالب نان استاندارد را خوب (با کره یا روغن نارگیل) چرب کنید. سپس، خمیر را در قالب نان پهن کنید.

7. نان را به مدت 75 دقیقه بپزید. اگر دوست دارید می‌توانید یک چهارم فنجان پسته اضافه کنید (من این نان را بدون پسته ترجیح می‌دهم، بنابراین پسته را از دستور پخت خودم حذف کردم).

8. قرص نان را از فر خارج کرده و بگذارید خنک شود.

9. تکه‌ای از نان را بریده و میل کنید!


این دستور پخت 10 برش نان کدو تنبل به شما می‌دهد. هر برش حاوی 117.96 کالری، 8.69 گرم چربی، 3.23 گرم کربوهیدرات خالص و 4.83 گرم پروتئین است.


بیشتر بخوانیدروش پخت نان بادمجان خانگی بدون آرد (نان مانکی)


اگه دنبال بهترین نانوایی  اطرافت هستی توی   بیزاَپ  پیداش کن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است