لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

نحوه آموزش بازی کردن به سگ

تاریخ انتشار : 1400/10/13نویسنده: زهرا اربابانزمان مطالعه: 5 دقیقهنظر: 0بازدید: 400

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود سگ‌ها به طور غریزی با صاحبان خود برای بازی کردن راحت نباشند. به عنوان مثال، سگی که از بدو تولد خود در پناهگاه نگهداری شده است، ممکن است تعامل یا تجربه مثبت محدودی با انسان‌ها داشته باشد. در مثالی دیگر، یک سگ نجات ممکن است بخاطر صاحبش مجروح شده باشد، یا یک توله سگ شاید خجالتی باشد. اگر سگ یا توله سگ شما مضطرب است یا تمایلی به تعامل و ارتباط بر قرار کردن با شما یا فرد دیگری ندارد، می‌توانید با یک فرایند آرام و ملایم اجتماعی شدن را به او یاد دهید و سپس اعتماد او را جلب کنید. هنگامی که او با شما احساس راحتی کرد، می‌تواند به راحتی بازی و سرگرمی را بیاموزد. در این مقاله یاد می‌گیرید چگونه بازی کردن را به سگتان آموزش بدهید و فرایند اجتماعی شدن او را پیش ببرید.

اهمیت بازی کردن سگ

در حالی که برخی از صاحبان ممکن است اهمیتی به بازیگوش بودن سگ خود ندهند، مزایای متعددی در بازی برای سگ‌ها وجود دارد:

  • بازی باعث تحریک ذهنی سگ و راهی برای سوزاندن انرژی او می‌شود.
  • راهی عالی برای ایجاد ارتباط بین شما و او، بازی کردن است.
  • بازی راهی متفاوت و جذاب برای پاداش دادن به او برای یادگیری مهارت‌های جدید است.
  • سرگرم‌کننده است! بازی و انجام فعالیت‌هایی که سگ‌ها از آن لذت می‌برند، کیفیت زندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که صبر مهم‌ترین ابزار شما است. ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا حیوان خانگی شما بتواند اعتماد کند و حتی زمان بیشتری ببرد تا راه‌های مناسب تعامل را بیاموزد؛ با این حال، به یاد داشته باشید که هدف شما این نیست که سگ خود را تشویق کنید هر کاری را که می‌خواهد به هر شکلی که مناسب است انجام دهد؛ بلکه شما به او آموزش می‌دهید که با قوانین و انتظاراتی که می‌خواهید ایجاد کنید با شما ارتباط برقرار کند؛ بنابراین مهم است که یک ایده واضح و درست در مورد حدود و انواع بازی که برای شما قابل قبول است، داشته باشید.

مطمئن شوید همه کسانی که با سگ شما در ارتباط هستند، اهداف، قوانین و انتظارات شما را درک کرده‌اند؛ به طور طبیعی، قوانین مختلف و انواع مختلف بازی برای حیوان خانگی جدید شما در ابتدا گیج‌کننده خواهد بود اما به مرور زمان همه چیز درست خواهد شد.

بازی کردن سگ با توپ

نحوه آموزش بازی کردن به سگ

1. آموزش سگ را به آرامی شروع کنید

دلایل مختلفی وجود دارد که شاید سگ شما بازی کردن را یاد نگرفته باشد. یکی از دلایل رایج آن عدم اجتماعی شدن اولیه است. برخی از سگ‌ها به سادگی بازی نمی‌کنند؛ زیرا هیچ‌کس تا به حال با آن‌ها درگیر بازی نشده است. دلیل دیگر این است که غرایز آن‌ها یا اتفاقاتی که در گذشته برای آن‌ها افتاده است آن‌ها را به انجام کارهای دیگر سوق دهد.

مهم نیست که چرا سگ شما بازی نمی‌کند، باید ابتدا آهسته او را با اسباب بازی‌ها و انواع بازی‌ها آشنا کنید. کار را با گذاشتن اسباب بازی‌ها در اطراف او جهت بوییدن و عادت کردن به آن‌ها شروع کنید، نه اینکه بلافاصله او را در یک بازی سخت و ناشناخته شرکت دهید. اگر با روند سریعی حرکت کنید، او به صورت غیر ارادی می‌ترسد، همچنین غرایز، او را وادار به انجام کاری دیگر می‌کنند و در نهایت گیج می‌شود.

2. به سگ خود پاداش بدهید

با وسیله‌ی مورد علاقه او یا هرگونه علاقه‌ای که سگ شما به اسباب بازی نشان می‌دهد، به صورت کاملاً آهسته شروع کنید. حتی می‌توانید یک خوراکی را پنهان کنید یا کمی کره بادام زمینی را روی یک اسباب بازی یا توپ قرار دهید. او به سرعت می‌آموزد که اسباب بازی‌ها به معنی اتفاقات خوب و سودآور هستند.

3. مشارکت کردن در بازی با سگ را فراموش نکنید

هنگامی که سگ شما با اسباب بازی‌ها ارتباط بر قرار کرد، وقت تعامل و ارتباط بیشتر با او فرا رسیده است. دوباره، آهسته شروع کنید. نزدیک سگ خود بنشینید و یک توپ را به سمت او بچرخانید یا یک اسباب بازی یدک‌کش را کمی تکان دهید. اگر علاقه‌ای نشان داد، مثلاً دم خود را تکان می‌دهد، او را تشویق و تمجید کنید. ممکن است مدتی طول بکشد، اما هرچه بیشتر سگ خود را درگیر بازی کنید، زودتر متوجه می‌شود چه چیزی در انتظارش است. قبل از اینکه فکرش را بکنید، سگ شما به گونه‌ای بازی می‌کند که انگار تمام عمر این کار را انجام داده است!

بازی کردن با سگ

4. قوانین را به سگ خود بیاموزید

گاهی اوقات آموزش بازی به یک سگ، بیش از آن است که او را به آرامی با ایده آشنا کنید. ممکن است آموزش سگ به دویدن و برداشتن توپی که پرتاب می‌کنید آسان باشد، اما باید او را رها کنید تا بازی بدون مشکل و احتیاج به شما انجام گیرد. اگر سگ شما در روند بازی مشکل دارد، مطمئن شوید که دستورات اولیه مربوط به بازی را کاملاً یاد گرفته است.

5. بازی‌ها را با توجه به علایق سگ خود انتخاب کنید

ممکن است بعضی سگ‌ها هر نوع بازی را دوست نداشته باشند. سعی کنید بازی‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر با شخصیت آن‌ها سازگار است. یک رتریور به احتمال زیاد از بازی دویدن و دنبال کردن لذت می‌برد. با تطبیق بازی‌هایی که برای سگ خود سازگار است (برای مثال بازیابی یا گله‌داری)، بازی را به سگ خود آموزش دهید و مطمئن باشید برای او بسیار سرگرم‌کننده‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید6 شرط ضروری برای نگهداری از سگ

بازی کردن سگ با اسباب‌بازی

مشکلات و اثبات آموزش‌های بازی به سگ‌ها

  • اثبات آموزش‌ها، فرایندی است که طی آن شما اطمینان کسب می‌کنید که سگ شما می‌تواند رفتارها و واکنش‌های جدید را در شرایط و موقعیت‌های مختلف حفظ کند. برای یک سگ در مواقعی که در محیطی جدید و هیجان‌انگیز قرار می‌گیرد یا با افراد و حیوانات ناآشنا بازی می‌کند، ممکن است کنترل کردن آن چندان آسان نباشد.
  • برای آموزش مهارت‌های جدید و بازی به سگ خود، باید او را در موقعیت‌های مختلف قرار دهید تا ببینید چگونه آموزش خود را به خوبی حفظ و رعایت می‌کند.
  • سگ خود را به مکان یا محوطه‌ای که بقیه سگ‌ها در آن جا بازی می‌کنند، ببرید و واکنش او را در هنگام دیدن بقیه حیوانات خانگی مشاهده کنید. به این موضوع که در آن مکان همچنان به قوانین و صحبت‌های شما پایبند است یا خیر، به خوبی توجه کنید.
  • از افراد دیگر بخواهید بازی کردن با سگ شما را امتحان کنند و از آن‌ها بخواهند همان کارها را انجام دهند اما از لحن متفاوت یا مجموعه‌ای از اسباب بازی‌های جدید استفاده کنند.
  • مراقب رفتارهای او به خصوص وقتی که یک کودک خردسال با لحن دستوری با او صحبت می‌کند و به احتمال زیاد ممکن است لحن معتبری مثل شما نداشته باشد، باشید.
  • اگر متوجه شدید که سگ شما قوانین بازی را متوجه نشده است، ممکن است لازم باشد مراحل قبلی را مجدداً طی کنید.
  • مطمئن باشید که او واقعاً در خانه شما احساس راحتی می‌کند و به نظر می‌رسد به شما و هر کس دیگری که به طور مرتب با او تعامل دارد، اعتماد می‌کند.
  • دستوراتی را که بیشتر باید از آن‌ها استفاده کنید، شامل دنبال کردن یا آوردن است.
  • وقت بگذارید تا سگ خود را در معرض شرایط مختلف و افرادی قرار دهید که به طور مکرر با آن‌ها روبرو می‌شوید. در صورت لزوم، مهارت‌ها را با استفاده از آن افراد و تنظیمات دوباره آموزش دهید.

سگ خانگی


بهترین و نزدیکترین پت شاپ را در بیزاَپ جستجو کنید.


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است