لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

طرز تهیه کرامبل سیب خوشمزه و ترد

تاریخ انتشار : 1400/10/14نویسنده: زهرا اربابانزمان مطالعه: 3 دقیقهنظر: 0بازدید: 1205

دسر سیب ترد، دسر پاییزی مورد علاقه من است؛ زیرا تهیه آن بسیار ساده است و با یک قاشق بستنی سرد وانیلی روی آن، دسری آرامش بخش، شیرین و کاملاً دلپذیر است؛ بنابراین اگر به دنبال یک دسر گرم و دلپذیر برای این عصرهای پاییزی هستید، این میان‌وعده‌ی خوش طعم را دوست خواهید داشت.

وقتی نوبت به دسر می‌رسد، دسر سیب ترد یا کرامبل سیب بسیار ساده است. این دسر فقط متشکل از سیب‌هایی است که با مخلوطی از ادویه‌ها طعم‌دار می‌شوند، روی آن را با لایه‌ای پرک جو شیرین و ترد پوشانده می‌شود و تا زمانی که سیب ها به طرز باشکوهی نرم شوند، پخته می شوند. در نهایت با یک قاشق بستنی وانیلی یا خامه فرم گرفته خانگی کاملاً عالی است!

مواد اولیه‌ی مورد نیاز

  • 2 عدد سیب
  • 3 قاشق غذاخوری شکر
  • 1 قاشق چایخوری دارچین
  • 1 قاشق غذاخوری آرد چند منظوره
  • 1/4 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده
  • 1/8 قاشق چایخوری میخک آسیاب شده
  • نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل

تاپینگ جو دو سر

  • 1/4 فنجان آرد چند منظوره
  • 1/3 فنجان جو دوسر پرک شده
  • 1/2 پیمانه شکر قهوه‌ای
  • 1/4 فنجان کره
  • 1/8 قاشق چایخوری نمک
  • 1/4 قاشق چایخوری دارچین

دستورالعمل تهیه دسر سیب ترد

1- فر را با دمای 350 درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. هسته‌ی سیب‌ها را جدا کرده و به ورقه‌های نازک برش دهید (در صورت تمایل پوست بگیرید). سیب‌های ورقه شده را در یک کاسه‌ی بزرگ قرار دهید.

2- در یک ظرف کوچک، شکر، آرد، دارچین، زنجبیل و میخک را با هم مخلوط کنید تا سیب‌ها طعم‌دار شوند. مخلوط را روی سیب‌های برش داده شده بپاشید و عصاره‌ی وانیل را روی آن بریزید. مخلوط را هم بزنید تا به طور یکنواخت به ادویه‌ها آغشته شود.

3- بعد رویه‌ی جو را درست کنید. در یک کاسه متوسط، آرد، جو، شکر قهوه‌ای، نمک و دارچین را با هم مخلوط کنید. کره را تکه تکه کنید و سپس با دستان خود آن را در مخلوط جوی دو سر بریزید و هم بزنید تا زمانی که خرد شده به نظر برسد.

4- مخلوط جوی دو سر را روی سیب‌های چاشنی شده بپاشید. به فر منتقل کنید تا به مدت 45 دقیقه بپزد. روی آن را با بستنی یا خامه زده شده که از قنادی‌ها تهیه می‌شود، تزئین و سرو کنید!

کرامبل سیب و جو دو سر

طرز تهیه‌ی کرامبل سیب همراه با توضیح مراحل

  1. فر را با دمای 350 درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. 2 سیب را از هسته جدا کرده و برش دهید. سیب را (حدود شش سیب متوسط) به تکه‌های نازک برش دهید. در صورت تمایل می‌توانید پوست آن‌ها را جدا کنید، اما من رنگ و بافتی که پوست‌ها به دسر می‌دهند را دوست دارم. سیب‌های ورقه شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید.
  2. سیب‌های مخلوط شده را با ترکیب 3 قاشق غذاخوری شکر، 1 قاشق غذاخوری آرد چند منظوره، 1 قاشق چایخوری دارچین، 1/4 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده و 1/8 قاشق چایخوری میخک آسیاب شده آماده کنید. شکر به بیرون کشیدن آب سیب کمک می‌کند و سپس آرد آن را غلیظ می‌کند و به آن طعم خوبی می‌دهد.
  3. مخلوط چاشنی را به همراه 1/2 قاشق چایخوری عصاره‌ی وانیل روی سیب‌های برش خورده بپاشید. هم بزنید تا سیب‌ها به طور یکنواخت به آرد، شکر و ادویه‌ها آغشته شوند.
  4. سیب‌های طعم‌دار شده را در یک ظرف پخت مخصوص فر قرار دهید.
  5. سپس رویه‌ جوی دوسر را ایجاد کنید. 1/4 فنجان آرد همه منظوره، 1/4 فنجان جوی دوسر، 1/2 فنجان شکر قهوه‌ای، 1/4 قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری دارچین را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
  6. 4/1 فنجان (4 قاشق غذاخوری) کره را تکه تکه کرده و به مخلوط جو اضافه کنید. از دستان خود برای مخلوط کردن کره با سایر مواد استفاده کنید.
  7. وقتی کره کاملاً مخلوط شد، باید کمی درشت و مرطوب به نظر برسد.
  8. رویه‌ جو را روی سیب‌های ترکیب شده بپاشید.
  9. دسر را به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که رویه آن قهوه‌ای و طلایی شود، بپزید.
  10. با بستنی وانیلی یا خامه‌ی فرم گرفته، در حالی که هنوز گرمای پخت را دارد، آن را تزئین کنید و از خوردن این دسر آسان لذت ببرید!

بیشتر بخوانید: خوشمزه‌ترین کیک سیب خانگی به همراه دستور پخت

چه نوع سیبی برای دسر سیب ترد بهترین است؟

من یک سیب شیرین و آب‌دار را برای این دسر ترجیح می‌دهم، اما تقریباً می‌توانید از هر نوع سیبی استفاده کنید. اگر سیبی دارید که ترش‌تر است، ممکن است بخواهید شکر بیشتری به مخلوط چاشنی سیب اضافه کنید، اما مهم‌ترین چیزی که هنگام انتخاب سیب باید به آن توجه کنید این است که مطمئن شوید آن‌ها از نوع آب‌دار هستند. آن‌هایی که تازه و آب‌دار نیستند، ترکیبی برای این دسر می‌سازند که در قسمت خشک آن بیشتر به جای لذیذ بودن، تند به نظر برسند.

آیا می‌توانم میزان قند آن را کاهش دهم؟

شکر نقش بسیار مهمی در پر کردن این دسر دارد. شکر به بیرون کشیدن آب سیب‌ها کمک می‌کند و آن چاشنی تند را به خوبی ایجاد می‌کند. در تاپینگ کرامبل، شکر به کریستالی شدن کرامبل کمک می‌کند و همه چیز را تردتر می‌کند؛ بنابراین، اگر تصمیم به کاهش شکر دارید، به خاطر داشته باشید که نه تنها بر شیرینی دسر تأثیر می‌گذارد، بلکه بر بافت آن نیز مؤثر است.

نحوه‌ی نگهداری دسر کرامبل سیب در یخپال

صبر کنید تا دسر شما خنک شود تا تراکم آن کاهش یابد؛ سپس روی آن را با پلاستیک بپوشانید و در یخچال قرار دهید. سیب ترد حدود چهار روز در یخچال سالم می‌ماند. روکش کرامبل همچنان در هنگام سرد شدن، رطوبت سیب‌ها را جذب می‌کند؛ بنابراین ترد نمی‌ماند، اما همچنان به طرز شگفت‌انگیزی خوشمزه است!


بهترین شیرینی فروشی نزدیک خودت رو در بیزاَپ پیدا کن!


 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است