لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

چگونه از ادرار هیجانی در سگ‌ ها جلوگیری کنیم؟

دسته بندی :حیوانات خانگی
تاریخ انتشار : 1401/02/25نویسنده: مومنیانزمان مطالعه: 10 دقیقهنظر: 0بازدید: 660

اگر توله سگ جدید یا سگ نجات یافته شما هر از گاهی بدون دلیل مشخص روی زمین ادرار می‌کند، ممکن است سگی با مشکل ادرار هیجانی داشته باشید.

هرگونه ادرار در مکان نامناسب، صرف نظر از محل وقوع آن، می‌تواند نشان دهنده یک مشکل اساسی در سلامتی باشد؛ بنابراین باید بدانید که ادرار هیجانی چیست و چه زمانی ممکن است اتفاق جدی‌تری در مورد سگ شما رخ دهد. برای سگ‌های مسن، بی اختیاری گاه به گاه غیر معمول نیست، اگرچه شما باید در صورت بروز مشکل سلامتی، سگ خود را توسط دامپزشک معاینه کنید. برای توله سگ‌ها اغلب برای یافتن ریشه این مشکل، بررسی جدی نیاز است.

اگر سگ شما هنگامی که در موقعیت غالب بر او قرار دارید ادرار نمی‌کند (یعنی به سگ خود مستقیم نگاه می‌کنید، از کمر خم می‌شوید و با او صحبت می‌کنید)، به احتمال زیاد از مشکل هیجان رنج می‌برد. اگر سگ شما هنگام ورود به خانه ادرار می‌کند، هنگامی که در موقعیت غالب بر او قرار دارید یا زمانی که مورد توبیخ قرار می‌گیرد، احتمالاًمی‌خواهد خود را تسلیم و مطیع جلوه دهد.

در هر صورت، معمولاً می‌توان وضعیت را اصلاح کرد.

چرا سگ‌ها هنگام تسلیم شدن ادرار می‌کنند؟

سگ‌هایی که با این روند ادرار می‌کنند، سعی بر این دارند که از کسی که آن‌ها را از نظر اجتماعی غالب می‌دانند دلجویی کرده و از مجازات فرار کنند. سگ‌های مطیع هنگام خوشامدگویی، هنگامی که کسی به او نزدیک می‌شود و هنگامی که سابقه رفتار یا مجازات خشن وجود دارد، ادرار می‌کنند. این در سگ‌های نجات یافته و سگ های خجالتی، مضطرب و ترسو رایج است.

بیشتر بخوانید:   تکنیک‌ های کاربردی نرفتن سگ روی مبل

چگونه می‌توان ادرار تسلیم شدن را متوقف کرد؟

برای برطرف کردن ادرار تسلیم شدن در سگ خود، او را مورد ضرب و شتم، سرزنش یا فریاد قرار ندهید. در عوض، سعی کنید اعتماد به نفس او را با آموزش دستورات ساده (بنشین، بمان، بیا) تقویت کنید و بعد از هر موفقیت به او پاداش دهید. این همان فرآیند پاداش و ستایش است که برای آموزش ترفندهای ساده (بازی کردن) استفاده می‌کنید. شما همچنین می‌توانید:

  • از تماس مستقیم چشمی خودداری کنید، از کنار به سگ خود نزدیک شوید و تا  قد او خم شوید.
  • هنگام نوازش توله سگ خود، بیشتر سعی کنید نوازش خود را از سر به زیر چانه‌ی او منتقل کنید.
  • همه صحبت‌ها و ارتباط‌ها را در حد ساده انجام دهید و سگ خود را بیرون ببرید تا به محض رسیدن به خانه احساس آرامش کند
  • اگر سگ شما در خانه ادرار می‌کند، به سادگی آن را بدون هیاهو و داد و بیداد تمیز کنید و بروید. فراموش نکنید وقتی او در مکان مناسب مخصوص خود ادرار می‌کند، به او پاداش دهید و تشویق کنید.

سگ ژرمن شپرد

چرا سگ‌ها هنگام هیجان ادرار می‌کنند؟

خبر خوب برای شما این است که هیجان معمولاً در توله سگ‌های زیر 1 سال اتفاق می‌افتد و آن‌ها معمولاً از این طریق بزرگ می‌شوند. خبر بد این است که آن‌ها عادت خود را یک شبه و به سادگی کنار نمی‌گذارند. این‌ها سگ‌هایی هستند که هنگام بازی، هنگام بازگشت به خانه یا دیدن افراد ناآشنا ادرار می‌کنند. صبر و درک زیاد راه را برای آموزش توله سگ با این رفتارها آسان‌تر خواهد کرد.

چگونه می‌توان ادرار هیجانی را متوقف کرد؟

  • برای کمک به توله سگ خود در مورد دفع ادرار، رفتار آرامی داشته باشید و ثابت قدم باشید.
  • سعی کنید تمام انرژی او را در بیرون یا در منطقه مخصوص روزنامه و پد توله سگ خالی کنید. به این ترتیب، اگر یک بار هم به خطا اختیار خود را به دلیل تحریک بیش از حد از دست داد، اتفاق بدی نیست و قابل چشم‌پوشی است.
  • هنگامی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد ، درست مانند ادرار کردن بر اثر تسلیم شدن، توله سگ خود را سرزنش یا مجازات نکنید. به سادگی آن را بی صدا تمیز کنید و او را تنها بگذارید. مطمئن شوید که هرگونه لکه را به طور کامل تمیز می‌کنید، ترجیحاً از پاک کننده آنزیمی استفاده کنید؛ بنابراین سگ بوی ادرار را حس نکرده و فکر نمی‌کند که دوباره در آن منطقه ادرار کردن کار مناسبی است.
  • وقتی در محل مناسب ادرار نمی‌کند، توله‌هایش را به او بدهید و همه صحبت‌ها و بازی‌ها را به حداقل برسانید. حتی ممکن است هنگام ورود به خانه او را نادیده بگیرید. آیا این بی رحمانه به نظر می‌رسد؟ در واقع اینطور نیست؛ زیرا به سگ شما فرصتی می‌دهد تا به تنهایی آرام شود. از مهمان‌های خود خواستار انجام همین کار نیز باشید.
  • وقتی سگ شما هنگام پیاده روی ادرار می‌کند، او را تحسین و تشویق کنید. همین امر در مورد ادرار در مناطق تعیین شده نیز صادق است. همه این موارد نه تنها باید به توله سگ شما کمک کند که هنگام هیجان عادت به ادرار را ترک کند بلکه به پرورش سگ آرام‌تر و مطمئن‌تر نیز کمک می‌کند.

سگ ژرمن شیپرد

مسائل سلامتی که می‌تواند باعث ادرار شود

قبل از تلاش برای اصلاح رفتار، توله سگ خود را نزد دامپزشک ببرید تا هرگونه مشکل سلامتی را بررسی کند. تجزیه و تحلیل ادرار نشان می‌دهد که آیا سگ شما عفونت مجرای ادراری دارد یا خیر که با آنتی بیوتیک‌ها قابل درمان است. سایر آزمایشات تشخیصی (به عنوان مثال اشعه ایکس) می‌تواند نشان دهد که توله سگ شما از سنگ مثانه رنج می‌برد یا التهاب مثانه. علاوه بر این، دامپزشک شما هرگونه علائم بیماری کلیوی یا دیابت را بررسی می‌کند، که هر دوی آن‌ها می‌تواند منجر به ادرار در مکان نامناسب یا بیش از حد شود.

بسیاری از شرایطی که باعث می‌شود توله سگ شما بطور غیرقابل کنترل ادرار کند، می‌تواند از نظر پزشکی درمان شود، اگرچه سنگ کلیه نیاز به جراحی دارد.

سگ نر شما ممکن است بعد از عقیم شدن در خانه (یا مکان نامناسب دیگری) ادرار کند. گاهی اوقات سگ‌ها نیاز به علامت گذاری قلمرو خود با استفاده از این روش دارند و علت آن مشخص نیست.

آموزش رفتار حرفه‌ای

وقتی همه چیز را امتحان کرده‌اید اما سگ شما در حال هیجان یا تسلیم همچنان به ادرار در جای نامناسبش ادامه می‌دهد، ممکن است لازم باشد آن را به متخصص دامپزشکی ببرید. گاهی اوقات گرفتن یک دیدگاه حرفه‌ای در مورد مشکل می‌تواند کمک‌کننده باشد. ممکن است یک متخصص بتواند الگوهایی در رفتارهای توله سگ شما مشاهده کند که شما توجهی به آن ندارید.


نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است