لوگو بیزاَپ

مجله آنلاین و اینترنتی بیزاَپ، شامل جدیدترین مطالب روز از جمله: ترفندهای خانه‌داری، نظافت منزل، چیدمان و دکوراسیون، آشپزی، تکنولوژی، زیبایی و حتی پزشکی و سلامتی است.

دریافت لینک دانلود
آیکون

برای دریافت اپلیکیشن بیزاَپ ، روی دکمه زیر کلیک کنید.

دریافت مستقیم اپلیکیشن
تصویر بلاگ

سبک هوگه؛ بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک

تاریخ انتشار : 1401/03/28نویسنده: ثمین یزدانیزمان مطالعه: 6 دقیقهنظر: 0بازدید: 544

احتمالاً در چند سال گذشته با "هوگه (hygge)" مواجه شده‌اید، اما درک این مفهوم دانمارکی ممکن است دشوار باشد. هوگه را نمی‌توان با یک کلمه توصیف کرد، اما می‌توان گفت به معنای یک احساس راحتی کلی است. تصور کنید: یک تخت خواب خوش‌ساخت، با ملحفه‌ها و پتوهای دنج، یک فنجان چای تازه دم کرده و کتاب مورد علاقه‌تان در حالی که آتش در پس‌زمینه شعله‌ور است. این همان هوگه است و احتمالاً بدون این که بدانید آن را تجربه کرده‌اید.

            راه‌های زیادی برای استفاده از هوگه در فضای خانه وجود دارد، اما همه این‌ها به ایجاد یک محیط دلپذیر، گرم و آرام در خانه شما بستگی دارد. بهترین بخش هوگه این است که برای داشتن آن نیازی به خانه‌ای بزرگ ندارید. در واقع، برخی از فضاهایی که به سبک هوگه پر شد‌ه‌اند، کوچک هستند. اگر می‌خواهید کمی آرامش دانمارکی را به فضای کوچک خود بیافزایید (این اتاق خواب عالی مینیمالیستی تمام سفید از وبلاگ نویس آقای کیت یک نمونه عالی است)، ما شما را کمک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:  فوت و فن طراحی بهترین آشپزخانه!

01 هوگه‌ای سریع با شمع

هوگه‌ ای سریع با شمع 

            یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزودن حس هوگه به فضای خود، پر کردن آن فضا با شمع‌های معطر و مطبوع است، همانطور که در این عکس مشاهده می‌کنید، شمع‌ها برای داشتن تجربه‌ی هوگه ضروری هستند، و یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزودن گرما به یک فضای کوچک می‌باشند. آن‌ها را روی یک قفسه کتاب، یک میز یا اطراف یک وان حمام بچینید، تا ببینید که دانمارکی‌ها چگونه ریلکس می‌کنند.

02 تمرکز روی رختخواب

تمرکز روی رختخواب 

            از آن‌جا که هوگه از اسکاندیناوی نشات می‌گیرد، جای تعجب نیست که بر اصل مینیمالیسم در سبک مدرن استوار است. این اتاق خواب که توسط اشلی لیبث  از استودیوی طراحی اشلی لیبث طراحی شده است، واضحا سبک هوگه را دنبال کرده است، زیرا مرتب و خلوت اما دنج است همراه با روتختی‌های لایه به لایه. هوگه را در دو مرحله در اتاق خواب خود اجرا کنید: یکی، وسایل کم؛ دو، استفاده‌ی زیاد از پتو. اگر برای ملحفه‌های سنگین خیلی گرم است، ملحفه‌های سبک و خنک را انتخاب کنید که بتوانید در صورت نیاز آن‌ها را بردارید.

03 در آغوش گرفتن فضای باز

در آغوش گرفتن فضای باز 

از سال 2018، نزدیک به سه میلیون هشتگ #hygge در اینستاگرام وجود دارد که پر از عکس‌هایی از پتوهای گرم و نرم، آتش‌، و قهوه است، و واضح است که این ترند به این زودی‌ها از مد نخواهد رفت. بسیاری از این ایده‌های دوست داشتنی هوگه برای زمستان گزینه‌ی بسیار مناسب‌تری هستند، اما این یکی ایده‌ای است که در تمام طول سال به خوبی قابل استفاده است. فضای سبز می‌تواند به طرز باورنکردنی آرامش‌بخش باشد، زیرا هوای فضا را تصفیه کرده و حال و هوای اتاق را بی‌نظیری می‌کند. برای ارتقای آسان، این ظاهر با طراوت را همانطور که در پینترست مشاهده می‌کنید، کپی کنید به همراه برخی از این گیاهان تصفیه کننده هوا برای فضای کوچک خود.

04 آشپزی در آشپزخانه‌ای به سبگ هوگه

آشپزی در آشپزخانه‌ ای به سبگ هوگه 

سیگنه یوهانسن، نویسنده نروژی، در کتاب "هوگه؛ اما چگونه؟" دستور العمل‌های دانمارکی ارائه می‌دهد که اجاق شما را گرم نگه دارد و علاقه‌مندان به هوگه را تشویق می‌کند تا "لذت فیکا" (لذت بردن از کیک و قهوه با دوستان و خانواده) را جشن بگیرند. متقاعد کردن شما برای ما سخت نیست، درست است؟ ایجاد حس دنج در یک آشپزخانه کوچک، مانند این آشپزخانه قابل ستایش از بلاگر گهمین حالا انجامش بده!" (doitbutdoitnow@)، حتی ساده‌تر است.

            بیشتر هوگه مربوط به قدردانی از چیزهای کوچک در زندگی است. چه این بهترین کیک قهوه باشد که تا به حال خورده‌اید یا یک مکالمه ساده با بهترین دوستتان، می‌توانید این مفهوم را صرفاً با لذت بردن از هر روز زندگی خود بپذیرید.

05 قفسه کتاب به سبک هوگه

قفسه کتاب به سبک هوگه 

            یک کتاب خوب یکی از عناصر ضروری هوگه است، و چه راهی بهتر از یک گوشه مطالعه عالی برای تشویق لذت‌های ادبی روزانه؟ جنی کومندا از استودیو "دفترچه سبز کوچک"  این کتابخانه قابل ستایش را ساخته است. این نشان می‌دهد که برای ایجاد یک مکان دنج مطالعه، به فضای زیادی نیاز ندارید. در واقع، یک کتابخانه خانگی زمانی که جذاب و جمع و جور باشد، دنج‌تر است.

06 سبک هوگه نیازی به مبلمان ندارد

سبک هوگه نیازی به مبلمان ندارد 

            یک تصور غلط رایج این است که برای پذیرش هوگه، به خانه‌ای پر از مبلمان مدرن اسکاندیناوی نیاز دارید. درواقع خانه شما باید خلوت و مینیمال باشد، در این فلسفه در واقع به هیچ مبلمانی نیاز نیست. این فضای نشیمن جذاب و بسیار دنج از وبلاگ نویس "یک روز کلر"، نمونه‌ای از هوگه است. اگر هیچ مبلمان مدرنی را نمی‌توانید در فضای کوچک خود جای دهید، چند کوسن روی زمین (و مقدار زیادی هات شاکلت) تمام چیزی است که نیاز دارید.

07 استقبال از هنر‌های دستی هوگه

استقبال از هنر‌های دستی هوگه 

            هنگامی که خانه خود را به سبک هوگه درست کردید، بهانه‌ای عالی برای ماندن در خانه و یادگیری چند هنر دستی جدید دارید. بافتنی یکی از هنر‌های دستی‌ با ارزش برای فضاهای کوچک است، زیرا ذاتاً دنج است و می‌تواند لذت واقعی را بدون نیاز به فضای زیاد فراهم کند. اگر قبلا هرگز بافتنی نکرده‌اید، می‌توانید به راحتی به صورت آنلاین با الهام از ملحفه‌ی خانه دانمارکی خود آن را یاد بگیرید. افرادی دراینستاگرام‌ مانند "صنایع دستی با تلیرن" (tlyarncrafts@) را برای الهام‌بخشی دنبال کنید.

08 تمرکز روی نورپردازی

تمرکز روی نورپردازی 

آیا این تخت رویایی که در پینترست وجود دارد، شما را مشتاق نمی‌کند که با یک کتاب عالی بر روی آن بنشینید؟ برای داشتن کامل سبک هوگه، چند چراغ ریسمانی را به چارچوب تخت یا بالای صندلی مطالعه خود اضافه کنید. نورپردازی مناسب می‌تواند فوراً به فضا احساس گرمی و آرامش بدهد و بهترین بخش این است که برای داشتن مکانی با این ظاهر به فضای اضافی نیاز ندارید.

09 چه کسی به یک میز نهارخوری نیاز دارد؟

چه کسی به یک میز نهارخوری نیاز دارد؟ 

            اگر هوگه را در اینستاگرام جستجو کنید، با عکس‌های بی‌پایانی از افرادی مواجه می‌شوید که از صبحانه در رخت‌خوابشان لذت می‌برند. در بسیاری از فضاهای کوچک از یک میز ناهار خوری رسمی صرف نظر می‌شود، اما زمانی که شما به سبک هوگه زندگی می‌کنید، برای لذت بردن از یک وعده غذایی نیازی به دور یک میز نشستن ندارید. این را در نظر بگیرید که مانند "روباه آلابستری" (alabasterfox@) در اینستگرام می‌توانید این آخر هفته را همراه با کروسانت و قهوه‌تان در تخت باشید.

10 کم همیشه زیاد است

کم همیشه زیاد است 

            این سبک اسکاندیناوی تماماً در مورد محدود کردن خود به چیزهایی است که در واقع شما را خوشحال می‌کنند. اگر اتاق خواب کوچک یا فضای نشیمن شما اجازه استفاده از مبلمان زیادی را نمی‌دهد، می‌توانید با تمرکز بر خطوط صاف، پالت‌های رنگی ساده و مبلمان مینیمالیستی مانند این اتاق خواب ساده از استودیو پوکو و لئون، از سبک هوگه استفاده کنید. زمانی که همه چیز درست به نظر می‌رسد، ما حس هوگه را به دست آورده‌ایم و یک فضای کوچک، زمینه‌ای عالی برای تمرکز فقط بر روی عناصر مهم است.

 


بهترین و نزدیکترین 

نظرات
شما اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این بلاگ وارد می نمایید!
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بیتا زراندیش پارس(بیزاپ)است